ketting onderhouden?

Gestart door DeWitte, 23 mei, 2007, 21:26:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Joker

Bij mijn BMW moet de cardan olie iedere 40.000km of uiterlijk om de 2 jaar vervangen worden.  :)
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Bij een John Deere ook 😋
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Ik smeer mijn ketting wanneer het nodig is. Meestal om de +/- 400 km. Soms als er zand of rotzooi op zit vaker en maak ik hem ook wel eens schoon met speciaal spul (diesel werkt ook) ik vervang hem daardoor nooit, Mja ik ruil dan ook meestal om de 2-3 jaar de brommert in.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

#49
zo zie je maar hoe raar het leven kan lopen  :roll:
vroeger dacht ik dat een ketting voor een hond was
nu zit ik zelf aan de ketting  :-X (nee, ben geen hond)

waarom zit er geen kettingkast omheen Puch en kreidlers hadden dat toch ook !
volgens mij heeft Münch TTS er ook een
niet stoer genoeg ? :mrgreen:

@Nippon

zo te zien is niemand fan van een kettingkast  :lol:
o.k  "sieht blöd aus"  :-X
maar zo'n kettingsmeer systeem is dat wat  :roll:
zelf geloof ik er niet in, volgens mij genieten de rijders achter je er meer van   :lol:
nu lees ik her en der dat sommige cardan olie gebruiken en er goede ervaringen mee hebben
hebben ze een ketting brommer kopen ze nog cardan olie   :lol:
heb wel eens gelezen over zo'n "smeerblok" wat je op de swingarm bout, kan er nagenoeg niets over vinden

QuattroFrits

Citaat van: @Sambal op 26 juli, 2014, 08:18:15
heb wel eens gelezen over zo'n "smeerblok" wat je op de swingarm bout, kan er nagenoeg niets over vinden

Wat, over die swingarm ?  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 26 juli, 2014, 08:22:44
Citaat van: @Sambal op 26 juli, 2014, 08:18:15
heb wel eens gelezen over zo'n "smeerblok" wat je op de swingarm bout, kan er nagenoeg niets over vinden

Wat, over die swingarm ?  :mrgreen:

kijk eens naar je pillendoos Frits
is vrijdag leeg !

:mrgreen:


QuattroFrits

Citaat van: @Sambal op 26 juli, 2014, 08:29:28
kijk eens naar je pillendoos Frits
is vrijdag leeg !

:shock: NEE !  :oops:

:twisted:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Joep

Ich doot 't nog sjteeds mit ein kweske en 'ne pot vet. Dae pot van 4 jaor trök is nog neet laeg hahaha
En zuver make doot ich mit diesel. Zowaal de kitting es de velg.

Netuurlik waal zorge det dae zooi neet oppe bandj kump.

RobEngineer

Heb een speciale borstel voor het schoonmaken (ontvetten) van de ketting. Doe dit overigens altijd in zijn 1e versnelling op de paddock.
Daarna kwestie van insmeren met de juiste kettingspray, even in laten trekken en gas erop.
Grafisch ontwerper - Technisch Teamleider & Levensgenieter

QuattroFrits

Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Mounty

tja..ik zet de motor in/op de paddock zodat ik het achterwiel kan draaien..
Dan smeer ik de ketting en tandwielen met diesel of lampenolie in en zo krijg ik m schoon.
Daarna met olie goed insmeren en uit laten lekken...dan met een doekje het ergste op de buitenkant wegvegen.

Tussen de schoonmaakbeurten door spuit ik met een spuitbus kettingsmeer..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

R-yen

Ik maak de ketting nooit schoon, spuit er om de paar honderd km wat bell ray kettingvet op en gaan met die banaan. Laatste keer dat ik een ketting heb moeten vervangen was na zo'n 40.000 km.

QuattroFrits

Dat is dus echt met weinig werk veel kilometers.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.