tip voor oliefilter sleutel

Gestart door karz, 25 mei, 2007, 19:15:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

karz

Bij de 4 kleps boxers van BMW zit de olie filter helemaal ingekapseld.
Je kan dus alleen met een zgnd. oliefilter sleutel die te koop is bij de dealer loshalen.

Maar kk heb ergens gelezen dat je ook en stuk 80 mm regenpijp kan gebruiken.

En dat is zo  :D  , net uitgeprobeert.

Toevalligerwijze heb ik een K&N oliefilter gekregen toen ik een vroeg bij Rosa. Deze oliefilter is geheel rond alleen bovenop zit een boutje gepuntlast dat je met een 15-er sleutel kan draaien. Ideaal.

Had geen zin om een dop aan te schaffen om alleen de oude los te krijgen.

Een stukje (ong. 20 -30 cm) regenpijp beetje verwarmen met een verfbrander of gewoon zorgen dat het blok nog warm genoeg is.  Dan gewoon in het onderste stuk knijpen en beginnen te draaien , de filter kwam bij mij zonder problemen los.

Dus tip ;)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

@Nippon

Citaat van: "karz"Bij de 4 kleps boxers van BMW zit de olie filter helemaal ingekapseld.
Je kan dus alleen met een zgnd. oliefilter sleutel die te koop is bij de dealer loshalen.

Maar kk heb ergens gelezen dat je ook en stuk 80 mm regenpijp kan gebruiken.

En dat is zo  :D  , net uitgeprobeert.

Toevalligerwijze heb ik een K&N oliefilter gekregen toen ik een vroeg bij Rosa. Deze oliefilter is geheel rond alleen bovenop zit een boutje gepuntlast dat je met een 15-er sleutel kan draaien. Ideaal.

Had geen zin om een dop aan te schaffen om alleen de oude los te krijgen.

Een stukje (ong. 20 -30 cm) regenpijp beetje verwarmen met een verfbrander of gewoon zorgen dat het blok nog warm genoeg is.  Dan gewoon in het onderste stuk knijpen en beginnen te draaien , de filter kwam bij mij zonder problemen los.

Dus tip ;)

moet je maar toevallig in je kist hebben  :wink:
tis geen gangbare maat

karz

Citaat van: "BoxerQ"
Citaat van: "karz"Bij de 4 kleps boxers van BMW zit de olie filter helemaal ingekapseld.
Je kan dus alleen met een zgnd. oliefilter sleutel die te koop is bij de dealer loshalen.

Maar kk heb ergens gelezen dat je ook en stuk 80 mm regenpijp kan gebruiken.

En dat is zo  :D  , net uitgeprobeert.

Toevalligerwijze heb ik een K&N oliefilter gekregen toen ik een vroeg bij Rosa. Deze oliefilter is geheel rond alleen bovenop zit een boutje gepuntlast dat je met een 15-er sleutel kan draaien. Ideaal.

Had geen zin om een dop aan te schaffen om alleen de oude los te krijgen.

Een stukje (ong. 20 -30 cm) regenpijp beetje verwarmen met een verfbrander of gewoon zorgen dat het blok nog warm genoeg is.  Dan gewoon in het onderste stuk knijpen en beginnen te draaien , de filter kwam bij mij zonder problemen los.

Dus tip ;)

moet je maar toevallig in je kist hebben  :wink:
tis geen gangbare maat

?
:shock: Mensen die niet gewoon een setje pijp-ring-knie-steek sleutelset of doppenset hebben, moeten uberhaupt geen motor rijden.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

@Nippon

Citaat van: "karz"
Citaat van: "BoxerQ"
Citaat van: "karz"Bij de 4 kleps boxers van BMW zit de olie filter helemaal ingekapseld.
Je kan dus alleen met een zgnd. oliefilter sleutel die te koop is bij de dealer loshalen.

Maar kk heb ergens gelezen dat je ook en stuk 80 mm regenpijp kan gebruiken.

En dat is zo  :D  , net uitgeprobeert.

Toevalligerwijze heb ik een K&N oliefilter gekregen toen ik een vroeg bij Rosa. Deze oliefilter is geheel rond alleen bovenop zit een boutje gepuntlast dat je met een 15-er sleutel kan draaien. Ideaal.

Had geen zin om een dop aan te schaffen om alleen de oude los te krijgen.

Een stukje (ong. 20 -30 cm) regenpijp beetje verwarmen met een verfbrander of gewoon zorgen dat het blok nog warm genoeg is.  Dan gewoon in het onderste stuk knijpen en beginnen te draaien , de filter kwam bij mij zonder problemen los.

Dus tip ;)

moet je maar toevallig in je kist hebben  :wink:
tis geen gangbare maat

?
:shock: Mensen die niet gewoon een setje pijp-ring-knie-steek sleutelset of doppenset hebben, moeten uberhaupt geen motor rijden.

stja.....  :roll:   niet iedereen heeft 'n verwarmde motorwerkplaats in de garage als wij 2  :mrgreen:

en dan sleutelen wij niet met kinzo/hema/5€bak spul  :angel:

Desmo-devil

Oud oliefilter verwijderen dat vast zit ?
Schroevendraaier erdoorheen jassen en losdraaien, ik bedoel dat ding wordt toch weggemieterd ?

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"Oud oliefilter verwijderen dat vast zit ?
Schroevendraaier erdoorheen jassen en losdraaien, ik bedoel dat ding wordt toch weggemieterd ?

kom je bij de boxers niet aan: dit zit nl helemaal IN het blok van onder :?
stomme duitsers :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: "Dwars"stomme duitsers :rofl:

:)}

@Nippon

Citaat van: "Desmo-devil"Oud oliefilter verwijderen dat vast zit ?
Schroevendraaier erdoorheen jassen en losdraaien, ik bedoel dat ding wordt toch weggemieterd ?


:shock:

kep 'n collega die doet ook zoiets "hij last de scharnieren aan een deur en krijgt 'm dan niet meer ingehangen" en dan belt ie op van "plafond is te laag" :rofl:

Desmo-devil

????????????????????????????????????????????????????
Zie het verband niet met jouw  domme voorbeeld.  Ik heb er al een paar zo los kunnen draaien wat is daar dom aan ?

En Dwars :
Waarom kan je er dan geen schroevendraaier in rammen van onder ?

Maar goed ieder op zijn manier .

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"
En Dwars :
Waarom kan je er dan geen schroevendraaier in rammen van onder ?

je komt er niet aan met een schroevedraaier: het oliefilter zit "in" het blok vanonder zeg maar :wink: Domme duitsers dus. mss heeft Karz een piccie :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Desmo-devil"????????????????????????????????????????????????????
Zie het verband niet met jouw  domme voorbeeld.  Ik heb er al een paar zo los kunnen draaien wat is daar dom aan ?

En Dwars :
Waarom kan je er dan geen schroevendraaier in rammen van onder ?

Maar goed ieder op zijn manier .

nou sorry  :cry: wil er alleen maar zegge hoe krijg je dan de nieuwe erin

altijd 2 stappen vooruit denken  :roll:

karz

Nope geen piccie :( ,

Ga er vanuit dat je er niet zijdelings bij kan.
De filter steekt in een uitsparing in het carter.
De bodem (of top, wat je wil) van de filter zit nog 1 cm diep in die uitsparing.

Ik denk niet dat de ruimte tussen de onderkant  van het blok en de vloer je genoeg ruimte geven om enig momentum op te bouwen met je schroevendraaier. Dus die krijg je er niet doorheen zo.

Wat misschien wel zou kunnen (als de ruimte tussen het blok en de vloer het toestaat) is een gaatje  boren ... olie eruit laten lopen .... nog een gaatje , en dan iets van een beugel of 2 schroevendraaiers erinsteken en dan losdraaien.

Over het algemeen werkt de schroevendraaier tip van Desmo prima. Echter wordt er wel gewaarschuwd bij m.n. de liggende filters dat je natuurlijk kans loopt dat er wat 'blik' in het carter terecht komt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Nou ik ben blij dat ik geen beemer heb.

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"Nou ik ben blij dat ik geen beemer heb.

:stupid:


:rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away