banden wisselen in 't veld

Gestart door @Nippon, 24 juni, 2007, 07:50:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

Gisteren op de motorzaak m'n wegbanden (metzelers ) laten aflepelen van de velg en de Heidenau's K60 endurobanden op laten leggen althans alleen de achterband tis een tl , de voorband is een tt dus deze wil ik thuis zelf op de velg steken

les 1 : erop lepelen met ijzers van 23cm dat kun je dus vergeten :?
les 2 : tel je vingers na montage  :evil:
les 3 : houd op maat geknipte pleisters bij de hand  :roll:


dus wat weet ik nu  :!:

1. dat enduro banden een stuk hoger zijn maar ook een stukje smaller bij dezelfde breedte maat  :shock:
2. langere lepels kopen  :!:
3.hopen op weinig/geen lekke banden  :!:

DeWitte

ttiwwp

en dan vooral van die vingers/pleisters :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Ik heb het ook al eens gedaan bij de crossmotor. Wat volgens mijn het beste werkt is het wiel plat op de grond (eventueel op een paar latjes om een gelijke ligging/draging te krijgen)  vervolgens de band met je voeten indrukken door erop te gaan staan (zo duw je de band naar het hart van de velg en krijg je meer ruimte en hoef je het wiel niet vast te houden) nu tegenover de kant waar je je voeten hebt staan de lepels plaatsen en de band over de rand wippen. Deze metode werkte bij mijn het beste (en zonder pleisters) :wink:.
Ik heb zo een  aantal een banden vervangen :wink:
Smells like rubber

QuattroFrits

Citaat van: "Steefke"Deze metode werkte bij het beste (en zonder pleisters) :wink:.

Inderdaad, je kunt het bloed ook laten stromen. :rofl:  :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

ff dit onderwerp nog eens oprakelen, mss wordt ik er ook wijzer van. Iemand een how-to om (all-road) banden zelf te wisselen/ plakken.?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

 Tja met tubles is het geen probleem
die heb ik wel eens een paar maal succesvol geplakt met zo'n
reparatieplug. dat lukt best aardig mits de veroorzaker een schroef
is  ( 3x gezien  en gemaakt )  een goter gat is natuurlijk mijns inziens niet
te repareren
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Steefke™

Van pluggen ben ik geen voorstander. Ik ken namelijk een verhaal van iemand die met zijn Goldwing over de vangrail heen ging na dat zijn band geploft was door een plug. Hij heeft meer dan een jaar nodig gehad om te revalideren. Ik zou nooit een plug gebruiken en hem altijd van binnen plakken.
Smells like rubber

Mounty

Citaat van: Steefke™ op 07 juni, 2010, 20:40:22
Van pluggen ben ik geen voorstander. Ik ken namelijk een verhaal van iemand die met zijn Goldwing over de vangrail heen ging na dat zijn band geploft was door een plug. Hij heeft meer dan een jaar nodig gehad om te revalideren. Ik zou nooit een plug gebruiken en hem altijd van binnen plakken.


..maar als je ergens staat is het voldoende om thuis te komen.. :yes6rs:
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Steefke™

Ik weet niet hoe groot het gat was maar misschien moet je eens naar dit spul kijken. Ik had dit vroeger al in m'n Zundappje. Werkt goed :yes6rs: http://www.slime.com/
Smells like rubber

De Sjeng

heb ooit eens iets gelezen over mousse banden??
God Forgives, I Don't

@Nippon

Citaat van: De Sjeng op 08 juni, 2010, 09:09:56
heb ooit eens iets gelezen over mousse banden??

da's puur alleen voor noppenrubber en daar ga je geen 210km/u mee oppe teller zetten  ;)

DeWitte

idd, zgn "bib-mouse" banden is voor de rally/enduro sport en voor 1 dag, bij hoge snelheid gaat deze "massieve" binnenband verpulveren door de hitte. Ik heb het ook nog net nagevraagd, dus geen optie voor katjeeh.

Maar nu om op het onderwerp terug te komen> is het zelf te doen het verwisselen en plakken van een band in het veld, maar vooral hoe? zo'n bandje pak je niet zo ff ervan af gelijk een fietsenband?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

#12
http://www.youtube.com/watch?v=qIBm0Qv1BKA


talkpoeder heb je nog ergens liggen  :mrgreen:


hier een op z'n frans

http://www.motoverte.com/site/monte-ton-pneu-22202.html#images

DeWitte

dankjewel, daar hebben we wat aan
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

De Sjeng

het moeilijkste stuk bij het opleggen van een nieuwe band laten ze niet zien(met een reden?) namelijk het laatste stukje. In mijn brommertijd genoeg liggen emmeren om het laatse stukje band ook erop te krijgen. Tevens een hoop materiaal wat je moet meenemen.  een band waar je je wiel op moet leggen, banden ijzers, compressor, en glijmiddel maar dat hadden jullie zeker bij tijdens jullie tijdens jullie joe bar/mosel weekend. :mrgreen:
God Forgives, I Don't