Hoofdmenu

Vara elektriek nukken

Gestart door DeWitte, 05 juni, 2007, 21:06:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

mijn verse Vara heeft ne raar nukje: de digitale klok (tijd) en de beide digitale tripmeters springen af en toe gewoon op nul bij het op contact zetten :?  ??? op 1800 km (ja ik kachel wat af) nu een keer of 4 voorgekomen? bedoel, valt mee te leven, maar wel raar  :? ???

heeft de accu zijn beste tijd heeft gehad? Een los contact? (alhoewel ik niks kan ontdekken) zekeringen zijn goed, nog iemand een GOED idee??

alvast bedankt voor het meedenken :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

daar begint het mee :mrgreen:

KLein sluitinkje in het contactslot ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Mounty

Citaat van: "karz"daar begint het mee :mrgreen:

KLein sluitinkje in het contactslot ?

Ik ook denken aan een sluitinkje (dooe vocht ??) of slechte accu..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Toledo

ik vemoed een slechte accu, als je contact aangaat doet de motor eerst een zelf check, spanning zal wel te laag zijn om deze check uit te voeren en trekt daarbij de spanning weg van de tripmeter en klokje
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Steefke™

Citaat van: "karz"daar begint het mee :mrgreen:

KLein sluitinkje in het contactslot ?

:stupid:

Ik heb het idee dat er een vals contact is (in het contactblok) bij het inschakelen van het contact. (Ik het verleden ook wel eens meegemaakt met m'ne alfa 164)
Smells like rubber

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Citeerremedie? 1200GS?

die kan dat ook hebben, maar tenminste wel met can-bus, dan kun je tenminste zelf helemaal niks :oops:  :oops: , probeer eens met WD-40 :angel:  :angel:  :shutup:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Steefke™

Citaat van: "Dwars"remedie? wd 40?  :wink:


of caramba :wink:
Smells like rubber

karz

Citaat van: "Toledo"ik vemoed een slechte accu, als je contact aangaat doet de motor eerst een zelf check, spanning zal wel te laag zijn om deze check uit te voeren en trekt daarbij de spanning weg van de tripmeter en klokje

Dan zou het toch zeker ook gebeuren op het moment dat de benzinepomp en startmotor aangesproken worden .
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"
Citaat van: "Toledo"ik vemoed een slechte accu, als je contact aangaat doet de motor eerst een zelf check, spanning zal wel te laag zijn om deze check uit te voeren en trekt daarbij de spanning weg van de tripmeter en klokje

Dan zou het toch zeker ook gebeuren op het moment dat de benzinepomp en startmotor aangesproken worden .

en dat klopt, bij het op contact zetten, checkt ie ook z'n abs en gaat de benzinepomp aan en pcies het moment dat je dan op de startknop duwt, gebeurt het zeg maar. :?
Ik vermoed ook idd de accu, want losse contacten of geknikte kabels kan ik nog niet ontdekken. Voor de zekerheid het contactslot zelf eens met wd40 verwend :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Desmo-devil

Ik zou eens alle kabels rondom het balhoofd controleren. Komt vaak voor dat door het sturen en draaien een knik onstaat binnenin een kabel. Zo op het eerste oog vaak niet te zien. Heb zelf al eens meegemaakt dat de motor uitviel telkens als ik een linker bocht in stuurde.

Steefke™

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "karz"
Citaat van: "Toledo"ik vemoed een slechte accu, als je contact aangaat doet de motor eerst een zelf check, spanning zal wel te laag zijn om deze check uit te voeren en trekt daarbij de spanning weg van de tripmeter en klokje

Dan zou het toch zeker ook gebeuren op het moment dat de benzinepomp en startmotor aangesproken worden .

en dat klopt, bij het op contact zetten, checkt ie ook z'n abs en gaat de benzinepomp aan en pcies het moment dat je dan op de startknop duwt, gebeurt het zeg maar. :?
Ik vermoed ook idd de accu, want losse contacten of geknikte kabels kan ik nog niet ontdekken. Voor de zekerheid het contactslot zelf eens met wd40 verwend :wink:

Kan kloppen. Hij trekt dan een hoge trekspanning heeft dan net niet genoeg capaciteit om het geheugen te bewaren.
Smells like rubber

DeWitte

net 20x geprobeerd de uitval te forceren :? niks nada noppes, functioneerd zoals ut mot. Goei poeier die wd40 :lol: nogmaals alle kabels rond ut balhoofd/stuur nagelopen, niks te vinden

tsja, anders verrekt die accu oid, wel pcies op een tijdstip dat u nie uitkomt, toch?? :lol:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Menke

Lees net het verhaal, idd veel goede tips.
Waar je ook nog na kunt kijken, is of de polen van de accu
schoon zijn en goed vast zitten.
Anders even los maken en met wat contact vet vastzetten.

DeWitte

sinds de laatste keer, alles gecheckt, met wd40 verwend, accupolen schoongemaakt (alhoewel die niet vies waren) en de stekker voor de optimate er aan gebasteld (incl zekering) Nergens meer last van gehad :? : Denk dat vooral die optimate me accu nu in puike conditie houd: plug um gewoon elke keer consequent eraan. ee voila :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away