Zoek een 12v aansluitpunt op een V-Strom

Gestart door MarcT, 14 augustus, 2006, 13:59:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarcT

Hi !

Ik ben bezig om mijn Pro-Oiler op de V-strom te zetten. Nu ben ik op zoek naar een contact-geschakeld 12v aansluitpunt.

Zijn er hier V-Strom experts ?  :shock:

Ik heb eens ergens gelezen dat er een stekkertje "klaar" ligt. Dat is eigenlijk bedoeld voor een handvatverwarming (maar dat zien we dan wel weer).
Nou, ik heb het stekkertje gevonden, maar het is al in gebruik Ik heb geen idee waarvoor. Het zit tegen de radiator, en de aansluiting verdwijnt ook weer achter de radiator. Kijk maar...




Hoe zit dat ?  Zijn die misschien voor de ventilatoren ?  Maar wat dan als ik een handvatverwarming erop ga zetten ?

Nu heb ik onder het zadel nog wat andere stekkertjes gevonden. Heeft IEMAND een idee waar die voor zijn ?

Hier staat steeds rond de 5v op, dus dat zal wel voor het herprogrammeren van de injectie zijn ?
Die koelvinnen, dat is de ECU neem ik aan ?  Of heet dat niet zo ?



Achter bij het kontje nog twee raadseltjes:



Het linker stekkertje bestaat uit 4 polen. Het dopje dat erop moet heeft twee kortgesloten pinnetjes. Als je het dopje eraf haalt doet de benzinepomp het niet !  Waarom loopt de stroom van de benzinepomp achter mijn zadel langs ?
Het recht stekkertje is maar 1 pool: 12v continu-stroom. Maar dat snap ik wel: dat is voor als je van je topkoffer een koelkast wilt maken ! :P

Zijn er hier techneuten die dit gewoon weten ?  En de hamvraag: waar kan ik ergens een contactgeschakelde 12v+ vandaan halen, in de buurt van de accu ?

Alvast bedankt !
ho is General Faillure, and why is he reading my harddisk ?

WhomBom

ik heb geen flauw idee waar je een 12V contact geschakeld vandaan moet toveren, zoek eens naar het elektrisch schema van dat ding, misschien dat je daar wijzer van wordt?

dat ding met de koelvinnen is volgens mij de spanningsregelaar  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

karz

Citaat van: "WhomBom"

dat ding met de koelvinnen is volgens mij de spanningsregelaar  :wink:

:stupid:  

Wat doet die Pro_oiler ?  Moet dat apparaat werken als je motor op contact staat of als je motor 'loopt'  ?

In het laatste geval zou ik ik kijken of ik de output van het benzinepomp relais kon splitten.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: "MarcT"Hi
Het linker stekkertje bestaat uit 4 polen. Het dopje dat erop moet heeft twee kortgesloten pinnetjes. Als je het dopje eraf haalt doet de benzinepomp het niet !  Waarom loopt de stroom van de benzinepomp achter mijn zadel langs ?

Voor een eventueel alarm ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

MarcT

Citaat van: "karz"Voor een eventueel alarm ?
Nee, alarm zit er al op...

Citaat van: "whombom"Wat doet die Pro_oiler ?
Een Pro-Oiler is een apparaatje dat je ketting continue smeert. Er zijn verschillende systemen, maar deze werkt volgens mij het beste. Dus hij moet spanning hebben als de motor loopt.

De Pro-Oiler registreerd de omwentelingen van het achterwiel, en past daar de smering op aan. Middels een display op je stuur kun je regelen of je meer of minder smering wilt.

De gewone ketting-spray is gemaakt om aan je ketting te blijven zitten. Deze is extra plakkerig, zodat het niet zomaar van je ketting afslingerd. Maar hierdoor blijft eventueel vuil ook aan en tussen de ketting zitten. De Pro-Oiler gebruikt gewoon motor-olie (of idealiter automatische-versnellingsbak-olie). De ketting wordt gesmeerd, en gebruikte olie wordt al vrij snel van de ketting afgeslingerd (inclusief vuil).

Maar je gebruikt ook veel minder smering. Wat je bij kettingspray dus krijgt, is dat je je ketting eigenlijk te veel smeert, en na een paar honderd kilometer is je ketting eigenlijk te weinig gesmeerd. Weer erop spuiten en het verhaal begint opnieuw.
De Pro-Oiler stel ik zo in dat de ketting NET vochtig is. Altijd dezelfde smering...

Info: http://www.pro-oiler.com.

En nee, ik heb geen aandelen. Ook nog geen 12v+ trouwens...
ho is General Faillure, and why is he reading my harddisk ?

Herr Tod

De benzinepomp of de controlelampjes van je cockpit om maar iets te noemen. Je zou ook een willekeurige lamp kunnen nemen, ik neem aan dat je toch altijd je licht aan hebt tijdens het rijden? Licht aan --> oiler aan. Simpel :D
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


JH.

Jullie zoeken het veel te ver...


Neem gewoon een aftak van het achterlicht.

Er zit steeds 12volt op tijdens het rijden, afgezekerd en dichtbij je kettigsmerigmaaktooltje...

Met 'stroomdiefjes' (klemmetjes voor op een elec. kabeltje af te takken) is het poepsimpel.

@Nippon

waarom pak je geen OSCO-oiler  :shock:

Steefke™

ff meten aan het contactslot welke kabel zowel voor als na het starten stroom heeft.
Smells like rubber

Desmo-devil

Volgens mij werkt die pro oiler alleen als je zwarte velgen hebt  :lol:

Steefke™

Citaat van: "BoxerQ"waarom pak je geen OSCO-oiler  :shock:

is verkrijgbaar bij Polo-motorrad.de is volgen mij geen slecht alternatief.
Smells like rubber

BMWhub

Heb op de V-strom van mijn meisje een vergelijkbaar( http://www.mccoi.de/ ) systeem geinstalleerd ;D. Om het geheel van spanning te voorzien heb ik middels een relais dat aangestuurd wordt door de (achter)verlichting een geschakelde spanningsbron gecreeerd.

GRTZ Hoebair 8)
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

BMWhub

hier nog een interesante site voor je V-Strom o.a. handboek en E-schema
http://motorcycleinfo.calsci.com/VStrom.html

GRTZ Hoebair 8)
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair