Hoofdmenu

Valblokken

Gestart door Schmetzke, 16 september, 2006, 22:06:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schmetzke

Zo. Even een ontwerp voor m'n valblokken gemaakt.
Hier is m'n CAD 3D tekening van de vooras:



Ze komen dus aan weerszijde van de voor- en achteras.

Ze worden gedraaid uit Ertalon (6SA).
Voordeel: enorm slijtvast (je kunt dus vaak op je bek gaan  :twisted: )
Nadeel: het remt niet af, dus je motor schuift nogal hard door....

Morgen even de achterkant ontwerpen, en dan draaien maar   :D

Herr Tod

Geen slecht plan. Zo heb je 1 zorg minder tijdens het rijden, dus heb je eerder de neiging om dat gas wat verder open te draaien :D

Ik ben van plan om verkapte 'hitteschilden' langs de motordeksels te maken. Om de achterkant te beschermen ga ik de ZX-10R dempers monteren met 'hitteschilden'. Het stuurgedeelte heeft pech ben ik bang, kwestie van een abonnement op stuurgewichten denk ik.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Goe bezig Schmetzke  :thumbsup: wist niet dat jij zulke knappe tekeningen kon maken  :lol: (dacht dat jij alleen naakte mokkels tekende)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

moet je de bovenkanten niet afronden zoals bij een paddestoel  :!:

blijft je ketel ook niet ergens achter hangen  :wink:

QuattroFrits

Citaat van: "BoxerQ"moet je de bovenkanten niet afronden zoals bij een paddestoel  :!:

blijft je ketel ook niet ergens achter hangen  :wink:

:shock: Dan remt hij toch helemaal niet meer af??? :roll:  :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Youp

juist ja, die dingen moet ik ook nog hebben  8) als het ff kan pak ik de hele motor er mee in  :rofl:
opeloos benzine verslaafd...

Steefke™

Ik las laatst op een ander forum (ben even kwijt welk) dat je ook skateboardwieltjes kunt gebruiken in combinatie met een draadstang, ik moet zeggen dat het er niet verkeerd uitzag, normaal hou ik niet van dat soort oplossingen.
Smells like rubber

Schmetzke

Citaat van: "Steefke"Ik las laatst op een ander forum (ben even kwijt welk) dat je ook skateboardwieltjes kunt gebruiken in combinatie met een draadstang, ik moet zeggen dat het er niet verkeerd uitzag, normaal hou ik niet van dat soort oplossingen.

:stupid:

Maar zelf draaien is leuker.

2 zijn trouwens af... Moet er nog eens aan verder.

Steefke™

Citaat van: "Schmetzke"
Citaat van: "Steefke"Ik las laatst op een ander forum (ben even kwijt welk) dat je ook skateboardwieltjes kunt gebruiken in combinatie met een draadstang, ik moet zeggen dat het er niet verkeerd uitzag, normaal hou ik niet van dat soort oplossingen.

:stupid:

Maar zelf draaien is leuker.

2 zijn trouwens af... Moet er nog eens aan verder.

:stupid:

Het is altijd leuker om iets zelf te maken maar ik heb geen draaibank ter beschikking, ben wel al een tijdje op zoek altijd handig om zo'n ding te hebben
Smells like rubber

maxam

go

zouden er ook val blokken zijn voor een RF 900R zijn?
bij motozoom en polo kun je ze niet standaart kopen(erg jammer)
maar zelf maken is ook een goed idee!!

 
ps: zelf maaken is helemaal leuk als je een draaibank hebt!
  (heelaas heb ik die niet :cry: )
UZUKI GS 550 80+
HONDA VFR 750F 86+
SUZUKI RF 900R 94