The best biking roads in the alpes

Gestart door DeWitte, 22 september, 2005, 18:47:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

heb zelf altijd een bidon mee en bammekes kunnen in de tanktas  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Gummi-Kuh

Citaat van: "Dwars"op ut voorjaar ben ik echt van zinnen ri alpen te koetschen; mss wel een idee om een te peilen wie nog meer :wink:

wellicht wel leuk om met een paar man dezelfde uitvalsbasis te boeken?? Let op; het rijden zelf doe ik uitsluitend met mensen die ik goed ken en er eenzelfde stijl op na houden. maar mss wel leuk als je met een grote gezelschap 'savonds een pintje kan nemen en sterke verhalen kunt vertellen :idea:

shoot :?:

Ben bezig met de voorbereidingen voor de motorvakantie 2006:
De laatste jaren rijden we met een groepje van 4 a 5 man ieder jaar een weekje door de Dolomieten.Dit jaar dus van 2-6 t/m 10-6. Bij deze een kort overzicht van mijn reisplan:
 Dag 1(2-6-2006):Vertrek vanuit NL over de bekende Duitse snelweg met als
>eindbestemming deze dag Pfaffenberg in het zuiden vd Schwarzwald.

>   Dag 2(3-6-2006):Vertrek vanuit de Schwarzwald naar de Zwitserse grens
>vanaf hier geheel binnendoor over resp.  de
>Glaubenbuelenpaas,Grimselpass,Furkapass,Oberalppass,Fuelapass tot aan de
>Italiaanse grens.We bevinden ons nu in het z.g. Drielandenpunt(A,CH,I) en
>dichtbij de Stelvio.
>
>   Dag 3:Tourdag over div Zwitserse en Italiaanse passen.
>
>   Dag 4(5-6-2006):Vertrek vanuit Reschen en omgeving om via bv de Stelvio
>en Gaviapass richting Trento.
>
>   Dag 5: Dolomieten
>
>   Dag 6: Dolomieten
>
>   Dag 7: Dolomieten
>
>   Dag 8(9-6-2006):  Vertrek vanuit Tenna richting
>Schwarzwald.
>
>   Dag 9:(10-6-2006):Thuis in NL.

Totaal aantal km's: ong.4000.

Ongeveer rond 15-1-2006 bekijk ik het aantal definitieve deelnemers en boek de div. hotels etc.
URL=http://imageshack.us][/URL]

4 WHEELS MOVE THE BODY
2 WHEELS MOVE THE SOUL

only bikers know why dogs hang out their heads out of window

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

standuc

Ben zelf 3 jaar terug naar de Dolomietjes geweest. :yes6rs:
Was dat jaar geen WDW.
Donderdag van Eys naar Kaltern, ff onder Bolzano, in Italie. 600 km duitse autobahn. Vanaf Nesselwang alles binnendoor over Fernpas en oude Brennerpas. 300 km lekkere stuurwegen.
Vrijdag, zaterdag en zondag getoerd door de Dolomieten waaronder de Stelvio, Gavia, Mendola, Resia, Pordio, San Pellegrino om maar een paar passen te noemen.
Op maandag weer naar huis met als afsluiter de Timmelsjoch en wederom de Fernpas. In Nesselwang weer de autobahn op en 600 km naar huis. :thumbsup:
Was super.
Hadden in Kaltern een pension voor 23 Euro met ontbijt en een goed gevulde koelkast met veel Weizenbier voor de avonden.
Drank zelf pakken en op maandag afrekenen. Echte Italiaanse gastvrijheid en vertrouwen. :worship-cool:
Ze hadden zelfs de auto uit de garage gezet zodat wij onze 5 bikes binnen konden parkeren.
Een super weekend rond de Hemelvaart.

Twijfel zelf nog tussen WDW2006 of lang weekend Dolomietjes. :yes6rs:

Mounty

tja, 9 dagen is wat te lang vind ik...2 a 3 dagen wil ik wel meegaan. Een lang weekend dan zeg maar..vrijdag ochtend weg, zondag avond terug.

Moet kunnen..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

standuc

Citaat van: "FZ_Ron"tja, 9 dagen is wat te lang vind ik...2 a 3 dagen wil ik wel meegaan. Een lang weekend dan zeg maar..vrijdag ochtend weg, zondag avond terug.

Moet kunnen..

Dan kun je dus alleen op zaterdag de bergen in.
Is wel erg aan de magere kant. :yes6rs:
1800 km reizen om 1 dag te kunnen toeren?

Mounty

is inderdaad van de gekke..maar mischien iets korterbij ook leuke weggetjes etc..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Zwerver

Ik ga al enkele jaren het eerste juli weekend naar het Stelviotreffen,
de eerste jaren vrijdag heen, zondag terug, de laatste jaren een paar daagjes
langer om wat minder lange dagafstanden te rijden.
Op zich is het te doen, vrijdag autobaan richting Zwitserland, en een leuke
passen route naar Italie, zaterdag daar wat passen rijden en zondag na een ochtendje
passen rijden richting Duitsland in de middag de autobaan naar huis,
maar op die manier maak je lange rijdagen.

Afgelopen jaar donderdag om 7:00 vertrokken, en autobaan via Vervier,Wittlich,Trier,
Zweibruecken, stukkie binnendoor naar Strasburg weer autobaan richting Zwitserse passen.
Om 15:30 aan de koffie op de Grimsel, en vervolgens Furka en Oberalp naar camping
in Disentis. Vrijdag 9.00 vertrokken richting zuiden over de Lukmanierpas
richting Bellinzona, weer noordelijk over de San Bernardinopas en een korte stop
bij de Via Male richting Thusis. Van Thusis naar Tiefencastel, over de Albulapas
richting Berninapas, en bovenop Berninapass afgeslagen richting Livigno,
waar een litertje Euro 95 welgeteld 81 !!! Eurocent kostte.
Vervolgens over de Foscagnopas door naar Bormio, en na nog enkele kilometers tunnel
om 15.00 aangekomen in Sondalo waar het treffen werd gehouden.
Zaterdag een dagje de Stelvio op, zondag via de Bernina en Julierpas richting Lenzerheide.
Bij Chur ff een stukje snelweg tot voorbij de Walensee, daarna wat binendoor
richting Schaffhausen. Daar weer autobaan richting Stuttgard en een kilometer of
30 daarvoor er weer af en binnendoor naar de camping in Höfen a/d Enz in het Zwarte woud.

Komend jaar staat het Stella Alpinatreffen op het 2e juli weekend op de verlanglijst,
en de bedoeling is om ook dan eerst ff een dagje snelweg te rijden en vervolgens een lang
weekend over de (onverharde) passen te hobbelen, gevolgd door weer een snelwegrit naar huis.
Iemand trek om mee te gaan?
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow