Hoofdmenu

lancering

Gestart door karz, 26 september, 2005, 09:30:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

karz

Hoi, ik merk dat wanneer ik flink aan het gas ruk , de fiets accelereert , even aarzelt en dan flink doorschiet.
Dit ligt niet aan de motor of koppeling.

Hangt de ketting te slap of zijn die gummie blokken die in je achterwiel zitten misschien versleten ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"Hoi, ik merk dat wanneer ik flink aan het gas ruk , de fiets accelereert , even aarzelt en dan flink doorschiet.
Dit ligt niet aan de motor of koppeling.

Hangt de ketting te slap of zijn die gummie blokken die in je achterwiel zitten misschien versleten ?

de transmissiedemper bedoel je

nope, ligt het niet aan want dan zou ie niet eerst accelereren en dan aarzelen.
Een versleten tranmissie demper merk je vooral "aan het rukje in de ketting" als je opschakelt en het gas er weer opzet.

als het "accelereren - aarzelen en dan "doorschieten" is zou ik het "zoeken" in het injectiesysteem.

Of de "sissy-clutch" is de weg kwijt :+  :wink:

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"
als het "accelereren - aarzelen en dan "doorschieten" is zou ik het "zoeken" in het injectiesysteem.

I'm With Hakki!!
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Jamaaaaar de motor aarzelt niet, as forementioned.

Maar dat ligt misschien aan mijn omschrijving

CiteerEen versleten tranmissie demper merk je vooral "aan het rukje in de ketting" als je opschakelt en het gas er weer opzet.

Dit lijkt er eigenlijk mee op.

Het is meer zovanne , de motor bouwd zijn toeren op en dan pas komt het vermogen op het achterwiel.

Of stel je voor je hebt een auto, een stuk touw van 10 meter, dat opgerold is. En jij hangt aan dat touw vast. De auto scheurt volle poelle weg, dat touw unraveled zich en jij wordt dan met een ruk meegesleept. Zoiets is het.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Motzippaldy

Koppeling versleten  :?
Proud on the South  

Busaberke

Karz,

Het lijkt er dus op dat de TLR niet goed "oppakt" ?
Weet je zeker dat de gaskleppen heel goed synchroon staan?
De Busa is b.v. qua "oppakken" heel gevoelig voor niet goed afgestelde gaskleppen.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

karz

Citaat van: "Motzippaldy"Koppeling versleten  :?
nee
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: "Busaberke"Karz,

Het lijkt er dus op dat de TLR niet goed "oppakt" ?
Weet je zeker dat de gaskleppen heel goed synchroon staan?
De Busa is b.v. qua "oppakken" heel gevoelig voor niet goed afgestelde gaskleppen.

De kleppen hebben nog nooit zo synchroon gestaan.

Ik ga ervan uit dat het of de transmissiedemper , of de toch misschien wat te slappe ketting is.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Desmo-devil

Iets vergelijkbaars heb ik gehad met de ZX 7.
Men heeft mij toen geadviseerd een flesje in de tank te gooien ,met weet ik hoe het ook alweer heet , omdat er waarschijnlijk water inzat.
Ik weet niet hoe of waarom maar het heeft gewerkt.

Busaberke

Citaat van: "Desmo-devil"Iets vergelijkbaars heb ik gehad met de ZX 7.
Men heeft mij toen geadviseerd een flesje in de tank te gooien ,met weet ik hoe het ook alweer heet , omdat er waarschijnlijk water inzat.
Ik weet niet hoe of waarom maar het heeft gewerkt.

hahaha........... duidelijk verhaal!  :wink:

sorry, ik kan het niet laten
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Desmo-devil"Iets vergelijkbaars heb ik gehad met de ZX 7.
Men heeft mij toen geadviseerd een flesje in de tank te gooien ,met weet ik hoe het ook alweer heet , omdat er waarschijnlijk water inzat.
Ik weet niet hoe of waarom maar het heeft gewerkt.

het enige "in de tank gooi"spul dat imo een beetje werkt bij een "verstopt" injectiesysteem is van het merk "Forte".

Type is "motopower 1".

dealers zullen het wel hebben denk ik.

DeWitte

Na ?? :? Loopt die TiLLer inmiddels weer zoals het hoort? :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

WhomBom

Citaat van: "karz"

Het is meer zovanne , de motor bouwd zijn toeren op en dan pas komt het vermogen op het achterwiel.



alsof je koppeling slipt zeg maar?  :wink:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

QuattroFrits

Citaat van: "Hakinnen"het enige "in de tank gooi"spul dat imo een beetje werkt bij een "verstopt" injectiesysteem is van het merk "Forte".

Type is "motopower 1".

dealers zullen het wel hebben denk ik.


Motorhuis Geleen heeft het in ieder geval op de plank staan.
Onlangs nog gekocht, maar weet helaas de prijs niet meer.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

Heb hier nog niets mee gedaan, heb er eigenlijk ook geen last meer van gehad. Ik ga wel nog even na of hier al iets aan de veren in de koppeling gedaan is, zoniet, dan zet ik me een setje barnet springs erin, schijnen veel TL-ers al gedaan te hebben.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.