ketting onderhouden?

Gestart door DeWitte, 23 mei, 2007, 21:26:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

als je dan de afstand tussen het wiel en de achterbrug meet...en links en rechts is hetzelfde moet dat toch ook goed zijn ?? of met die lat of elastiek op je voorwiel meten ? is toch ook smaller dan achter...dus moet je ook meten en zorgen dat je geen verschil hebt.

Bij nader inzien denk ik idd op het voorwiel met een lat is het beste...1 mm verschil achter kan 1 cm op het voorwiel zijn...is dus preciezer...denk ik...

Ik maak de kettin zo ongeveer eens op de 500 KM schoon met wat diesel of petroleum (Zibra), dan met kettingspray van bovenaf in de ketting spuiten zodat er vet/smeer op de busjes komt en op de oringen valt...dan paar keer laten draaien en voila...kruipt goed ertussen en spat bijna niet..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: "FZ_Ron"als je dan de afstand tussen het wiel en de achterbrug meet...en links en rechts is hetzelfde moet dat toch ook goed zijn ??

:shock: Als ik dat bij mijn fietske zou doen dan staat het wiel er behoorlijk scheef in, niet iedere brug is symetrisch.  :shock:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

Citaat van: "QuattroFrits"
Citaat van: "FZ_Ron"als je dan de afstand tussen het wiel en de achterbrug meet...en links en rechts is hetzelfde moet dat toch ook goed zijn ??

:shock: Als ik dat bij mijn fietske zou doen dan staat het wiel er behoorlijk scheef in, niet iedere brug is symetrisch.  :shock:

gelijk heb je...werd al eens gezegd hier, had ik niet of beter gezegd overheen gelezen...
Ik ga het zien...vandaag zal mijn wieletje terug komen en kan ik morgen of zo inbouwen..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

karz

Citaat van: "Desmo-devil"
Heb ik nog ergens documentatie over. Wordt vervolgd.

Enne :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

BMWhub

#19
Heb op de V-Strom van mijn vriendin een smeersysteem van mccoi gemonteerd, werkt tot dusver perfekt goed in te stellen en voor zien van een regensensor. Doet alleen maar olie doseren als je met je motor aan het rijden bent, dit komt door een reedcontact die middels een magneetje registreerd dat je aan het rijden bent.
voor verdere informatie kijk maar eens op : www.mccoi.de

GRTZ Hoebair
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Steefke™

Citaat van: "BMWhub"Heb op de V-Strom van mijn vriendin een smeersysteem van mccoi gemonteerd, werkt tot dusver perfekt goed in te stellen en voor zien van een regensenzor. Doet alleen maar olie doseren als je met je motor aan het rijden bent, dit komt door een reedcontact die middels een magneetje registreerd dat je aan het rijden bent.
voor verdere informatie kijk maar eens op : www.mccoi.de

GRTZ Hoebair

Mit alle respect maar dat is mich toch te veul elektriek op mien kale machienke. Ich houd ut toch bie mien buske putoline Oringspray. :wink:
Smells like rubber

Matti

Ok. om even in te haken op kettingspanning eerder door Desmo aangehaald:

Kettingspanning is het beste te controleren met iemand die op de motor zit. De ketting staat nl. het strakste als de drie assen van resp. voortandwiel, swingarm en achtertandwiel op een lijn liggen. De ketting mag dan nog steeds niet snaarstrak staan. De min- en maximale doorhang van de ketting is merkgebonden(zie owners manual). Ook staat er als het goed is bij vanaf
welk punt je de kettingdoorhang moet meten.
zxr of watte?

ahamay

Scottoiler.... Af en toe het reservoir bijvullen en klaar !! :)

Desmo-devil

Scotoiler is goed (mits dosering goed afgesteld) als je niet vergeet om de ketting ook regelmatig schoon te maken met een doekje anders trek je alleen maar vuil aan.
De meesten denken dat ze niet meer naar de ketting hoeven om te kijken met een scotoiler.
Nogmaals het schoonmaken is net zo belangrijk als het smeren !!!

DeWitte

wellicht nog belangrijker?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: Desmo-devil op 20 juni, 2008, 15:09:03
Scotoiler is goed (mits dosering goed afgesteld) als je niet vergeet om de ketting ook regelmatig schoon te maken met een doekje anders trek je alleen maar vuil aan.
De meesten denken dat ze niet meer naar de ketting hoeven om te kijken met een scotoiler.
Nogmaals het schoonmaken is net zo belangrijk als het smeren !!!

idd... ik zie wel eens monteurs met een plamuurmes 't kleine tandwiel uitgraven   :lol:

dat moest ik vroeger bij de tandkrans van een dragline ook doen  :schater:

Herr Tod

Citaat van: BoxerQ op 20 juni, 2008, 19:26:08
idd... ik zie wel eens monteurs met een plamuurmes 't kleine tandwiel uitgraven   :lol:

dat moest ik vroeger bij de tandkrans van een dragline ook doen  :schater:

Ik ken iemand die zei dat dat moest... "want dan blijven onderdelen die je verliest daarin plakken!" :shock: :worship-cool:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


HD4ever

Citaat van: Joepie1958 op 24 mei, 2007, 16:51:15
doe mij maar n cardan :shutup:
Doe mij maar een belt. 60000 km onderhoudsvrij  :-X
"Some people are alive only because it's illegal to kill them"

ahamay

#28
Hallo allemaal,

Gisteren mijn mooie orange  Z750  :cry: ingeruild... op een nieuwe groen/zwarte Z1000 :lol:

Op zich een super motor, alleen kan ik mijn scottoiler niet meer eenvoudig aansluiten.
Om vacuum te krijgen zal ik de tank moeten demonteren en dat gaat me helaas iets te ver....
Dus moet ik maar helaas weer gaan smeren op de ouderwetse manier.

Welk kettingvet gebruiken jullie ? Ik ben op zoek naar iets wat weinig vuil aantrekt, maar ook mijn achterwiel schoon
laat. Ik dacht zelf aan S100?

Verder zag ik nog zoiets als "Kettenmax" om de ketting te reinigen en te smeren. Maar lijkt me niet handig zonder middenbok en uitlaat in de weg. Iemand ervaring met dit systeem om een motor met zijstandaard?


Alvast bedankt,

Maurice
(die zich 1000km moet inhouden...)

DeWitte

ik gebruik kettingspray vd hornbach (is billig), maar niet al te veel. Ik heb geleerd dat je een ketting schoon moet houden/maken (minder zooi/zand ertussen) en dan af en toe een beetje smeren.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away