Lucht je hart!

Gestart door Busaberke, 26 september, 2005, 11:58:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Citaat van: "SuzukiLimburg"Ik moet ook even mijn frustraties van me afschrijven.
Ben vrijdag bij mijn verzekeringsman geweest om de afstandsverklaring voor mijn gestolen motor te tekenen. Krijg ik eindelijk mijn centjes voor de gestolen RF.
Dacht ik dus eindelijk klaar te zijn met dat verzekeringgezever, maar niet dus. 1 uur nadat ik getekend heb voor de motor belt moeder de vrouw dat iemand achter op haar is geknald met 60 km/h. En ze was met mijn auto, omdat die van haar in de maak was  :(

Grote kans dat de auto totall-loss verkaard word aangezien de carrosserie scheef was en het toch al een oudere auto was. Nu heb ik dus alleen nog een motor met een kale achterband! Voorlopif dus weinig andere keuze dan met de motor door weer en wind te gaan rijden.
Trein is natuurlijk geen optie.

Gelukkig krijg ik per 1 oktober een lease-bak.

Gaat heen en rij veilig :!:

Als ie total loss verklaard wordt wil toch niet zeggen dat je hem niet meer mag/kan rijden ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

d'r Blieje

Citaat van: "karz"
Als ie total loss verklaard wordt wil toch niet zeggen dat je hem niet meer mag/kan rijden ?

Total loss is niet total los.

Technisch total los = kenteken inleveren.....
Wanneer je hem weer in technisch deugdelijke staat hebt kun je ham laten keuren en krijg je het kenteken terug, of een nieuw. Maar dat traject ben ik nog niet ingegaan.

Economisch total los = schade groter dan een percentage van de dagwaarde. (Heb je bij een ouder koekblik al snel). Dan krijg je de kans om het "wrak" terug te kopen van de verzekering. Je krijgt dan ook een GEDEELTE van het schadebedrag waar je hem zelf mee kunt gaan repareren. Maar je loopt dan wel zelf alle risico.... Alle schade die (nog) niet zichtbaar was heb je al afgekocht.

SL, suc6 d'rmee!
Blieve lache...8)

SuzukiLimburg

Dat klopt Karz, Maar wat moet ik er dan mee?
Als hij Totall loss wordt verklaard kan ik hem misschien terugkopen voor een paar centen. Maar dan moet ik er weer een hoop geld in gaan steken om hem te laten repareren.

Overigens is het niet zeker dat hij totall loss wordt verklaard. Ik ben geen schade-expert. Denk dat het erop of eronder is.
Technisch is hij in ieder geval zeker nog te redden. Alleen of het economisch nog verantwoord is....
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

kan je wel een ander kleurke kiezen wa ?? :mrgreen:

hij was toch wel errrrrrrrrrrug groen
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "SuzukiLimburg"Dat klopt Karz, Maar wat moet ik er dan mee?
Als hij Totall loss wordt verklaard kan ik hem misschien terugkopen voor een paar centen. Maar dan moet ik er weer een hoop geld in gaan steken om hem te laten repareren.

Overigens is het niet zeker dat hij totall loss wordt verklaard. Ik ben geen schade-expert. Denk dat het erop of eronder is.
Technisch is hij in ieder geval zeker nog te redden. Alleen of het economisch nog verantwoord is....

Ok, dat zal je zelf moeten inschatten.
Maar ze verklaren al een auto total loss als de deurklink erafvalt, daarom schreef ik dat.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Citaat van: "d'r Blieje"Technisch total los = kenteken inleveren.....

Klopt niet helemaal, is alleen het geval als de politie het terplaatsen inneemt. Het kenteken word nooit naderhand in getrokken tenzij de technische recherche eraan te pas komt.
Smells like rubber

SuzukiLimburg

Kenteken is ter plekke ingenomen door de polisie en de auto is afgevoerd naar een schadebedrijf. Het takelbedrijf heeft mijn groene kaart meegenomen.
Hoe en wat weet ik eerlijk gezed ook nog niet. Maar het balletje is in ieder geval aan het rollen gebracht.
Neem aan dat de schade-expert op korte termijn gaat kijken naar de auto en dan zal ik het wel horen.

Er speelde namelijk nog het een en ander waardoor de polisie ter plaatse is moeten komen. De schuldige bestuurder die met z'n turkse pizzawagen tegen de mijne is geknald heeft hem snel gepleit na de aanrijding.
Hij heeft de eigenaar van de pizza zaak gebeld, welke hem is komen halen! Daarna kwam er een andere pizzabakker terug die zij dat hij de bestuurder was. Volgens de getuigen was dit hem echter niet. Dit verhaal krijgt sowieso nog een strafrechtelijk staartje. Maar dat zal hopelijk geen invloed hebben op mijn schade-afhandeling. Hij was gelukkig wel verzekerd.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Steefke™

that sucks dan is het ook een flinke schade
Smells like rubber

Joepie1958

kentekenbewijs weg sucks, maar op deze manier wordt je voertuigenpark wel weer eens opgefrist :scratch:  :scratch:  :shutup:
en je verzekering hoeft alleen maar te claimen bij de verzekering van pizza-man :lol:
de pizza's zullen ook wel koud zijn geweest, dus pizza-man grote strop hebben :(->
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Steefke™

Citaat van: "SuzukiLimburg"Maar het balletje is in ieder geval aan het rollen gebracht.
Ik neem aan dat je wel contact hebt gehad met je verzekeringsagent/maatschapij. Ik wil je wel aanraden om de auto naar een schadebedrijf (bijv. Merkelbach Maastricht heb ik zelf gewerkt is echt een hele goeie) te laten brengen en daar de schadetaxatie te laten doen, zij hebben meer verstand van zaken als een takelbedrijf dat scheelt aan het eindbedrag van de taxatie. Bij de takelbedrijven willen ze nog wel eens doen alsof ze er iets van afweten.
Smells like rubber

SuzukiLimburg

De takelaar vroeg me waar ik de auto heen wilde hebben. Ik heb eens ergens een verhaal gehoord van iemand die zich het wrak thuis op de oprit heeft laten zetten en daar problemen mee heeft gekregen. Die gast wist niet dat je de auto bij een schadebedrijf moest laten brengen. Daar heb ik dus van geleerd  :)

Ik heb tegen die takelaar gezegd dat hij de auto naar Autoschade Moors in Valkenburg moet brengen. Dat is de enige uit de buurt die ik uit mijn hoofd ken. Uiteraard heb ik de verzekeringsagent gebeld en doorgegeven waar de auto naar toe is gebracht.

Enig idee hoe lang het duurt voordat de verzekering in zo'n geval uitkeert? Moet ik dan aan 1 of 2 weken of aan meerdere maanden denken?
Heb zoiets nog nooit aan de hand gehad. Rij zelf al mijn 'hele' leven schadevrij.
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

karz

Citaat van: "SuzukiLimburg"De takelaar vroeg me waar ik de auto heen wilde hebben. Ik heb eens ergens een verhaal gehoord van iemand die zich het wrak thuis op de oprit heeft laten zetten en daar problemen mee heeft gekregen. Die gast wist niet dat je de auto bij een schadebedrijf moest laten brengen. Daar heb ik dus van geleerd  :)

Problemen mee gehad ?

Toen mijn motor gecrashed was heb ik hem fijn mee naar huis genomen.
Toen ik een afspraak ging maken met de schadeexpert zei die miep ook dat ik hem naar een motorgarage moest brengen. Ik vroeg waarom (wetende dat het hok toch total loss verklaard zou worden zonder boe of bah) . 'Zodat de expert gereedschap bij de hand heeft' was het antwoord.
'Nou gereedschap zat hier, zelfs een brug' antwoordde ik .  Toen was het goed :lol:   . Die kerel heeft de motor niet aangeraakt ..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Citaat van: "SuzukiLimburg"

Ik heb tegen die takelaar gezegd dat hij de auto naar Autoschade Moors in Valkenburg moet brengen.

Enig idee hoe lang het duurt voordat de verzekering in zo'n geval uitkeert?

Bij Moors is ook goed ik heb nog bij Maurice in de klas gezeten, leuke gast zonder spatjes kom wel goed :wink: .

Wat het uitkeren betreft, bij mij was dat ongeveer 2 tot 4 weken na taxatie. Als de schuldvraag voor de maatschapijen duidelijk is gaat dat vrij snel.
Smells like rubber

@Nippon

#673
Vandaag n' mooie meegemaakt  :roll:

rij ik van Sittard naar Maastricht via de Urmonderbaan ligt me daar een oliespoor tot het viaduct naar maastricht
mega glad ik lag bijna in de greppel  :evil:
maar goed dus, pas je de snelheid aan ..... of niet  :? en je houd meer afstand

nou moet je niet lachen.... onder het viaduct is een megaklapper gebeurd dus bijna einde oliespoor  :shock:

zeg 5/6 auto's waar van een aan de achterkant 'n 1/2 meter korter  :yes6rs:

nu zul je zegge en denken wat is daar nu zo bijzonder aan  :roll:



nou laat ik U vertellen dat 't allemaal vrouwen waren  :-X
kijk ik werd een tijdje geleden bijna van achteren anal geschept op de motor ook door 'n vrouw in een koekblik

moet ik me nu zorgen maken  :?

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away