Hoofdmenu

Posing 101

Gestart door May Day, 26 september, 2005, 12:11:14

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

May Day



piccie verkleind by Dwars :wink:
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

NrGiZeR

b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

May Day

Nee, Nurburgring. De snelle chicane achterdoor.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Karin

Wow May Day, jij gaat wel superplat door de bocht. Hele gave foto.

May Day

Foto's van zolder 15 mei:

edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

Hakinnen

Citaat van: "May Day"Foto's van zolder 15 mei:



mooie piccies Mehdi...

als we eens die voorvork "the very special ultra slick hakki treatment" hebben gegeven rij je de clipons aan de grond..
:wink:

DeWitte

Citaat van: "Hakinnen""the very special ultra slick hakki treatment"

wasda??? :? please explain :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

May Day

Nou, de voorvork lijkt nu meer op fietspomp dan een vork.

Hakki heeft hem op zolder in de middagpauze even opengedraaid, de conclusies: De olie is oud, de luchtkamer te groot en er zitten dan ook nog eens progressieve veren in.

Ik heb met hakki afgesproken dat hij een "very special ultra slick hakki treatment" gaat uitvoeren op mijn vork zodra ik terug ben uit Mas du Clos. Dus er komen nieuwe veren in (die beter met mijn gewichtje om kunnen gaan)en nieuwe en meer olie.
edenon: 15 + 16 maart
Pannoniaring: 18 t/m 20 mei
Zolder: 23 juli
Spa-francorchamps: 13 + 14 aug
Assen: waarschijnlijk juni
Brno: waarschijnlijk oktober

NrGiZeR

Idd mooie piccies, en wat is die bocht toch geweldig, en die 3 die erna komen zijn ook lekker.

Was jou achterband ook zo naar de kloten rechts mayday....??

En die discussie over progresieve veren of andere ga ik niet meer aan.
Begin hierover in een topic of op een circuitdag, is hetzelfde als beginnen over welke banden beter zijn.
Komt gewoon geen einde aan. Ik heb er dus geen oordeel meer over want ik weet het niet meer.
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

DeWitte

Ik ben zo vrij gewest en heb Haki's uitleg over progressieve vering vanaf hier gesplits :wink:

discussie kan verder hier na zijn UITLEG over vering :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Bakkertjedeeg

Idd gave piccies MayDay.  :worship-cool:  Respect dat je zo kan rijden met een fietspomp aan boord. :lol:

Citaat van: "NrGiZeR"
Was jou achterband ook zo naar de kloten rechts mayday....??


Jij ook al? Damn. Niet echt leuk meer. Rij jij ook nog met de originele achtershock? Ga nu met de settings voor deze shock van Performance bikes rijden. Kijken wat dat doet. Blijft het klote, dan maar ff investeren in een andere.

Hakinnen

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Idd gave piccies MayDay.  :worship-cool:  Respect dat je zo kan rijden met een fietspomp aan boord. :lol:

Citaat van: "NrGiZeR"
Was jou achterband ook zo naar de kloten rechts mayday....??


Jij ook al? Damn. Niet echt leuk meer. Rij jij ook nog met de originele achtershock? Ga nu met de settings voor deze shock van Performance bikes rijden. Kijken wat dat doet. Blijft het klote, dan maar ff investeren in een andere.

wellicht is dat een probleem wat zichzelf gaat oplossen..da streepke op de achterband..
ik heb nu al van zo veel rijders gehoord dat ze hun banden kapot rijden op zolder..
Heb afgelopen maandag goed gekeken naar de bandjes en ze hadden het zo ongeveer allemaal..(alhoewel..die van mayday viel mee..)
verschillende soorten rijders, met verschillende soorten motoren, banden , bandendruk, veringscomponenten en veringsinstellingen....en allemaal last van "bandenvreten"..

Alé, ik roep ook maar es wat maar ik denk dat het aan het asfalt ligt..niet eens zo zeer aan het nieuwe asfalt (bedoel...het asfalt in Assen was ook nieuw en daar heb ik het niet gezien , die slijtage)..
Volgens mij zo het wel eens zo kunnen zijn dat het ligt aan de samenstelling van het asfalt....
Het kan niet zo zijn dat nieuw asfalt in zolder je banden wegvreet en dat nieuw asfalt in assen dat niet doet..he
Het kan ook niet zo zijn dat ervaren rijders met een "soepele"rijstijl en een full raceshock op hun fiets dezelfde slijtage hebben als jongens die wat ruwer rijden maar dat met standaard vering doen?
Bovendien viel het me op dat er in de "lesgroep" de slijtage wat minder was..Gieskes en blade 98 hadden minder slijtage op hun banden..

Lijkt er dus op dat zodra je tempo gaat maken en je band gaat belasten dat het je je achterband kost ongeacht rijstijl, motor, vering of de instellingen ervan..

concluderend zou dat er imo best op kunnen lijken dat de samenstelling van het zolder's asfalt gewoonweg funest is voor de levensduur van je achterband..

anyway...ik hoop dat ik ongelijk heb..binnenkort hebben we het WK endurance op Zolder.. Team Dirk van Mol heeft ingeschreven met de Gix1000k6 en Allard en Sepp vormen samen een gelegenheidsteam.
Ik weet dat Dirk erg hoog inzet en mikt op een top 10 plaats, die is nogal "endurance maf".
Ik zal er zijn om hun bij te staan met de bitubo vering op de endurance GSX-R.
Ik hoop verdomme van harte dat de bandenslijtage daar nu nog te wijten is aan de nieuwigheid en niet aan de samenstelling van het asfalt.
Als vooral Sepp er echt aan gaat trekken, in de " hoge 30ers" gaat rijden en het gaat banden kosten hebben we een vet probleem met de set-up van de fiets..bovendien kunnen de grote WK endurance teams veel sneller banden wisselen dan een EK superstock team dat voor de gelegenheid meedoet en niet de beschikking heeft over snelwisselsystemen op de motor..
Als het veel banden gaat kosten..moet er veel binnengekomen en gewisseld worden en zijn we bij voorbaat kansloos omdat we niet snel genoeg kunnen wisselen zoals de profi endurance teams met hun snelwissel aparatuur..

we zullen zien..

en anders monteren ze maar michelin pilot powers 2C op da fietske.. :mrgreen:

NrGiZeR

Citaat van: "Bakkertjedeeg"Idd gave piccies MayDay.  :worship-cool:  Respect dat je zo kan rijden met een fietspomp aan boord. :lol:

Citaat van: "NrGiZeR"
Was jou achterband ook zo naar de kloten rechts mayday....??


Jij ook al? Damn. Niet echt leuk meer. Rij jij ook nog met de originele achtershock? Ga nu met de settings voor deze shock van Performance bikes rijden. Kijken wat dat doet. Blijft het klote, dan maar ff investeren in een andere.

Nope, heb een WP achtershock, maar volgens mij kun je erop leggen wat je wil, de rechterkant zal extreem blijven slijten. Dit was met de oude baan ook al. Heb er nooit gereden maar iemand hier in de buurt rijd er al jaren en zei altijd al dat Zolder vergif was voor je achterband. Ik denk dat het vooral te maken heeft met die chicane en de bochten naar rechts in de 2e versnelling. Wanneer je het gas erop gooit krijgt die band zo'n geweldig klap iedere keer. En in een derde versnellingbocht of hoger is de overbrenging groter en komt er minder kracht ineens op de achterband.

Die kwak die jij hebt rijd heb ik als straatfiets, en is een geweldige fiets en is standaard al meer afgestemd op circuit dan voor straatgebruik omdat ie zo'n stugge veren erin heeft zitten. Ik weet niet of je er wat aan moet doen. Zou eerst 'ns verder rijden en kijken hoe hij op andere circuits gedraagt met de banden slijtage. Ik denk dat het mee gaat vallen. Heb vorig jaar met m'n straatfiets circuit gereden en had nix te klagen over extreme bandenslijtage, had toen niet op zolder gereden. Maar wel op verschillende andere circuits.

Er is 1 ding wat ik wel heel erg mis aan m'n R6, en dat zijn de remmen van die kwak. Echt waar, heb je er stalen remleidingen opliggen...??
Kan er nix aan doen, maar die fiets die stopt echt alsof je een anker uitgooid niet dan...??
b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Hakinnen

Citaat van: "NrGiZeR"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Idd gave piccies MayDay.  :worship-cool:  Respect dat je zo kan rijden met een fietspomp aan boord. :lol:

Citaat van: "NrGiZeR"
Was jou achterband ook zo naar de kloten rechts mayday....??


Jij ook al? Damn. Niet echt leuk meer. Rij jij ook nog met de originele achtershock? Ga nu met de settings voor deze shock van Performance bikes rijden. Kijken wat dat doet. Blijft het klote, dan maar ff investeren in een andere.



Die kwak die jij hebt rijd heb ik als straatfiets, en is een geweldige fiets en is standaard al meer afgestemd op circuit dan voor straatgebruik omdat ie zo'n stugge veren erin heeft zitten. Ik weet niet of je er wat aan moet doen. Zou eerst 'ns verder rijden en kijken hoe hij op andere circuits gedraagt met de banden slijtage. Ik denk dat het mee gaat vallen. Heb vorig jaar met m'n straatfiets circuit gereden en had nix te klagen over extreme bandenslijtage, had toen niet op zolder gereden. Maar wel op verschillende andere circuits.

Er is 1 ding wat ik wel heel erg mis aan m'n R6, en dat zijn de remmen van die kwak. Echt waar, heb je er stalen remleidingen opliggen...??
Kan er nix aan doen, maar die fiets die stopt echt alsof je een anker uitgooid niet dan...??

de zx636 is fabriekaf  meer "een circuitfiets" dan de R6...zowel qua vering als qua remmen..

met de komst van de 2006 R6 niet meer..

en das echt zeer belangrijk...vering en remmen..het gaat niet zozeer om bakken pk's.."power is nothing without control"..

Rij maar eens op een echte volledig als competitie motor opgebouwde fiets...het gaat om de remmen en de vering aan boord , die moeten je het leven makkelijk maken en voor tijdwinst zorgen...pk''s hebben  ze allemaal..

Edje van freaks (die "dikke" van folembray vorig jaar...)heeft laatst op de wk sbk TenKate Fireblade van Muggeridge gereden ..paar rondjes op quatar dacht ik..
Die vertelde me dat ie nog nooit op zo'n makkelijk rijdende , goed remmende en verende fiets had gereden.. de motor maakte het leven van de rijder makkelijk ondanks de bakken pk's in de fiets..daar gaat het om..goede vering en remmen en een makkelijk rijdende fiets..

aan een "scherpe" fiets met hopen pk's heb je geen zak..das goed voor de grindbak..

Gieskes

Citaat van: "Hakinnen"
Citaat van: "Bakkertjedeeg"Idd gave piccies MayDay.  :worship-cool:  Respect dat je zo kan rijden met een fietspomp aan boord. :lol:

Citaat van: "NrGiZeR"
Was jou achterband ook zo naar de kloten rechts mayday....??


Jij ook al? Damn. Niet echt leuk meer. Rij jij ook nog met de originele achtershock? Ga nu met de settings voor deze shock van Performance bikes rijden. Kijken wat dat doet. Blijft het klote, dan maar ff investeren in een andere.

Gieskes en blade 98 hadden minder slijtage op hun banden..


:mrgreen:

Toen je bij ons stond zagen onze bandjes er idd nog heel goed uit. Tot op dat moment kregen we telkens te horen dat we zo vloeiend mogelijk moesten rijden en dat was ook aan de bandjes goed te zien maar....de laatste sessies hebben we veel aggressiever gereden en binnen 1 sessie waren ze helemaal aan gort gereden. Vooral het uitaccellereren bleek de killer voor de banden, niks meer van over!!

Ach ja, we hebben nog setjes op stock  :wink:
oFast! Racing @ Honda CBR600FSi
Aprilia RSV 1000 R