ScalaRider montage en testing

Gestart door Schalkseruiter®, 16 april, 2007, 19:25:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Schalkseruiter®

Scala Rider mogen testen



Zaterdag een set van de ScalaRider mogen afhalen bij ATAF Westerlo voor testing.
Dit samen met een nieuwe GSM Nokia 6021




Het setje ziet er mooi en verzorgd uit

Bestaande uit een adapter,setje om aan helm te bevestigen (met micro en oortje) BT apparaat
Mooi en handig etui voor het apparaat in op te bergen , zakje met reserve omhulsel voor micro en inbussleutel.
Etui:

De montage:
De montage zelf is op 5 minuutjes gebeurt ;
De binnenbekleding van de helm aan linkerzijde losmaken en oortje op de juiste plaats bevestigen met een zelfklevende velcro

Met de inbussleutel bevestigen we het houderje aan de linker zijde van de helm

Mooi gemonteerd

Het toestel zelf laden we eerst een 4-tal uurtjes op

Een rode led licht op terwijl het toestel laadt

Bevestigd ziet het er zeker niet storend uit (de helm wel te verstaan)

Na het opladen vlug pairen met de Zumo



En klaar is kees

Tijdens de testrit was het wel even wennen om van een dubbele luidspreker naar een enkele over te stappen. Het geluid is zéér duidelijk van telefoon en navigatie.Over MP3 laat ik me erbuiten,het geluid hiervan klinkt schel en heeft geen bass-effekt,maar wat wil je met 1 luidsprekertje alsook stereo komt hier niet tersprake.Persoonlijk vind ik het niet storend omdat ik vind dat je muziek moet beluisteren in de woonkamer of de auto,daar heb je ook meer mogelijkheden om iets deftig te installeren.Tijdens de testing was het wel raar dat de micro naast je mond (lees mondhoek) staat. Dit wordt ook aanbevolen door de fabrikant en het armpje van de micro reikt ook niet tot voor je mond.
De geluidssterkte is prachtig en kan manueel makkelijk met handschoenen aangepast worden aan de drukknoppen op de ScalaRider. Alsook wordt het volume ingenieus aangepast aan de rijsnelheid. Telefoon ontvangst gebeurt via de zumo en met een toets op je zumoscherm kan je een inkomend gesprek aannemen of negeren. Via je zumo kan je ook makkelijk een telefoongesprek aanvragen in je telefoonboek die na het pairen op je zumo komt te staan



Voor het ontvangst van het gesprek aan de andere zijde kan ik niets objectief vertellen maar heb verschillende mensen gebeld met verschillende snelheden ,zelfs boven de 120/h en variërende helm instellingen(vizier gesloten,open,systeemklep gesloten en open). Allen vertelden me dat het ontvangst en geluidskwaliteit subliem waren en overeen kwamen met een gewone huistelefoon.
Het toestel zelf heeft van 9 uur 's morgens tot 23 uur 's avonds in werking gestaan en toch zeker  9 uur op een stuk navigatie doorgegeven.
Met deze dank voor uw aandacht en dank aan Ataf voor de testing van het toestel.
Schalkse®
Beknopte handleiding  http://www.cardowireless.co.uk/included/docs/manuals/ScalaRider_QG_Flemish.pdf

Motzippaldy

Proud on the South  

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Duidelijk verhaal!!
Enige vraag blijft dan over: Wat kost dat zoiets?
You may own the bike, but the bike possesses you.

Schalkseruiter®

Aan de geintresseerden ik ben nog in onderhandeling met de dealer om een gunstige prijs af te spreken met een groepsaankoop.
Degenen die interesse hebben mogen mij mailen op verwimp.peter@pandora.be, laat ik wel duidelijk zijn enkel via mail zal ik hierop reageren en om het forum te respekteren niet via een of ander topic.
Storm nog niet met vragen over de prijs want die heb ik nog NIET
Schalkse®

karz

Citaat van: "Schalkseruiter®"Aan de geintresseerden ik ben nog in onderhandeling met de dealer om een gunstige prijs af te spreken met een groepsaankoop.
Degenen die interesse hebben mogen mij mailen op verwimp.peter@pandora.be, laat ik wel duidelijk zijn enkel via mail zal ik hierop reageren en om het forum te respekteren niet via een of ander topic.
Storm nog niet met vragen over de prijs want die heb ik nog NIET
Schalkse®

Voor een échte groepsaankoop, kun je een apart topic openen ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.