Provence en Haute Alpes

Gestart door Zwerver, 22 mei, 2007, 09:34:06

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zwerver

Woensdag tegen 16:00 in de stromende regen vertrokken.
Bij Maastricht de autobaan op, 400km autobaan via Luik, Luxemburg, Metz, Nancy naar Epinal
en vandaar een 35 km binnendoor naar motorhotel La Mouche. Veel file door ongelukken,
en geen moment droog.

Donderdag tegen 10:00 in alweer (of nog steeds) stromende regen vertrokken, binnenweg
via Vesoul en Besancon richting Bourg en Bresse, na 125km de snelweg maar weer opgezocht
en over Lyon tot aan Montelimar met onophoudelijke regen "doorgevaren".
Na Montelimar werd het weer beter, warm en zonnig, dus de laatste 100km naar
Cabrières D'Avignon over wat leukere binnenweggetjes getuft.

Cabrières D'Avignon


Hanneke en Thei, de vroegere buren van mijn rijmaat Kees, zijn 2 jaar geleden
verhuisd naar de Provence om daar een nieuw leven op te bouwen, hetgeen ze aardig lukt.
Van de winter met hen afgesproken dat we met Hemelvaart een dagje langs zouden komen,
zodat Thei ook weer eens een goede reden had om een dagje te gaan motorrijden.
Zijn motor stond al bijna een jaar stil vanwege te drukke werkzaamheden.

Vrijdag een mooie dag toeren met lokale gids Thei, oa langs het bergdorpje Gordes,
de Gorge de Nesque, Roussillon ect.

Gordes en de Gorge de la Nesque


Mooie rit over vaak erg kleine weggetjes, totdat in de namiddag in Viens
de accu van Kees zijn Cali 3 het begaf. Een nieuwe accu was wel te vinden, echter
moest die eerst opgeladen. Geprobeerd te Cali met startkabels aan de gang te krijgen
om zo naar de motorzaak in Apt te rijden maar helaas was de accu dusdanig kapot
dat enkel een starthulp niet voldoende was. Motor dus in Viens laten staan en
besloten de volgende morgen met een opgeladen accu terug te komen.

Uitzichtpunt bij Viens


Zaterdag vroeg opgestaan en naar Viens gereden om de Cali weer tot leven te wekken.
Accu ingebouwd, contact aan, wat gekraak na drukken op de startknop en verder niets.
Geen lampje brande meer, enkel na druk op de alarmlichten brande elk lampje zo'n beetje
in willekeurige volgorde, maar de startmotor bleef dood.
Tegen 10:30 besloten dat de Cali door Thei naar een plaatselijke motorzaak zou worden
gebracht, en Kees die maandag weer aan het werk moest met het vliegtuig naar huis zou gaan,
en ik alleen terug zou rijden. De Cali zouden we dan binnenkort gaan ophalen.

Tegen 11.00 dan maar aan de terugroute begonnen, en nog even getwijfeld om niet toch maar
Lyon aan te houden en 1 dag snelweg naar huis te gaan; is toch minder leuk wanneer je
niet samen verder kunt rijden.
Toch maar besloten om er het beste van te maken, het weer was prachtig, dus koers gezet
richting Digne en Barcelonette, om via wat cols in 2 dagen huiswaarts te gaan.

Paragliders bij de Col de Labouret


Een kleine 2 uur lekker gereden, en bij mijn eerste stop net voor Barcelonette een verheugend
sms'je van Kees. Garage gebeld, en de handige monteur die met een sleep wagen aankwam
had nog een los draadje weten te ontdekken, vastgezet, en de Cali liep weer als vanouds!

Afgesproken dat Kees via wat grotere wegen naar Briancon zou rijden waar ik hem dan zou
treffen. Zelf een erg mooie en stille route via de Col de Vars en de Col d'Izoard gereden
en na 20 minuten wachten in Briancon kwam Kees ook terplekke. Aardige timing!

Col de Vars


Col d'Izoard


Vervolgens over de Col de Galibier, met nog veel sneeuw, doorgereden tot het meer van Anecy
waar we toch maar een hotelletje hebben genomen. Mooie rijdag, een goede 500km gereden met
prachtig weer over meest stille en vaak smalle bergwegen.

Col de Galibier (zuidkant)


Col de Galibier (top)


Col de Galibier (noordkant)


Zondag maar weer eens vroeg op en richting Jura gegaan. Prachtig rijden over erg stille wegen
met hier en daar wat verrassende Gorges. Daarna N-wegen via Besancon en Vesoul naar Epinal,
daar een stuk snelweg over Nancy en Metz naar Luxemburg, vandaar binnendoor naar StVith,
en na een laatste stukje bochtenwerk tussen Malmedy en Eupen naar huis.

Iets na 19:00 thuis, met een goede 2400km erbij op de teller, en een hoop plannen voor
een volgende rit richting Franse Alpen; het blijft een prachtgebied om een paar dagen te sturen.
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

*jalouse mode on* mooie (foto-) reportage :worship-cool: *jalouse mode off*
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

8)  :worship-cool:   Ziet er goed uit.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

De Generaal

H E E R L I J K

Wat doe ik eigenlijk nog hier???

B-Witch

Ik krijg zin in vakantie 8)

mooie foto's en leuk verslag :thumbsup:
You may own the bike, but the bike possesses you.

QuattroFrits

Citaat van: "suzuki-girl"Ik krijg zin in vakantie 8)

mooie foto's en leuk verslag :thumbsup:

:roll: Anders ik wel.  :lol:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

HD4ever

Mooi verslag en schitterende foto's  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:

Thanks HD4ever  :wink:
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

DeWitte

zeg Zwerver, wrom rij jij met die TKC's (noppenbanden)?? :? stuurt toch voor geen meter imo  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Zwerver

TKC's zaten er nog op vanaf het Paasweekend, toen wat offroad gereden en een endurocursusje gedaan.
Komend weekend stond het GS-treffen in Engeland op de planning, ook weer met wat offroadritten, dus heb de TKC's maar erop gelaten.
Op droge weg sturen ze net goed genoeg om toch wat voetjes aan de grond te krijgen, enkel bij hard remmen voelt de voorkant wat onstabiel
aan met noppen.
Op natte weg is het wel wat meer opletten, vroeg aan het gas wil nog wel eens een uitbrekend achterwiel geven...
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Joepie1958

Citeervroeg aan het gas wil nog wel eens een uitbrekend achterwiel geven..
schreef hij, door schade en schande wijs geworden :oops:  :oops:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Zwerver

Citaat van: "Joepie1958"schreef hij, door schade en schande wijs geworden :oops:  :oops:

Yep... maar dat was op ijzel met een nog ergere noppenband, Metzeler Karoo... die zijn met wat water op de weg niet echt grappig.
Op zich is zo'n uitbrekend wiel niet zo tragisch, wel als je vervolgens recht op een aanstormende pchoofttraktor afgaat.. Die won op gewicht ...
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow