Klokkenwinkel van den Soes

Gestart door Jor, 03 juni, 2007, 20:58:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jor

Hei mede forumers,

Ik ben een gear indicator aant in bouwen in de toeren teller, alleen ik krijg de schijven niet los van de tellers.
De km nog toerenteller schijven (waar de cijfers op staan) krijg ik niet los.
Weet iemand hier hoe dit in mekaar zit??
Moet ik de wijzers van de pinnetjes los trekken of zit er iets aan de onderkant wat ik los moet maken of hoe zit dit??
Ik ben al zover dat alleen de aansluitingen van de digitale dagteller en de algemene km's teller nog maar vastzit.

Wie o wie heeft het verlossende antwoord??
Gr. Jor
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Jor

Helemaal niemand die hier iets vanaf weet????  :(  :(
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

rsv2002

Je bent wel een beetje ongeduldig: zondagavond om 20.00u iets plaatsen, en dan maandagochtend om 9.00u het raar vinden dat er nog niemand het antwoord heeft gegeven...  8)

Maaarrrehhh, nee ik weet het ook nie :oops:
 dirty mind is a joy forever!!!

DeWitte

hoe werkt zo'n gear-indicator (ik zit er ook over te denken)? Hoe sluit je die aan? ik ga um wel gewoon in ut dashboard "plakken", ech nie die hele klokkewinkel loshalen :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Jor

Het is ma hoeveel moeite je wil doen en wat het mag kosten??

Je hebt veel merken en soorten gear indicators en sommige werken goed en anderen werken voor de helft van de tijd!!

Turbo heeft er eentje die werkt ma voor de helft van de tijd, de mijne gaan we nog achter komen. Als ie werkt laat ik het je weten!!

Veel van zo'n dinge werken op de manier dat de dgi info krijgt door middel van een sensor die aan de versnellingspook zit en sommige gaan via electronische pulsen dmv toerental en/of snelheid.

Daarom heb ik deze gekozen je moet um aansluiten op de pulsingang van de toerenteller en met een snelheids sensor (zoals een fiets computer) op het voorwiel!!

Of deze beter werkt geen id , daar ga ik vanzelf achterkomen...
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Jor

Trouwens dwars nog 1 bericht en je hebt er 8000 berichten op zitten!!
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

DeWitte

Citaat van: "Jor"Trouwens dwars nog 1 bericht en je hebt er 8000 berichten op zitten!!

feestje??? :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Jor

Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

QuattroFrits

:lol: Zeg pa waarom en waarvoor.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Desmo-devil

Ducje kopen, heb je geen gear indicator nodig. Altijd vermogen in elke versnelling ha ha.

SuzukiLimburg

Waarschijnlijk kun je de wijzers van de asjes lostrekken. Dit doet men in de regel heel voorzichtig met een vork of iets dergelijks. Van te voren wel even markeren wat de nul-stand was van de wijzer voor latere referentie.

De asjes zijn zeer dun en dus fragiel en geweld is in dit geval dus uit den boze.
Gewoon eens voorzichtig proberen.

Ik heb het overigens nooit bij een Soes gedaan, dus ik kan je niet garanderen dat dit de oplossing is. Vandaar geen garanties.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

Citaat van: "Desmo-devil"Ducje kopen, heb je geen gear indicator nodig. Altijd vermogen in elke versnelling ha ha.

haha ja, dat heeft een TLR dan weer niet  :shock:  :roll:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Desmo-devil"Ducje kopen, heb je geen gear indicator nodig. Altijd vermogen in elke versnelling ha ha.

haha ja, dat heeft een TLR dan weer niet  :shock:  :roll:

yep..

gearindicator:  imo volstrekt overbodig op een straatfiets. leuke gadget..meer niet

op een circuitmotor een ander verhaal..soms wel handig om te weten of het ding nu in 4 of toch 5 stond als je voor diezelfde bocht steeds 2 gangen terugschakelt..

dikke sport Twins ala TLR /TLS / Ducs / RSV's en SP1-2's hebben het zeker niet nodig...vermogen en "overal bruikbaar koppel"genoeg voorhanden..zeker op straat..maakt niet uit als je een keer in de verkeerde versnelling zit..

Dwars zijn fietske heeft een VTR Firestorm blok en die heeft ook koppel zat om een keer in de verkeerde versnelling te staan.

Jor

Ma tis wel fijn om te wetenin welke versnelling ik rij, bv op de Rurberg met al zijn 179 gr bochten en zo....

De dgi is al in gebouwd nou nog ff uitzoeken welke kleur draden ik moet hebben ff aansluiten en klaar is kees!!
Dus dat moet toch eigenlijk wel lukken....
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

B-Witch

Het is idd fijn als je in een oogopslag ziet welke versnelling je zit.
Ik heb dat van het weekend weer ondervonden.
Zou mijn gear indicator niet meer willen missen.
Een must is het niet, maar alleen zo'n verrekte handig iets, dat wanneer je dat gewent bent (net zoals anderen met ABS hebben) je het niet meer kwijt wil 8)
You may own the bike, but the bike possesses you.