Grote kans op MotoGP debuut Chris Vermeulen

Gestart door Busaberke, 21 september, 2005, 23:19:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

20-9-2005
Chris Vermeulen uit het Winston Ten Kate Honda Team zal hoogstwaarschijnlijk zijn MotoGP debuut gaan maken op 23 oktober in Istanbul, Turkije.



Na de polsblessure van Troy Bayliss zijn de geruchten weer in alle hevigheid losgebarsten over zijn vervanger. Ook de naam Chris Vermeulen werd hierin veelvuldig genoemd. Chris was ook de eerste keus om hem te vervangen. Winston, de sponsor van Chris in het WK Superbike, behoort tot hetzelfde concern als Camel.

Na goed overleg tussen Honda, Camel/ Winston en het teammanagement van het Winston Ten Kate Honda Team is besloten voorrang te geven aan het WK Superbike. Chris bezet hier de tweede plaats in de tussenstand en maakt nog steeds kans op de titel. Ook de impact van het deelnemen van Chris aan de 8 uren van Suzuka eerder dit jaar en het feit dat de komende twee races buiten Europa zijn en een te grote belasting zouden vormen voor de jonge Australiër hebben hierin meegewogen.

Afgelopen weekend in Japan heeft Tohru Ukawa de plaats ingenomen en voor de komende twee wedstrijden zal Shane Byrne de vervanger zijn van de voormalige WK Superbike kampioen.

Nu vandaag bekend is geworden dat de blessure van Troy Bayliss zich toch ernstiger laat aanzien dan in eerste instantie werd gedacht, de doktoren hebben hem geadviseerd de rest van het seizoen niet meer in actie te komen, ontstaat er weer een nieuwe situatie. Aangezien de laatste wedstrijd van het WK Superbike wordt verreden op 6 oktober in Magny Cours, Frankrijk maakt dit de weg vrij voor Chris Vermeulen om op 16 oktober op Phillip Island zijn debuut te gaan maken in de MotoGP.

Ook het feit dat Honda hem vorig jaar een test heeft aangeboden op de RC 211V, welke geen doorgang kon vinden vanwege een blessure van Chris, zal meegewogen hebben in deze beslissing ( hij zou/zal deze test nu gaan doen op maandag na de MotoGP race in Valencia).

Spannende dagen, weken dus voor de jonge Australiër. Niet alleen vanwege zijn twee laatste Superbike wedstrijden, waar hij in de laatste twee races drie van de vier manches wist te winnen en de achterstand op de leider in de tussenstand, Troy Corser, aanzienlijk wist te verkleinen, maar ook zal hij erg benieuwd zijn naar het herstel van de polsblessure van zijn landgenoot Troy Bayliss.

Tekst: Evert Slager (evert@racesport.nl)
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Rookie

Met een nederlander in de MotoGP krijgt het misschien ook eens de aandacht die het verdient in de media.

Schmetzke

Citaat van: "Rookie"Met een nederlander in de MotoGP krijgt het misschien ook eens de aandacht die het verdient in de media.

Chris komt uit Australië.. Wat bedoel je?

Rookie

:shock:

Geef die vent dan een andere naam zodat een leek als ik het ook kan volgen.

Het staat ook nog in de tekst! :oops:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Vermeulen vervangt Bayliss
Dinsdag 4 Oktober 2005

ASSEN (ANP) - Wegracer Chris Vermeulen vervangt de geblesseerde Troy Bayliss in de Grote Prijs van Australië, over twee weken op het circuit van Phillip Island. De Australische motorcoureur maakt dan zijn debuut in de koningsklasse MotoGP. Dat maakte het Camel Honda-team bekend.

Vermeulen is oud-wereldkampioen Supersport en reed de afgelopen twee seizoenen in het WK Superbike. Hij komt uit voor het Nederlandse Winston Ten Kate Honda team.

bron: hetnet.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Busaberke

Het herstel van Troy Bayliss loopt volgens plan na zijn operatie drie weken geleden. Maar om het risico van vervolg schade te minimaliseren zijn er achttien schroeven in zijn pols gezet.  

De Australiër is teruggekeerd naar Europa waar hij aan zijn revalidatie begonnen is om zo snel mogelijk weer te kunnen rijden. Zijn huidige conditie stelt hem echter niet in staat om mee te kunnen doen aan de GP van Australië over 13 dagen.Het Camel Honda Team wenst Troy een spoedige terugkeer naar het team maar hebben de jonge Australiër Chris Vermeulen opgeroepen om hem te vervangen op het circuit van Phillip Island.

De jonge Australiër rijdt het komend weekeinde de laatste wedstrijd van het seizoen voor het Wereldkampioenschap Superbikes voor het Winston Ten Kate Honda Team. Vermeulen zal een Team vormen samen met Alex Barros en daarbij zal hij debuteren op een RC211V.

Natuurlijk is de jonge Australiër verguld met de kans die hem geboden wordt door het Camel Honda team.


"Ik ben heel erg blij met de kans die ik krijg om te rijden op de Honda's RC211V. Ik zou een test krijgen aan het einde van vorig seizoen. Vorig jaar heb ik die echter moeten missen als gevolg van een blessure, dus ben ik erg blij dat ik nu opnieuw de kans krijg. Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik in de toekomst graag naar de MotoGP wil overstappen en natuurlijk heeft Honda de beste motor in het kampioenschap, maar om eerlijk te zijn ik wil nu nog niet teveel aan deze wedstrijd denken. Ik heb eerst nog een wedstrijd in het WK Superbike met het Winston Ten Kate Honda team. Dat is mijn werk voor het volgende weekeinde, de wedstrijd in de MotoGP is een extra bonus voor mij aan het eind van het sezoen."

bron: racesport.nl
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Vermeulen in de motoGP volgend seizoen.....Team Suzuki. :roll:

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"Vermeulen in de motoGP volgend seizoen.....Team Suzuki. :roll:

ow ?

you 're kiddin' !!!  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"Vermeulen in de motoGP volgend seizoen.....Team Suzuki. :roll:

ow ?

you 're kiddin' !!!  :?


nope...as always. damn serious


edit: ah...zie net dat freaks het nu ook al  "ter publiek" heeft.

en wie o wie krijgt het vrijgekomen plaatsje van Tenkate....Carpentier naar de 1000cc's en Arie Vos op de 600Tenkate volgend jaar???  da zou wa zijn!

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"Vermeulen in de motoGP volgend seizoen.....Team Suzuki. :roll:

ow ?

you 're kiddin' !!!  :?


nope...as always. damn serious


edit: ah...zie net dat freaks het nu ook al  "ter publiek" heeft.

en wie o wie krijgt het vrijgekomen plaatsje van Tenkate....Carpentier naar de 1000cc's en Arie Vos op de 600Tenkate volgend jaar???  da zou wa zijn!

YEP!

ik mag alleen voor Chris hopen dat Suzuki het komend jaar eindelijk weer eens een competatieve GP-motor heeft  (ben bang van niet) , anders magtie het hele jaar met Hopkins duelleren ..........
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"Vermeulen in de motoGP volgend seizoen.....Team Suzuki. :roll:

ow ?

you 're kiddin' !!!  :?


nope...as always. damn serious


edit: ah...zie net dat freaks het nu ook al  "ter publiek" heeft.

en wie o wie krijgt het vrijgekomen plaatsje van Tenkate....Carpentier naar de 1000cc's en Arie Vos op de 600Tenkate volgend jaar???  da zou wa zijn!


Thoseland toch  :roll:
Proud on the South  

Hakinnen

Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"Vermeulen in de motoGP volgend seizoen.....Team Suzuki. :roll:

ow ?

you 're kiddin' !!!  :?


nope...as always. damn serious


edit: ah...zie net dat freaks het nu ook al  "ter publiek" heeft.

en wie o wie krijgt het vrijgekomen plaatsje van Tenkate....Carpentier naar de 1000cc's en Arie Vos op de 600Tenkate volgend jaar???  da zou wa zijn!


Thoseland toch  :roll:

Yep, idd ook net gelezen dat het met Toseland nu 100 % rond zou zijn.
James op de blade dus volgend jaar

Bakkertjedeeg

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"Vermeulen in de motoGP volgend seizoen.....Team Suzuki. :roll:

ow ?

you 're kiddin' !!!  :?


nope...as always. damn serious


edit: ah...zie net dat freaks het nu ook al  "ter publiek" heeft.

en wie o wie krijgt het vrijgekomen plaatsje van Tenkate....Carpentier naar de 1000cc's en Arie Vos op de 600Tenkate volgend jaar???  da zou wa zijn!


Thoseland toch  :roll:

Yep, idd ook net gelezen dat het met Toseland nu 100 % rond zou zijn.
James op de blade dus volgend jaar

:stupid:

Vermeulen heeft toch nog een kans op de Honda imo.. Biaggi schijnt te zijn ontslagen per direkt bij Honda.:)

Busaberke

Citaat van: "Bakkertjedeeg"
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Motzippaldy"
Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"Vermeulen in de motoGP volgend seizoen.....Team Suzuki. :roll:

ow ?

you 're kiddin' !!!  :?


nope...as always. damn serious


edit: ah...zie net dat freaks het nu ook al  "ter publiek" heeft.

en wie o wie krijgt het vrijgekomen plaatsje van Tenkate....Carpentier naar de 1000cc's en Arie Vos op de 600Tenkate volgend jaar???  da zou wa zijn!


Thoseland toch  :roll:

Yep, idd ook net gelezen dat het met Toseland nu 100 % rond zou zijn.
James op de blade dus volgend jaar

:stupid:

Vermeulen heeft toch nog een kans op de Honda imo.. Biaggi schijnt te zijn ontslagen per direkt bij Honda.:)

alles kan .......... zolang ' ie nog geen krabbel gezet heeft  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009