Hoofdmenu

Vara elektriek nukken

Gestart door DeWitte, 05 juni, 2007, 21:06:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Varaderos

Het kan ook een defecte spanningsregelaar zijn die de accu niet (goed) vollaad.
De standaard spanningsregelaar was / is een bekend probleem bij de Varadero

Grtz
Motorcycling is not a crime

DeWitte

is idd een bekend (honda) nuk :? maar nu ie elke keer dat ie gestald staat aan de optimate hangt is er geen prob meer geweest. Wellicht manifesteerd het zich duidelijker in de winter bij ut woon-werk gekoetsch :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Varaderos

Als het echt de sp. regelaar is zou ih maar alvast een reserve in huis halen, als dat ding er ineens de brui aan geeft (wat vaker voorkomt) dan sta je ergens stil.
Motorcycling is not a crime

karz

Schijnt toch bij veel motoren een storingsgevoelig iets te zijn.
En idd, als je daar iets aankomt kun je niks meer.

Wellicht verstandig om een reserve bij te hebben :dunno: , als dat een beetje makkelijk te vervangen is .
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Hakinnen

Citaat van: "Varaderos"Als het echt de sp. regelaar is zou ih maar alvast een reserve in huis halen, als dat ding er ineens de brui aan geeft (wat vaker voorkomt) dan sta je ergens stil.

fijn dan zo'n Honda..
kun je met een reserve spanningsregelaar in je binnenzak rondtuffen..

miljaar maan..geweun vare..
ik rij toch ook niet met een setje reserve big-end lagers rondt.

:wink:

karz

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Varaderos"Als het echt de sp. regelaar is zou ih maar alvast een reserve in huis halen, als dat ding er ineens de brui aan geeft (wat vaker voorkomt) dan sta je ergens stil.

fijn dan zo'n Honda..
kun je met een reserve spanningsregelaar in je binnenzak rondtuffen..

miljaar maan..geweun vare..
ik rij toch ook niet met een setje reserve big-end lagers rondt.

:wink:

:rofl: Hebben ducs bevoorbeeld helemáál geen last van ;)

Maareh, het is ook veel minder pijnlijk om met een kapot gelopen big end stil te komen. Dat is tenminste een mannelijke storing. Dat gaat tenminste met gepiep en gekraak. :headbang:

Zo'n kudterige electro storing is ram sip.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Jor

Dat zijn de duurdere grapjes!!

Un spanningsregelaar voor bv de TLR kost 220eu , je zou een imitatie model kunnen kopen (140eu) ma dat kan ook weer problemen geven.
Ken er een die heeft dat gedaan en dat ding gaf er na een uur de brui aan,
ma hij frituurde wel eerst ff de kockpit!!

Hmm..... dilemma's  :roll:  8)
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

karz

Citaat van: "Jor"Dat zijn de duurdere grapjes!!

Un spanningsregelaar voor bv de TLR kost 220eu , je zou een imitatie model kunnen kopen (140eu) ma dat kan ook weer problemen geven.
Ken er een die heeft dat gedaan en dat ding gaf er na een uur de brui aan,
ma hij frituurde wel eerst ff de kockpit!!

Hmm..... dilemma's  :roll:  8)

:eek: En een 2de hands van een srad gixxer :dunno:

pff stomme zeik manne die  spanningsregelaars.

Kun je daar geen aftermarket heavy duty ram bling overkill ding voor kopen ? die je steeds kan meenemen als je andere motor koopt ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Varaderos

Er zijn zwaardere modellen te koop die ook passen, en ja die kun je dan meenemen naar een andere motor.
Als je eenmaal Varadero gereden hebt wil je toch nooit anders meer  :D

Wat ook wel wil helpen is een dikke koelrib op de regelaar monteren en evt de plaats iets aanpassen dat het ding goed kontakt maakt met het Frame.
Motorcycling is not a crime

Jor

De mijne bestond 90% uit koelribben!!!
Denk dat ik de plastic bak (Binnenspatbord achter) wat lucht sleuven maak met de dremel.
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen"
miljaar maan..geweun vare..
ik rij toch ook niet met een setje reserve big-end lagers rondt.

en dat terwijl die waarschijnlijkheid tig x groter is wa? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Hakinnen"
miljaar maan..geweun vare..
ik rij toch ook niet met een setje reserve big-end lagers rondt.

en dat terwijl die waarschijnlijkheid tig x groter is wa? :mrgreen:

nuh..want hakki rijdt immers honda.

bovendien denk ik toch echt dat er meer nippon spanningsregelaars sneuvelen dan ducati big-ends.

maar goed..2 klepper ducs hebben ook wel eens last van spanningsregelaars..net als de jappen..

komt door de goedkope bokkiewokkie die er fabriek-af op wordt gezet denk ik..
gewoon rijden ..gaat ie kapot vervang je 'm niet door dezelfde meuk maar koop je een goede (en meestal universele)  van Dyna, Silent Hektik etc

zelfde geldt voor bobines, gelijkrichters etc..

edit: 220 euro voor een standaard TLR spanningsregelaarke (das nippon - denso?)vindt ik wel veel geld..voor dat geld heb je immers ook een aftermarked van de betere merken

DeWitte

bij jou te bestellen? :wink: ne goeike dan wa?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"bij jou te bestellen? :wink: ne goeike dan wa?

nope..

sorry..

heeft hakki niet..


Iets kunnen leveren is één..er ook verstand van hebben, onderbouwd kunnen adviseren en weten wat je verkoopt een goede tweede.
ben niet "bijzonder thuis" in motorfiets electronica, het ontbreekt me aan de specifieke kennis, heeft mijn interesse ook niet echt...dus verkoop ik het ook niet.

alez..zoals bekend...wil het puur op vering / rijwielgedeelte  houden, kwestie van "schoenmaker blijf..."

en ...laatste wat ik wil is een "slijt"onderdelen shop zijn..onderdelen kun je overal en bij iedereen met een zaak of internetshopke kopen..
Geen banden / ketting-tandwielen /electronica / overige meuk gedoe bij Hakki dus..

uitzondering vormen brembo remblokken en het stalen remleiding gedoe. omdat ik de importeur ervan erg goed ken en er veel mee samenwerk,  kwaliteit is retegoed, bewezen en hakki heeft  de goede prijsjes.

en dan nog wat specifiek racegedoe..o.a lightech spul, valtermoto en Fabbri...



:wink:

DeWitte

waar dan wel?  :? geen adreske??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away