Hoofdmenu

Plannen kweken

Gestart door NrGiZeR, 21 september, 2005, 21:08:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hakinnen

Alé,  ook maar ff aanmelden hier dan.

Wil volgend jaar eigenlijk vooral Spa-franco blijven rijden.
Wat mij betreft de mooiste "circuitplek" die er is...The Fast Track!

Assen is natuurlijk ook mooi maar dat is wat verder weg.

Circuit zolder vindt ik op zich niet zo'n "beste".
Ik vindt dat er nogal veel mensen in één keer de baan op worden gestuurt (te veel rijders op de baan / te grote groepen) en dat er bovendien weinig wordt gelet op niveau verschillen door de motorsportschool.  Als iemand van zichzelf vindt dat ie bij de gevorderden mag rijden en zich daarbij inschrijft dan zal ie bij de gevorderden rijden. Waardoor er soms gigantische snelheidsverschillen tussen de deelnemers zijn hetgeen de veiligheid uiteraard niet ten goede komt.  Ben je lekker aan het rijden, heb je opeens zo'n grapjas voor je die rare dingen gaat doen, ultra vroeg remmen of rare lijnen rijden.
Als je bij de beginners rijdt weet je dat dat normaal is, als je aan het vrijrijden bent in de snellere groepen verwacht je dat niet en zit je ineens "bovenop" zo'n rijder.

Vindt ook dat Zolder qua asfalt en qua veiligheidsvoorzieningen te wensen overlaat.
Ik heb daar een keer een zwaar geblesseerde rijder eerst een hele tijd alleen in de grindbak zien liggen voordat er uberhaupt iemand bij 'm was en vervolgens duurde het zeker 10 miunten voordat er op het dooie gemakkie een ambulance arriveerde.
Slechte zaak.
Hoorde dat er een week of twee terug op één dag zo'n 20 man eraf gegaan zijn daar...asfalt deugt niet.  vuil en glad.

Maar goed, volgend jaar ook daar vers asfalt als het goed is..

Als er volgend seizoen een keer een groepje gaat om niveau 1 , 1+, of whatever te doen en de mogelijkheid tot "vrij rijden sessies" is er ook dan wil ik best een keertje mee gaan richting Zolder.

Spa-franco blijft eerste keus. :wink:

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"Ik vindt dat er nogal veel mensen in één keer de baan op worden gestuurt (te veel rijders op de baan / te grote groepen) en dat er bovendien weinig wordt gelet op niveau verschillen door de motorsportschool.  Als iemand van zichzelf vindt dat ie bij de gevorderden mag rijden en zich daarbij inschrijft dan zal ie bij de gevorderden rijden. Waardoor er soms gigantische snelheidsverschillen tussen de deelnemers zijn hetgeen de veiligheid uiteraard niet ten goede komt.  Ben je lekker aan het rijden, heb je opeens zo'n grapjas voor je die rare dingen gaat doen, ultra vroeg remmen of rare lijnen rijden.

Daarmee snijd Hakinnen gelijk een vd grootste manco's aan die ik zelf tegen circuit rijden heb. Zal ut daarom dan ook nooit doen. Als ik zo ga rijden, alleen of met een groep bepaal ik me eigen tempo (wat ech niet het langzaamste is, dacht ik zo )en lijn (ook niet onbelangrijk)

Gevaar/risico heb ik zo imo dan ook zelf veel meer in de hand :roll: Het heeft me ook nooit getrokken in de inmiddels 21 jaar op de motor en zie er de meerwaarde om het op het circuit geleerde in de praktijk op de weg te gebruiken niet vanaf. Daarbij opgeteld mijn "wer bremst verliert" instelling denk ik dat het voor mij en me leopard beter is om op een circuit weg te blijven :roll:

Neemt niet weg dat ik dit topic met veel interesse zal volgen en zekers naar MFL @ the racetrack kom kieke en veel piccie's van jullie vorderingen zal maken. alvast veel plezier met het maken vd plannen. (wellicht een MFL meeting organiseren om met film en beeldmateriaal e.e.a te verduidelijken?? is da nix? 8)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

NrGiZeR

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"Ik vindt dat er nogal veel mensen in één keer de baan op worden gestuurt (te veel rijders op de baan / te grote groepen) en dat er bovendien weinig wordt gelet op niveau verschillen door de motorsportschool.  Als iemand van zichzelf vindt dat ie bij de gevorderden mag rijden en zich daarbij inschrijft dan zal ie bij de gevorderden rijden. Waardoor er soms gigantische snelheidsverschillen tussen de deelnemers zijn hetgeen de veiligheid uiteraard niet ten goede komt.  Ben je lekker aan het rijden, heb je opeens zo'n grapjas voor je die rare dingen gaat doen, ultra vroeg remmen of rare lijnen rijden.

Daarmee snijd Hakinnen gelijk een vd grootste manco's aan die ik zelf tegen circuit rijden heb. Zal ut daarom dan ook nooit doen. Als ik zo ga rijden, alleen of met een groep bepaal ik me eigen tempo (wat ech niet het langzaamste is, dacht ik zo )en lijn (ook niet onbelangrijk)

Gevaar/risico heb ik zo imo dan ook zelf veel meer in de hand :roll: Het heeft me ook nooit getrokken in de inmiddels 21 jaar op de motor en zie er de meerwaarde om het op het circuit geleerde in de praktijk op de weg te gebruiken niet vanaf. Daarbij opgeteld mijn "wer bremst verliert" instelling denk ik dat het voor mij en me leopard beter is om op een circuit weg te blijven :roll:

Vind ik een beetje Zwart Wit gekeken, Ik heb afgelopen augustus op Mas de Clos gereden in Zuid-Frankrijk. Wat georganiseerd word door Ibis. Deze organisator rijd ook een Gs als jou, en in de bochten snaait ie ons bijna allemaal voorbij maar op het rechte stuk moet hij stof happen, maar  gezien dat hij de organisator is van deze circuitdag maakt wel duidelijk dat je met een BMW GS gewoon mee kunt rijden tussen de supersports alleen moet je weten hoe je je moet gedragen, in de bochten kun je ze buitenom pakken wanneer je ZEKER van jezelf bent en op het rechte stuk   ga je gewoon netjes rechts rijden zodat men voorbij kan en voor de bocht  kijk je goed dat er niet een of andere gek nog vol eraan gescheurd komt en ga je weer terug op je lijn rijden en pak je ze weer in de bochten. ;)
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

DeWitte

Je begrijpt me verkeerd; Tis niet zo dat de Gs er niet geschikt voor zou zijn. maar ik des te meer :wink:  en daarbij trekt het me absoluut niet. Ik zit nog liever in de kroeg :mrgreen:

Maar wat anders, lijkt het jullie niets om een soort info-avond op te zetten en wellicht een instructeur uit te nodigen om uitleg te komen geven??? zaaltje afhuren is zo gepiept en een KNMV kern-instructeur ken ik persoonlijk. :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

NrGiZeR

Citaat van: "Dwars"wellicht een instructeur uit te nodigen om uitleg te komen geven??? zaaltje afhuren is zo gepiept en een KNMV kern-instructeur ken ik persoonlijk. :?

Trekt me niet zo eerlijk gezegd, de bedoeling is goed, maar dan zit ik liever in de kroeg ;)
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

DeWitte

kijkt de rest toch filmpje :wink:  en wij aan "tieëk" bijkletsen :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Mijn plannen:

Minimaal 4x Franco
Minimaal 6x Bilstain

Maximaal 8 sets banden  :?

Oh en deze winter misschien de wintercup op Francorchamps, om de winter door te komen zegmaar.

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"Je begrijpt me verkeerd; Tis niet zo dat de Gs er niet geschikt voor zou zijn. maar ik des te meer :wink:  en daarbij trekt het me absoluut niet. Ik zit nog liever in de kroeg :mrgreen:

Maar wat anders, lijkt het jullie niets om een soort info-avond op te zetten en wellicht een instructeur uit te nodigen om uitleg te komen geven??? zaaltje afhuren is zo gepiept en een KNMV kern-instructeur ken ik persoonlijk. :?

wat gaat een knmv kern instructeur dan vertellen?  uitleg waarover.

ik denk dat de knmv zich meer moet gaan bezighouden met het in stand houden van de nederlandse motorsport.  want is het "een leeglopend gedoe" de laatste tijd.  de betere rijders gaan allemaal richting IDM in duitsland.  het ONK stelt helaas niet meer voor wat het ooit geweest is.
we hebben hier weinig wedstrijden, weinig competetieve klassen en dan wordt er ook nog bijna altijd op dezelfde baan gereden.



Als het een knmv "leren circuit rijden" verhaal is denk ik dat je bij de bikerschool beter af bent.   Of bij zeelenberg.

DeWitte

ik noemde maar een Dwarsstraat ( die is leuk trouwens :wink: ) mocht jij betere/geschiktere connecties hebben maak dan gerust een voorzetje speciaal voor MFL gebruikers. Ik wou al niet, wist je nog :roll:

kzwijg al :oops:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"

kzwijg al :oops:

ik dacht dat je dat nóóóóit zou zeggen :mrgreen:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

NrGiZeR

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Dwars"Je begrijpt me verkeerd; Tis niet zo dat de Gs er niet geschikt voor zou zijn. maar ik des te meer :wink:  en daarbij trekt het me absoluut niet. Ik zit nog liever in de kroeg :mrgreen:

Maar wat anders, lijkt het jullie niets om een soort info-avond op te zetten en wellicht een instructeur uit te nodigen om uitleg te komen geven??? zaaltje afhuren is zo gepiept en een KNMV kern-instructeur ken ik persoonlijk. :?

wat gaat een knmv kern instructeur dan vertellen?  uitleg waarover.

ik denk dat de knmv zich meer moet gaan bezighouden met het in stand houden van de nederlandse motorsport.  want is het "een leeglopend gedoe" de laatste tijd.  de betere rijders gaan allemaal richting IDM in duitsland.  het ONK stelt helaas niet meer voor wat het ooit geweest is.
we hebben hier weinig wedstrijden, weinig competetieve klassen en dan wordt er ook nog bijna altijd op dezelfde baan gereden.



Als het een knmv "leren circuit rijden" verhaal is denk ik dat je bij de bikerschool beter af bent.   Of bij zeelenberg.

En Onk en Zac rijden is veel te duur.
Anders zou ik best wel een race licentie willen halen en me hier helemaal op richten, maar het is gewoon niet te betalen. 1 wedstrijd kost je alles bij elkaar ik meen bijna €1000,-
Tenminste dit is wat Wouter van Trackday's me vertelde.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"

kzwijg al :oops:

ik dacht dat je dat nóóóóit zou zeggen :mrgreen:

Sta er ook van te kijken eerlijk gezegd.. :wink:

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"

kzwijg al :oops:

ik dacht dat je dat nóóóóit zou zeggen :mrgreen:

Sta er ook van te kijken eerlijk gezegd.. :wink:

Daag me nie uit :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

volgende zomer wil ik inderdaad ook wel n niveau 1+ ofzo doen, op zolder uiteraard! want spa is natuurlijk veel te snel om met n 25 kw pruttel masjien de boel op te houden.

niveau 2 en 3 zal afhangen van de financien  :?
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

May Day

Ik ga zeker weer rijden volgend jaar. Spa MOET gewoon een keer, heb tot nu toe alleen een paar sessies het halve circuit gedaan.

Volgend jaar begin ik met 3 dagen val du vienne. Dat is in de week van 20 maart. Je kan zelfs 5 dagen boeken maar dat is me te gortig. Dus: wie gaat mee? 3 dagen kosten 330. 5 dagen 450 geloof ik, moet ik even checken.

Hakki: ik hoor je niet over de nurburgring GP strecke, die is ook niet mis en nog op rijdbare afstand.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober