Suzuki-Girl's MAG Aktie

Gestart door suzuki-girl, 01 mei, 2007, 20:43:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hakinnen

zit het "vaag"te volgen hier...


ff vraagje...over die weg waar het hier over gaat..

stel..neen , wacht..ik vraag het ff anders..

ik heb geen flauw idee hoe hard je daar mag rijden of zo maar alez... ik ben wel op de hoogte van "dat stuk weg" ..ben er onlangs met de Paso overheen gereden daar..

Stel nu dat je als motorrijder daar rijdt..en niet harder dan de wettelijk toegestane snelheid daar...
En je kijkt puur naar de weg zelf en de daar uh..van toepassing zijnde omstandigheden.

Hoe groot is de kans dan dat je daar met een motor onderuit gaat?
ik heb het even niet over dieselsporen en dat soort toevallige dingetjes?

Met alle respect..ik ken de MAG en weet dat ze goed werk doen maar ik vindt het soms wat "over the top" ..typisch nederlands "over the top"eigenlijk..zo nu en dan wat vergezocht..

Wij hebben een nederland een wegennet in zeer goede staat..goed asfalt, goede voorzieningen, voldoende bewegwijzingen, waarschuwingsborden en weet ik veel wat allemaal..

Tuurlijk , er is altijd ruimte voor verbetering maar ik denk dat je de kerk een beetje in het midden moet laten..

"zicht op de weghelft" / "al dan niet doorgetrokken strepen op de wegas" / motorvriendelijke vangrails" ...alez

al eens in bijvoorbeeld Italie gereden?  in vergelijking met hier is het daar vele malen "onveiliger" qua wegsituaties e.d .  Daar praat geen mens over  doorgetrokken strepen op de wegas..er staat een streep meestal en of die nu wel of niet doorgetrokken is zal de meesten een zorg zij.
Motorvriendelijke vangrails?  hebben ze daar niet..in de dolomiti kun ke al blij zijn dat er uberhaupt een vangrail is..anders donder je zo een ravijn in .
Tis allemaal ongetwijfeld goed bedoeld hier ..die inspanningen en acties van de Mag maar ik ben van mening dat als je in nederland gaat motorrijden en je capabel bent om een motor te besturen, je tevens aan de verkeersregeltjes houdt en je enige mate van zelfverantwoording  / beheersing hebt je toch uberhaupt verdomde goed je best moet om sowieso op je plaat te gaan..
diegenen die op hun plaat gaan doen dat voornamelijk door toedoen van een automobilist of door toedoen van zichzelf..
Motoren vallen niet vanzelf om..de bestuurder is de vallende factor..
De kans dat je onderuit gaat puur omdat de wegsituatie dusdanig slecht is lijkt me uitermate klein..

en dan...als je valt...kun je twee dingen tegenkomen in je valpartij..een andere weggebruiker al dan niet tegenmoet komend.
Of een "obstakel" in de vorm van een vangrail..een vangrailpaaltje, een stoeprand, een boom of voor mijn part een fout geparkeerde kameel..

Allemaal leuk en aardig wat de MAG doet..pleiten voor zoveel mogelijk motorvriendelijk vangrails en dat soort zaken..maar het zal weinig "zoden aan de dijk zetten" imo..

Bedoel..je kunt moeilijk alle vangrailen in nederland motorvriendelijk maken he..en wat daarna...? alle bomen omkappen langs wegen waar wel eens een motor voorbij komt..of alle stoepranden verwijderen..

Ik vindt dat de MAG het verkeerd aanpakt..er is een probleemsituatie blijkbaar en de mag zoekt de oplossing niet bij de bron..die bron is de motorrijder namelijk zelf..
De mag zou ipv zich druk te maken over lokale "probleemsituaties" zich landelijk moeten manifisteren en daar moeten werken waar het effect heeft...maak motorrijders bewust van de gevaren van het motorrijden en maak automoblisten daar tevens bewust van...een automoblist is te beinvloeden door een goede campagne..een vangrail, stoeprand of boom niet vrees ik.



nogmaals..niet verkeerd bedoeld of zo maar alez..

ik kan het niet met cijfers onderbouwen maar ik denk dat als je procentueel zou kijken wat de oorzaak is van alle valpartijen dat een zeer klein deel daarvan te wijten is aan de directe wegsituatie...een groter deel zal te wijten zijn aan toedoen van andere weggebruikers ..en het grootse deel aan de bestuurder zelf..

pak dan als je al iets zou willen doen dan dat "grootste deel "aan in een campagne / actie / whatever..

bedoel....als ik op een weg waar ik 80 mag onderuit ga terwijl ik ook niet harder als 80 heb gereden dan zal ik dat voornamelijk bij me zelf moeten zoeken he...of bij een andere weggebruiker...er klopt dan iets niet bij mij of iemand anders heeft ervoor gezorgd dat het misging..
de kans dat ik onderuit ga puur en alleen door de wegsituatie is dan uitermate klein toch?

als ik nu met 180 onderuit ga op een weg waar ik 80 mag...moet ik het ten allen tijden bij mezelf zoeken en heb ik gewoon vette pech als ik zo'n motoronvriendelijke vangrail tegenkom in mijn valpartij..
kan dan moeilijk achteraf de vangrail de schuld geven van evt letsel he?
of de al dan niet doorgetrokken streep? na?

Ik ken twee personen die zo'n vangrailpaaltje tegenkwamen in hun valpartij..
de ene was een testrijder voor een motorblaadje..ging onderuit op een plaats waar je normaal onmogelijk onderuit kunt gaan..ging dus onderuit door eigen toedoen..hij mist beide benen nu..vangrailpaaltje..niet tof, rete-erg zelf maar zijn letsel is hoofdzakelijk zijn eigen schuld.. dat ie dat paaltje raakte was de domme pech die ie had..had het paaltje er niet gestaan was het in een andere situatie wellicht een boom, tegenligger of stoeprand geweest..?  je kunt nu eenmaal niet alles "uitsluiten".

De ander ging op de snelweg op een punt waar je 100 mag een lange doordraaiende bocht in met een snelheid van 180+ ..hij kwam in die bocht in aanraking (dat was zijn verklaring achteraf) met een dieselspoor en ging onderuit..richting vangrail...hijzelf schoof onder de vangrail door, de (fonkelnieuwe)  motor vouwde zich volledig om een vangrailpaaltje heen..
Motor was compleet "total"..rijder was okay.

alez..tot zover mijn gezever..

B-Witch

Begrijp je wel Hakki, en op punten ben ik het volledig met je eens,
als iedereen zich aan de regels houdt, zou er veel minder ongelukken gebeuren.
Maar face it, weinigen die zich strikt aan de regels houden, of erger nog zich bewust zijn van de regels.
Zelf als ik deze bocht rij op de motor gaat ie ook een stuk harder dan de advies/ toegestane snelheid, maar ik rij hem dan ook zeer regelmatig en ken de bocht inmiddels.
Mocht het een keer fout gaan, door mijn eigen snelheid, dan is het idd mijn eigen domme fout.
Maar wil niet zeggen dat ik sta te springen om een keer van mijn motorke afgereden te worden door iemand die hier vreemd is en de bocht moeilijk kan inschatten. (en er rijden hier ook heel dikke vrachtauto's)
Dit is een zeer drukke route, en in de weekenden barstens vol van mensen die hier komen recreeëren, just a matter of time voor dat het echt eens goed mis gaat.

Wat betreft die motorvriendelijke vangrail, altijd beter dan mijn benen ofzo afgezaagd krijgen.
Zo duur is die vangrail niet, in Utrecht hebben ze het gedaan voor 6000 euro per kilometer.
Leg dat bedrag dan naast het ziektekosten plaatje, en wat er nog meer bij komt kijken, van bijvoorbeeld die jongen waarvan jij verteld dat hij zijn benen moet missen, is dat een schijntje.

Gelukkig dat we hier de mogelijkheid hebben om zoiets te bewerkstelligen.
Je kan het wegennet hier niet zomaar vergelijken met een bergpas in Italië, is gewoon appels met peren vergelijken.
Bergpassen daar hebben een totaal andere functie dan een doorgaande weg hier.

Waar ik hier in Nederland een probleem mee heb, is dat er eerst een fataal ongeluk moet gebeuren voordat men iets aan een situatie wil doen.
Zal jezelf, partner of kind maar wezen die ze onder de vangrail vandaan moeten trekken, of van het wegdek moeten afplukken. wat dan?
Daarbij is het ook zo dat waneer er iets echt mis gaat, de wegbeheerder aansprakelijk gesteld kan worden.
En met een stuk weg dat zo onder vuur ligt, zal dat geen probleem zijn (zijn meer klachten bij de MAG binnengekomen, nog voor ik ermee begonnen ben).
Bij aansprakelijkheidstelling van de wegbeheerder zal er een uitkering naar slachtoffer of familie gedaan moeten worden die kan oplopen naar een miljoen euro.
Gemeente en RWS zijn voor dit soort dingen niet verzekerd, en het is wel weer geld dat bij ons allemaal uit de portomonee moet komen.

Dus streepke trekken op de as van de weg, wat plaatwerk onder de vangrail en klaar. meer hoeft niet te gebeuren.
Mensen weten weer waar ze moeten rijden, aard van de weg is weer duidelijk, en snelheid zal omlaag zakken.
En als de weg dan vrij is en jij komt met je Paso (volgende keer, wel ff stoppen op dorpsstr 21) kan je gewoon lekker gasgeven :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Hakinnen

Citaat van: "suzuki-girl"Begrijp je wel Hakki, en op punten ben ik het volledig met je eens,
als iedereen zich aan de regels houdt, zou er veel minder ongelukken gebeuren.
Maar face it, weinigen die zich strikt aan de regels houden, of erger nog zich bewust zijn van de regels.

Tuurlijk mijn beste,
Alleen bijna niemand houdt zich aan de regels, inclusief hakki.

Maar wil niet zeggen dat ik sta te springen om een keer van mijn motorke afgereden te worden door iemand die hier vreemd is en de bocht moeilijk kan inschatten. (en er rijden hier ook heel dikke vrachtauto's)
Dit is een zeer drukke route, en in de weekenden barstens vol van mensen die hier komen recreeëren, just a matter of time voor dat het echt eens goed mis gaat.

Got your point..
mee eens al had ik het meer over de algehele situatie en niet over deze situatie.  Als dit punt idd zo gevaarlijk is mogen ze er idd wel wat aan doen. Maar nogmaals..ik zou niet weten hoe ik mezelf daar in een gevaarlijke situatie zou moeten brengen ervanuitgaande dat ik me aande regelkes zou houden

Wat betreft die motorvriendelijke vangrail, altijd beter dan mijn benen ofzo afgezaagd krijgen.
Zo duur is die vangrail niet, in Utrecht hebben ze het gedaan voor 6000 euro per kilometer.
Leg dat bedrag dan naast het ziektekosten plaatje, en wat er nog meer bij komt kijken, van bijvoorbeeld die jongen waarvan jij verteld dat hij zijn benen moet missen, is dat een schijntje..

Ja , dat is idd beter maar toch ben ik het niet helemaal met je eens.
Als je overal in nederland het risico zou moeten uitsluiten op dergelijk letsel dmv het plaatsen van motorvriendelijke vangrails moeten er nogal wat kilometerkes van die vangrail geplaats worden.
Dat die knul zijn benen moest missen was zijn eigen domme schuld.
daar motorvriendelijke vangrails te plaatsen pak je de kwaal aan..op zich een nobel streven. echter schier onmogelijk voor alle situaties die ervoor in aanmerking zouden komen. Het is imo dan ook beter om je inspanningen te concentreren op de oorzaak van de kwaal..en das de motorrijder zelf.
Bovendien...de motorvriendelijke vangrail voorkomt dat je onder de vangrail doorglijdt. Echter ik kan me ook wel voorstellen dat je soms beter onder de vangrail door kunt glijden dan in aanraking komen met een muur.  Een motorvriendelijke vangrail is als een muur.  bovendien kun je erdoor terugstuiteren richting weghelft.  Alez..tis een afweging idd.


Je kan het wegennet hier niet zomaar vergelijken met een bergpas in Italië, is gewoon appels met peren vergelijken.
Bergpassen daar hebben een totaal andere functie dan een doorgaande weg hier.

Weet ik ..
echter...daar rijden er meer motor als hier. veel meer.  daar wordt veel minder gekeken naar dit soort dingen, naar beschermende kleding , naar weet ik veel wat allemaal.  hier bij je al bijna een crimineel als je ne keer in je spijkerbroek op de brommer stapt.
daar niet...en toch gebeuren daar relatief en verhoudingsgewijs minder ongelukken dan hier. En minder letsel.  

Waar ik hier in Nederland een probleem mee heb, is dat er eerst een fataal ongeluk moet gebeuren voordat men iets aan een situatie wil doen.
Ok

Zal jezelf, partner of kind maar wezen die ze onder de vangrail vandaan moeten trekken, of van het wegdek moeten afplukken. wat dan?
weet ik ja..maar je kunt nu eenmaal niet alle en ieder risico afdekken.
Als je dat ten allen tijden wilt voorkomen moet je thuis achter de geraniums blijven

Daarbij is het ook zo dat waneer er iets echt mis gaat, de wegbeheerder aansprakelijk gesteld kan worden.
Aansprakelijk stellen kan altijd.  kan zelfs zonder er ooit te zijn geweest.
Of het effec heeft valt te betwijfelen imo



Dus streepke trekken op de as van de weg, wat plaatwerk onder de vangrail en klaar. meer hoeft niet te gebeuren.
als dat voor deze specifieke situatie volgens de"deskundigen" idd een vele betere siuaties oplevert dan is dat idd wellicht een kleine moeite.
Het zal echter niet zomaar gebeuren..de wegbeheerder is zich ervan bewust denk ik dat van het één..het ander kan komen..deze klacht op lossen is waarschijnlijk een open deur voor een volgende klacht?

Mensen weten weer waar ze moeten rijden, aard van de weg is weer duidelijk, en snelheid zal omlaag zakken.
ik denk dat het een illusie is dat mensen die er nu te hard rijden hub snelheid omlaag zullen brengen omdat er een streep staat of omdat er een stuk plaat onder de vangrail geplaatst is?

En als de weg dan vrij is en jij komt met je Paso (volgende keer, wel ff stoppen op dorpsstr 21) kan je gewoon lekker gasgeven :wink:
Okiedoki....alhoewel de paso liever tuft dan stopt als ie op dreef is..maar alez..als ie door de dorpstraat tuft zal ik 'r manen tot een moment van kalmte en ff ne peukenpauze inlassen.
:wink:

edit:  ff nagelezen..zitten wat tikvoutjes in..alez..den hakki is net wakker he..het zij zo

B-Witch

Je kan er lang en breed over discussieren. :wink:
Ik wil alleen graag dat er serieus gekeken wordt naar de aangereikte opties, en als de gemeente, RWS, de Provincie of who ever me een overtuigende motivatie kunnen geven waarom dit de beste oplossing is, dan so be it.
Maar zolang ik flutmailtjes terug krijg, of helemaal geen antwoord, ga ik door. :twisted:
We betalen met zijn allen voor die wegen, dan verwacht ik op zijn minst dat ik fatsoenlijk te woord wordt gestaan en terdege serieus wordt genomen. :!:


nou ja, we zullen zien... :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch

Er begint schot in de zaak te komen, vanmorgen een mailtje gehad van de MAG.
Het is nu iig zeker dat RWS wel de beheerder van de brug is, dus daar kunnen we ons dan op focussen.
Er is contact geweest tussen de MAG en de gemeente Echt, de verantwoordelijke bij de Gemeente is ook boos, vooral ook naar aanleiding van de reaktie die ik van RWS heb ontvangen, en waarin RWS stelt dat de beheerder de gemeente is.
Gemeente Echt heeft een aantal vragen voor RWS en gaan op korte termijn gesprek aan met RWS.
RWS heeft tot morgen de tijd om te reageren op de mails die vanuit de MAG zijn gestuurd, anders zullen er andere maatregelen volgen....

Ik hou jullie op de hoogte. :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

Citaat van: "suzuki-girl"Er begint schot in de zaak te komen, vanmorgen een mailtje gehad van de MAG.
Het is nu iig zeker dat RWS wel de beheerder van de brug is, dus daar kunnen we ons dan op focussen.
Er is contact geweest tussen de MAG en de gemeente Echt, de verantwoordelijke bij de Gemeente is ook boos, vooral ook naar aanleiding van de reaktie die ik van RWS heb ontvangen, en waarin RWS stelt dat de beheerder de gemeente is.
Gemeente Echt heeft een aantal vragen voor RWS en gaan op korte termijn gesprek aan met RWS.
RWS heeft tot morgen de tijd om te reageren op de mails die vanuit de MAG zijn gestuurd, anders zullen er andere maatregelen volgen....

Ik hou jullie op de hoogte. :wink:


op grond van wat moet RWS jullie zien als gesprekspartner  :!:

ik kan me voorstellen dat die BMWrijder die z'n tiet in de vangrail heeft geduwd zal proberen de wegbeheerder aansprakelijk te stellen  :!:

maar jullie als buitenstaanders  :!: namens wie treden jullie op

B-Witch

Wij gaan niemand aansprakelijk stellen voor ongelukken die zijn gebeurd,
dat is niet de opzet.
Wat wij doen is gewoon de wegbeheerder wijzen op een gevaarlijke situatie, en hem op zijn verantwoordelijkheid wijzen.
Met als doel dat deze situatie aangepakt gaat worden.
:wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

B-Witch

ff duidelijk zijn:

Deze aktie ben ik begonnen, samen met het MAG, ik vermeld de vorderingen hier alleen maar op het forum, MFL is geen partij hierin :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Toledo

BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

DeWitte

Citaat van: "Toledo"Ik kwam dit tegen  :?
http://www.motorrijdersactiegroep.nl/cmsms/index.php?page=aanval-op-motorrijden

ja had ik ook al gelezen: die Woudenberg is een eikel 1e klasse. Het Antwoord van de MAG kan ik me wel in vinden. :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Citaat van: "Dwars"die Woudenberg is een eikel 1e klasse.  :wink:

Vuurpeleton dan maar ???? :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

Yeah!!!

Offerte is aangevraagd voor plaatsing van de geleiderail :!:  :!:  :!:

:joy:


nu de belijning nog door zien te duwen :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

QuattroFrits

Ben afgelopen zaterdag, 09-06-2007, twee keer in de stromende regen door die bocht (in America Pig-tail genoemd) gereden, is inderdaad zwaar KL... als je op de belijning moet gaan rijden omdat de tegenliggers te ver naar het midden rijden.
Één middellijn is veel beter.
Of natuurlijk alleen twee echte zijlijnen geheel aan de zijkanten.
Verder goed te doen.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

B-Witch

Nog ff een mailtje er tegenaan gegooid, en al antwoord:

De gemeente zou het issue belijning ook bespreken met RWS, dus wie weet gaat dit ook gelijk gebeuren...

Wat mij betreft: moeite is dus niet voor niets geweest :wink:
Samen met de MAG, en nog een motorrijder uit Maasbracht hebben we ons best gedaan, de rest is aan de gemeente om te regelen, aan RWS om uit te voeren.
Nu maar hopen dat het baat heeft :wink:

tis een fijne bocht die iedere keer leuker wordt om te rijden, zodra je hem beetje kent :twisted:
You may own the bike, but the bike possesses you.

QuattroFrits

Nicole, het is je toch gelukt om in Echt die onderplanken te krijgen.
Samen met Ray sta je genoemd in het Mag-A-Zine, nr 92, op bladzijde 11 rechts onder.
:yes6rs:  :worship-cool:  :yes6rs:  :worship-cool:  :yes6rs:  :worship-cool:  :yes6rs:  :worship-cool:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.