ketting onderhouden?

Gestart door DeWitte, 23 mei, 2007, 21:26:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

Als de ketting erg vuil is dan maak ik m schoon met wat diesel. Smeren ongeveer elke 500km met kettenmax van bij louis...
Op de zijstandaard: ketting tussen de schakels inspuiten en de motor iets naar voren/achter rollen om de hele ketting te kunnen smeren. Daarna spuit ik m van de binnenkant nog eens. Dan laat ik m ff inwerken en ff snel met een doekje het overtollige eraf vegen..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

ahamay

Hallo allemaal,

Wat denken jullie van volgende product : 
PROFI DRY LUBE KETTENSPR


Volgens een vriend blijft brug + achterwiel zeer schoon en werkt prima.
Alleen in regen is het spul minder (maar dan rij ik sowieso nooit)

Groeten,

Maurice
P.S. iemand interesse in een Scottoiler?



Joep

Ich bring vet aan mit ein kweske en daonao naovaege mit eine dook. Mit die spuitbussen sjpuitse toch döks te väöl d'r op en mit 't kweske hilse 't get baeter in de handj.

SuzukiLimburg

Maar het vet dat je met een kwastje aanbrengt is vaak te dik en dringt niet goed door in de schakels, dus ik prefereer wel uit een spuitbus.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Joep

Citaat van: SuzukiLimburg op 30 maart, 2011, 08:07:14
Maar het vet dat je met een kwastje aanbrengt is vaak te dik en dringt niet goed door in de schakels, dus ik prefereer wel uit een spuitbus.

Ben ik het niet mee eens. Je zegd dus door de druk van die spuitbus dan het smeer tussen je schakels komt? Nuh, geloof ik niet hard aan. Juist door de ketting te doen als deze warm is en met een kwast kan je mooi de hele ketting insmeren zonder kliederboel. Zie dat vaak genoeg. Efkes op de zijpikkel trekken door iemand, achterwiel draaien, inspuiten nog een paar keer draaien en dan moet het goed zijn.

Laat mij maar met m'n kwastje ;)

DeWitte

hu, wie wil er aan je kwastje??? kiek oet :lol: :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

SuzukiLimburg

Doe jij maar lekker met je kwastje spelen, maakt mij niets uit. Ieder zijn eigen methode uiteraard.
Maar ik bedoelde niet dat door de druk van de spuitbus het vet beter tussen de schakels komt, dat zou inderdaad onzin zijn. Ik bedoelde meer dat het spul uit een spuitbus minder viscoos is en daardoor beter overal tussen komt als ware het een kruip olie.
Met vet dat je met een kwastje smeert heb ik het idee dat je dat effect minder hebt omdat het dikker is. Maar das gewoon mijn mening en iedereen heeft recht op mijn mening  ;)
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Joep

Citaat van: Dwars® op 31 maart, 2011, 07:07:33
hu, wie wil er aan je kwastje??? kiek oet :lol: :mrgreen:

Ach, es de temperaturen leeg blieve is 't nog ein heel gezeuk nao mien kweske :mrgreen:

Citaat van: SuzukiLimburg op 31 maart, 2011, 08:38:41
Maar das gewoon mijn mening en iedereen heeft recht op mijn mening  ;)

Zeen v'r oetgeluld

@Nippon

gezien ik nu tot het rijk der kettingridder behoor  :mrgreen:

wil ik wel eens weten wat jullie op de ketting spuiten, hoeveel en wat
en hoe krijg die meuk van je velgen  :evil: met wat ik in huis heb lukt dit niet  :roll:

ik heb 't nu 2x ingespoten op 800km ik schrik van de rommel wat ernaast ligt   :shock:
is 't daarom zo glad op de weg  :roll:


QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

R-yen

Na zo ongeveer alles wel geprobeerd te hebben ben ik sinds een jaar of 10 blijven steken bij bell ray. Komt vrij dun uit de spuitbus, maar blijft na 30 min. Bijzonder goed plakken. De ketting maak ik nagenoeg nooit schoon, alleen als er zichtbaar veel modder en / of zand aan zit. Ik span de ketting ook aan de losse kant. En vet de ketting wat eerder in als ik een paar keer in de regen heb gereden en anders om de 1000 km ongeveer.
Op deze manier doe ik het langst met een kettingset (40.000 km op de soes en de ktm is na zo'n 25.000 km ook nog niet aan een nieuwe toe).

R-yen

Citaat van: R-yen op 15 juni, 2014, 08:30:42
Na zo ongeveer alles wel geprobeerd te hebben ben ik sinds een jaar of 10 blijven steken bij bell ray. Komt vrij dun uit de spuitbus, maar blijft na 30 min. Bijzonder goed plakken. De ketting maak ik nagenoeg nooit schoon, alleen als er zichtbaar veel modder en / of zand aan zit. Ik span de ketting ook aan de losse kant. En vet de ketting wat eerder in als ik een paar keer in de regen heb gereden en anders om de 1000 km ongeveer.
Op deze manier doe ik het langst met een kettingset (40.000 km op de soes en de ktm is na zo'n 25.000 km ook nog niet aan een nieuwe toe).

O, en ook handig om te weten: te koop bij cycle shop in Heerlen

@Nippon

#42
Citaat van: R-yen op 15 juni, 2014, 08:30:42
Na zo ongeveer alles wel geprobeerd te hebben ben ik sinds een jaar of 10 blijven steken bij bell ray. Komt vrij dun uit de spuitbus, maar blijft na 30 min. Bijzonder goed plakken. De ketting maak ik nagenoeg nooit schoon, alleen als er zichtbaar veel modder en / of zand aan zit. Ik span de ketting ook aan de losse kant. En vet de ketting wat eerder in als ik een paar keer in de regen heb gereden en anders om de 1000 km ongeveer.
Op deze manier doe ik het langst met een kettingset (40.000 km op de soes en de ktm is na zo'n 25.000 km ook nog niet aan een nieuwe toe).

dat spul hebben ze ook bij de brommer verkocht  :yes6rs:
en om de 400km vind ik ook wat overdreven dat is bij 2x tanken  :shock:
dus m'n kniestukken in de broek slijten harder dan de banden  :oops:

Busaberke

Citaat van: @Sambal op 15 juni, 2014, 07:44:13


en hoe krijg die meuk van je velgen  :evil: met wat ik in huis heb lukt dit niet  :roll:


nog een paar aanvullingen van mijn zijde:
- ik maak de velgen schoon met een goedkope ontvetter van BSM in Rijckholt.
- je kunt de ketting het beste direct na een rit invetten, als de ketting warm is verbeterd dit het kruipeffect van het vet. Ik heb er altijd een kartonnetje onder liggen om nadruppelend vet op te vangen.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Mounty

De een doet dit, de ander dat...
Ik deed zo om de twee tankbeurten ongeveer de ketting ff inspuiten met kettingspul uit een spuitbus...wat ik ernaast spoot gebruikte ik om de velgen wat op te kuisen...
En eens op de 2000/3000 kilometer of na een regenrit maakte ik de ketting ff schoon met wat diesel of stookolie...met kwastje goed soppen. Daarna goed droog maken met borstel en doek en dan weer inspuiten met dat kettingspul uit de spuitbus. Een keer bij gebrek aan wat anders ceramic lubricoat gebruikt....maar of dat goed ervoor was weet ik niet.
De x11 had nog de eerste ketting en tandwielen...en toch al bijna 60.000 erop. Waren wel aan vervanging toe, zeker het voorste tandwiel en de ketting.
Gelukkig heb ik dat toen uitgesteld want hij is nu niet meer..( in mijn bezit)

OW ja...de velgen maakte ik ook schoon met diesel of mazout


De fjr heeft cardan...geen idee wat daar voor onderhoud bij komt kijken.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009