Hoofdmenu

Vara elektriek nukken

Gestart door DeWitte, 05 juni, 2007, 21:06:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Een spanningsregelaar doet volgens mij het volgende:
het is  een gelijkrichter ,
het zorgt dat de het spanningsniveau tijdens alle toerentallen gelijk is.
het zorgt dat de dynamo bekrachtigt wordt en de accu laadt.

Waarom moet dat 200+ euro kosten :dunno:



@hakki,  op de duc monster (2 klepper) heb ik ook een aftermarket spanningsregelaar zitten realiseer ik me nu ..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Jor

Klopt en is de accu vol, stuurt ie de spanning terug over de generator/dynamo.

200 + euro is gewoon weer eens geld klopperij, ik denk dat ik eens ga na vragen of je zo'n ding kunt repareren of iig laten doen....

AFZETTERS :evil:  :evil:
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

DeWitte

heb eens gecheckt, vroegah zo'n ding voor me Yammie xtz gekocht voor 87 guldens (wel in 1994 :rofl:)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Ze zijn wel 2de hands (gerepareerd) te krijgen, vraag eens bij Piet na, in Ell, heb ik er toen voor de ZZR ook een uitgehaald  :wink:

http://www.bijpiet.nl/
You may own the bike, but the bike possesses you.

BMWhub

Of probeer eens een van de vele motorsloop bedrijven zoals
http://www.motorsloop.homestead.com/

de meeste geven nog garantie op goed functioneren

GRTZ Hoebair 8)
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Steefke™

Citaat van: "Dwars"heb eens gecheckt, vroegah zo'n ding voor me Yammie xtz gekocht voor 87 guldens (wel in 1994 :rofl:)

recentelijk nog voor den Husq 52 euries :wink: staat ducati op :?  maar hij doet het goed.
Smells like rubber

Matti

Spanningsregelaar is of helemaal kapot of doet het (en niet een beetje). Als je spanningstegelaar kapot is wordt je accu niet meer opgeladen, dus dit had je dan wel gemerkt (met starten of licht wat zwakker brand). Wat hier aan de hand kan zijn is het volgende: Digitale klokken kunnen een aparte batterij hebben ingebouwd. Dit komt bij de autoindustrie ook voor. Het betreft hier vaak een klein aaa-tje of celletje. Je kunt eens effe informeren bij dealer of zo.
zxr of watte?

Jor

De mijne werkt toch anders wel nog een beetje!!
Als ik rij zeg boven de 3000 toeren laad hij de accu niet op, stuurd ie de spanning door naar de verbruikers en naar de dynamo terug.
Loopt de motor stionair laad hij de accu wel op, zet je de motor uit hersteld de accu zich zelf een heel klein beetje.

Hier ben ik achter gekomen dmv het door meten van spanningsregelaar, de mijne heeft 1x3 en 1x4 draden en had daardoor 20 waardes (ik weet dat klopt niet helemaal maar er zijn draden met de zelfde functieen kleur)
en van die 20 waardes klopten er 4 niet die waren te hoog en 4 waren er oneindig.
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

DeWitte

Citaat van: "Matti"Spanningsregelaar is of helemaal kapot of doet het (en niet een beetje). Als je spanningstegelaar kapot is wordt je accu niet meer opgeladen, dus dit had je dan wel gemerkt (met starten of licht wat zwakker brand). Wat hier aan de hand kan zijn is het volgende: Digitale klokken kunnen een aparte batterij hebben ingebouwd. Dit komt bij de autoindustrie ook voor. Het betreft hier vaak een klein aaa-tje of celletje. Je kunt eens effe informeren bij dealer of zo.

zoals ik al schreef, op dit moment werkt ut prima :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "Jor"De mijne werkt toch anders wel nog een beetje!!
Als ik rij zeg boven de 3000 toeren laad hij de accu niet op, stuurd ie de spanning door naar de verbruikers en naar de dynamo terug.
Loopt de motor stionair laad hij de accu wel op, zet je de motor uit hersteld de accu zich zelf een heel klein beetje.

Hier ben ik achter gekomen dmv het door meten van spanningsregelaar, de mijne heeft 1x3 en 1x4 draden en had daardoor 20 waardes (ik weet dat klopt niet helemaal maar er zijn draden met de zelfde functieen kleur)
en van die 20 waardes klopten er 4 niet die waren te hoog en 4 waren er oneindig.

Ik denk ook dat je door het dagelijks gebruik van een optimate ,de symptomen van het falen van je spanningsregelaar aardig tegen gaat.
Doordat je accu altijd goed opgeladen is.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

BMWhub

Je moet eigenlijk al beginnen om de spanning van de accu te meten voor dat je dat kreng start, en daarna :Starten dat kreng en dan eens met de zelfde multiemeter meten wat de spanning is, voor het zelfde is de accu tegen het einde van zijn leven.

GRTZ Hoebair 8)    .<<((.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

@Nippon

Als 't onder de 7volt kukkelt weet je genoeg


en koop dan meteen 'n goeie en geen meuk van 25€  :roll:

DeWitte

eey manne: if it isn't broke, don't fixe it :lol: tis gene beemer :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

Citaat van: "Dwars"eey manne: if it isn't broke, don't fixe it :lol: tis gene beemer :rofl:

:shock:   zeg hub..... :!:


heb je 'n plek voor zoiets  :?:








:wink:

karz

Citaat van: "BoxerQ"
Citaat van: "Dwars"eey manne: if it isn't broke, don't fixe it :lol: tis gene beemer :rofl:

:shock:   zeg hub..... :!:


heb je 'n plek voor zoiets  :?:



:wink:

Heb je dat ding gezien ?  Daar kan een krat bier achter het kuipwerk.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.