Weekendtrip North York Moors - 1e int treffen gsClubUk

Gestart door Zwerver, 30 mei, 2007, 10:48:46

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zwerver

Vrijdagavond de ferry Ijmuiden-Newcastle, vrij veel Duitse motorrijders die op weg waren naar de Isle of Man,
opvallend veel Harleys. Blijkbaar laten die zich niet afschrikken door het voorspelde natte weer aan de overkant.

Rustige overtocht, op het optreden na van een groep kansarme Engelse jongeren tussen de 6 en de 16 jaar
die zo'n beetje ieder normaal wel aan te horen nummer wisten te vervormen tot iets echt ergs.
Is maar een kleine stap van kansarm naar kansloos, maar ik denk dat ze zelfs als veerbootentertainer
niet echt een rooskleurige toekomst tegemoed gaan, voorzover dat al een toekomst is...

Zaterdagochtend met droog maar koud weer van de boot, via de Tynetunnel Newcastle uit en wat binnendoor richting
North York Moors afgezakt. Onderweg toch maar even een wat gedetaileerde kaart gekocht; op het lapje papier dat ik bij me had
was het hele gebied een grote witte vlek.
Mooi ritje door de heuvels, leuke bochtige wegen, veeeeeeeeel schapen om te ontwijken, en hier en daar pittige
hellinkjes.



Tegen 12:00 aangekomen in Rosedale Abbey, waar op een groot grasveld achter de pub het treffen werd gehouden.
Tentje opgebouwd en 's middags meeegegaan met de makkelijke allroadrit door de moors onder leiding van lokale
gidsen Bev en Fritz.
Erg mooie tocht, zeker de 15 kilometer lange onverharde weg over de heuvels was erg mooi.







's Avonds een hapje (erg goed verzorgde catering door de  pub), een drankje en een erg leuke presentatie door
Austin xxx over zijn EnduroMundo en Terra Circa wereldreizen.

Zondag werd het weer echt Engels, harde regen, druilige regen, motregen, en meer variaties op uit de lucht vallend
water dan Eskimo's woorden voor sneeuw hebben... Besloten om niet mee te gaan met samengevoegde hardcore en beginners
offroad, en tegen de middag samen met een in Belgie wonende Engelsman een stukje gaan rijden en de North York stoomtreinen bekeken, en geprobeerd
om de route van die trein over allerlei soorten en maten weggetjes een stuk te volgen door de moors. Leuk maar toch wel nat ritje.
Na dit ritje samen met enkele Nederlandse gs-clubleden de pub opgezocht om wat "op te drogen" en al snel kwamen ook de anderen
"binnendruppelen"...



Opgedroogd en opgewarmd de tent in voor wat avondeten, wederom goed verzorgd door de pub, en de rest van de avond
in een steeds kouder en kouder wordende tent wat gekletst, gedronken, reisverhalen aangehoord, foto's bekeken en
afscheid genomen van mijn klompen die nu een nieuwe erg trotse eigenaar hebben.



Tegen middernacht begon de temperetuur tocht echt op die van een wintertreffen te lijken,
en dit keer maar niet meer geprobeerd om na sluitingstijd nog een drankje te bemachtigen in de pub,
maar direct mijn slaapzak op gezocht.

Maandagochtend de kilometervreters die via de tunnel gingen uitgezwaaid,
rustigaan opgepakt, afscheid genomen van de anderen en samen met Jan en Christine richting Newcastle gegaan.
Nog even rondgekeken in de Outlets bij de haven en wat leesvoer gekocht voor op de boot en door naar de ferry.
Nogal bewogen overtocht, stond een harde wind en dus wat hogere gloven, en gezien de "feedback" op de trappen
en het aantal mensen die door papieren zakjes probeerden te ademen niet eenieders favoriete omstandigheden
om in te varen.





Gezellig avondje staan drinken en kletsen met Jan, een groepje Harley rijders en een fotograaf die net
terugkwam van een fotoreportage van 10 distileerderijen. Blijkbaar net op tijd gestopt met drinken,
de volgende morgen zonder problemen door de blaastest gekomen die iedereen moest ondergaan
bij de Nederlandse Douane.
Gedag gezegd tegen Danielle,Robert, Jan en Christine en nog een saai en druk stukje autoweg naar het zuiden
getuft.

Mocht het enigzins uitkomen, dan volgend jaar weer, was een erg leuk treffen in een mooi gebied.

Nog wat meer foto's
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

De Generaal

Jammer van het weer

Maar wel een heerlijke tocht lijkt me!

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Zwerver

Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

Citaat van: "Zwerver"@Dwars,

volgende keer gewoon meegaan!

gewoon? heel andere discussie :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Zwerver

Och ja, wat is gewoon.... geen diskussie voor nodig wat mij betreft..  :wink:
Volgende event: www.hograost.com
Vorig jaar erheen geweest en het was erg leuk, zeker de zaterdagmiddag uitstap naar het grote militaire oefenterrein op de Salesbury Plains..
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

Citaat van: "Zwerver"Och ja, wat is gewoon.... geen diskussie voor nodig wat mij betreft..  :wink:

had wellicht moeten zeggen, een ander verhaal :wink: met kids is het op de brommert springen en wegwezen niet meer zo makkelijk als ze nog jong zijn en moet je het af en toe van een weekendje sauerland hebben. Helemaal niet errug hoor, heb het er graag voor over 8) heb er zelf voor gekozen.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Zwerver

Geert Hp2
Only dead fish go with the flow