750 Supersport metamorfose

Gestart door Desmo-devil, 21 april, 2007, 20:50:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Desmo-devil

Deze week begonnen met het "pimpen" van mijn bike.
Want gewoon is ook maar gewoon.
Eerst lang gedacht over ombouw naar supermono, maar dit blijkt toch een zeer dure aangelegenheid. Daarom besloten om het zelf te doen. Is ook leuker want dan zijn er geen pasklare oplossingen en moet je improviseren.
Allereerst de koplamp gedeeld en verkleind met een stukje palastiek.
Kosten 0 euroos
piccie

vervolgens de achterkant gestript want ik heb beslag weten te leggen op een splinternieuw 748 monoposto zitje.
Paste voor geen meter dus alles met beugels op de plaats moeten zetten.
Zitje en achterlicht is er niet bij dus die moet ik ook nog zelf gaan maken of zoeken.
Tot dusver ziet het er dus zo uit .










Hey Hakki, heb je geen achterlicht meer liggen ?

B-Witch

You may own the bike, but the bike possesses you.

Hakinnen

achterlicht?
nope..sorry..heb ik niet..
alez..de mijne heeft geen licht he..nooit gehad..ding is als racefiets geboren.

wel tof die 916 zit..ziet er goed uit..
waarom neem je geen 916 kuipje..? deze kuip eraf..en dan alleen een 916 topkuipje erop..damn..das deftig..

succes..

:wink:

oja..supermonokuipwerk pasklare oplossing evt desmo?  Waar?

Steefke™

Citaat van: "Desmo-devil"Is ook leuker want dan zijn er geen pasklare oplossingen en moet je improviseren.

:worship-cool:  :stupid:

anders is het veel te snel klaar en moet je weer een andere uitdaging gaan zoeken :wink:
Smells like rubber

Desmo-devil

Supermono kit van Racing Research is redelijk pasklaar en inclusief alle bevestigingsmateriaal maar dat mag ook wel voor die prijs.

Vanmorgen een zitje gemaakt met een stuk triplex, schuimrubber en de rug van mijn oude motorjas, haha. Was eigenlijk als grap bedoeld maar ziet er niet eens slecht uit. Uiteraard maak ik nog een nieuwe met een mooi nieuw stuk zwart leer.
Nu nog alles netjes afwerken met carbonfolie.
Gisteren op marktplaats  een bod gedaan op een origineel achterlicht dus
dat komt ook wel goed denk ik.
Hieronder een paar piccie's van het resultaat tot nu.



Steefke™

is mss een tip,
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=250072
heb ik zelf ook gebruik op de vorkpoten en moet zeggen dat de kwaliteit me niet tegenvalt, je moet na het plakken wel ff de föhn er op houden dan vormt en plakt het beter.
Smells like rubber

Desmo-devil

Ja , dat ken ik . Heuts had het vroeger ook.
Bedankt voor de tip.

Schmetzke


Desmo-devil

Hey Hakki, weet jij of het standaard uitlaatsysteem van een 916 , dus met seatpipes past op mijn supersport ? ( Kleine aanpassingen daargelaten)
Ik kan er namelijk een krijgen voor een prikkie. Dan is het natuurlijk helemaal af.

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"Hey Hakki, weet jij of het standaard uitlaatsysteem van een 916 , dus met seatpipes past op mijn supersport ? ( Kleine aanpassingen daargelaten)
Ik kan er namelijk een krijgen voor een prikkie. Dan is het natuurlijk helemaal af.

weet ik niet,,.denk het niet eigenlijk. neem aan dat je de aansluiting van de einddempers op de bochten bedoeld? 45/50mm bij een 916.  maar de bochten vanaf de cilinders staan bij een 916 loodrecht direct na het frame.
je hebt het over de dempers tot aan de bochten denk ik he?


heb wel op de clubraces eens een oudere 900ss gezien met de uitlaten direct onder de kont.

Wat vroegen ze bij racing research voor een supermonokuip desmo?
is dat uitsluitend voor 900ss ?  of universeel..?
:wink:

Desmo-devil

Ik bedoel eigenlijk de complete uitlaat vanaf het blok. diameter is volgens mij niet zo'n probleem omdat de 916 bochten dikker zijn.

Bovenkuip + zijkant links en rechts + zitje  ongespoten :

polyester 290 euro compleet

licht polyester  370  euro compleet

kevlar   570  euro compleet

Inclusief  professioneel spuitwerk zou ik met standaard polyester op 700 euro komen.
En dan komt er nog verlichting bij.
Lijkt best te doen maar ja heb ook al een grote beurt incl nieuwe riemen aan de fiets dus kan ik even niet veratwoorden bij de "baas"

Herr Tod

Geen kuip, leuke lamp, ben je voor 60 euro klaar. Naksje fietse ruleren 8)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Steefke™

Citaat van: "Herr Tod"Geen kuip, leuke lamp, ben je voor 60 euro klaar. Naksje fietse ruleren 8)

ik houd ook wel van naakt met koplampen :)}
Smells like rubber

@Nippon

Citaat van: "Steefke"is mss een tip,
http://www.halfords.nl/NL/Auto/Catalog/ProductDetail.htm?productId=250072
heb ik zelf ook gebruik op de vorkpoten en moet zeggen dat de kwaliteit me niet tegenvalt, je moet na het plakken wel ff de föhn er op houden dan vormt en plakt het beter.


isda carbonlook  :?:

WhomBom

die kontjes zijn tof  8)  zelf een tijdje getwijfeld over een cagiva mito evo vot (precies hetzelfde alleen niet ducati, dus goedkoper  :roll: ) maar dat pastte toch minder bij de GS....

een hoekigere topkuip zou hem nu overigens niet misstaan  :)
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."