BMW R1200 GS Adventure

Gestart door DeWitte, 26 september, 2005, 15:00:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

The Dominator

moeten ze wel die beautycases eraf halen die zien er toch een partij slecht uit!! en die valbeugel die op een rolbar lijkt ook niet echt jofel, is die om tank te beschermen of wat??? (kunnen misschien als klimrek gebrukt worden voor de kleinere motorrijders onder ons) die zit toch al half ingepakt in de platen, is dat niet genoeg.... maarja wel een leuke basis om wat van te maken  :twisted:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Busaberke

Citaat van: "hayasjeelski"moeten ze wel die beautycases eraf halen die zien er toch een partij slecht uit!! en die valbeugel die op een rolbar lijkt ook niet echt jofel, is die om tank te beschermen of wat??? (kunnen misschien als klimrek gebrukt worden voor de kleinere motorrijders onder ons) die zit toch al half ingepakt in de platen, is dat niet genoeg.... maarja wel een leuke basis om wat van te maken  :twisted:

ik ken er één die zo ongeveer een aanloop moet nemen om er op te komen ............ :rofl:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

The Dominator

net effe wat betere foto's gekregen, kut vindt um ook wel wat hebben (dat ik dat ooit zou zeggen)









color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

de da ook nog een paar  :wink:


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "hayasjeelski"moeten ze wel die beautycases eraf halen die zien er toch een partij slecht uit!! en die valbeugel die op een rolbar lijkt ook niet echt jofel, is die om tank te beschermen of wat??? (kunnen misschien als klimrek gebrukt worden voor de kleinere motorrijders onder ons) die zit toch al half ingepakt in de platen, is dat niet genoeg.... maarja wel een leuke basis om wat van te maken  :twisted:

ik ken er één die zo ongeveer een aanloop moet nemen om er op te komen ............ :rofl:

had ik nog niet eens aan gedacht, maar nu je t zo zegt.... laat ut m maar niet horen :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

Citaat van: "hayasjeelski"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "hayasjeelski"moeten ze wel die beautycases eraf halen die zien er toch een partij slecht uit!! en die valbeugel die op een rolbar lijkt ook niet echt jofel, is die om tank te beschermen of wat??? (kunnen misschien als klimrek gebrukt worden voor de kleinere motorrijders onder ons) die zit toch al half ingepakt in de platen, is dat niet genoeg.... maarja wel een leuke basis om wat van te maken  :twisted:

ik ken er één die zo ongeveer een aanloop moet nemen om er op te komen ............ :rofl:

had ik nog niet eens aan gedacht, maar nu je t zo zegt.... laat ut m maar niet horen :mrgreen:

ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend, ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

TTigertje

Klimrek is wel o.k.....
Tank wordt goed beschermd.....
Ligt niet aan rek maar aan de bloembakken.......voordat die helemaal weggeschuurd zijn..... :lol:
Opdruk R1200 had ietsje minder gemogen.....
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

DeWitte

De belangrijkste verschillen van de nieuwe R 1200 GS Adventure ten opzichte van de R 1200 GS basisversie.  
•   33 liter tank
•   Groter windscherm
•   Bescherming voor tank, motorblok en kleppendeksels
•   Bagagedrager van roestvrij staal
•   Verstelbaar zadel met offroad-ergonomie
•   Verstelbaar aluminium stuur met handkappen
•   Langere veerweg voor betere capaciteiten in het terrein
•   Spaakvelgen
•   Bredere voetsteunen, verstelbaar rem- en schakelpedaal
•   Krachtiger koplamp van 720 Watt


De belangrijkste verschillen van de nieuwe R 1200 GS Adventure ten opzichte van de R 1150 GS Adventure.
•   Aanzienlijk lager gewicht
•   Merkbaar meer vermogen (+15%) en koppel (+ 17%)  
•   Nieuwe zesversnellingsbak
•   Nieuwe Evo-Paralever met WAD-veerpoot
•   Nieuwe Telelever
•   Nieuw digitaal instrumentarium met Info-flatscreen
•   Boordnet met Single-Wire-System en CAN-Bus-technologie
•   Elektronische startblokkering
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Dwars"
•   Krachtiger koplamp van 720 Watt



pardon???? type bouwlamp dus?????
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

DeWitte

1.  Techniek en rijeigenschappen
Met de R 1200 GS Adventure introduceert BMW Motorrad de volgende generatie van de ultieme reisenduro voor globetrotters en avonturiers. Net als het basismodel blinkt de Adventure uit door een unieke combinatie van dynamische toureigenschappen en veelzijdig gebruiksgemak, met daarnaast indrukwekkende off-road eigenschappen en extra comfort voor lange, zorgeloze ritten. Daarmee is deze R 1200 GS direct vanuit de fabriek volledig berekend op een wereldreis.
In vergelijking tot zijn voorganger, de R 1150 GS Adventure, is het nieuwe model op talloze punten verbeterd, met onder meer een aanzienlijk rijkere standaarduitrusting – waarmee het veelzijdige potentieel van deze machine merkbaar wordt vergroot en waarmee tegelijkertijd het onderscheid met de huidige basisversie duidelijker zichtbaar is. Veel van wat tot nu toe als optie of accessoire leverbaar was, is bij de R 1200 GS Adventure standaard aan boord. Voorbeelden daarvan zijn een brandstoftank met een inhoud van 33 liter, een nieuw windscherm dat betere bescherming biedt tegen de elementen, een in hoogte verstelbaar zadel, robuuste beschermingsbeugels voor tank en motorblok en bredere voetsteunen, die worden gecombineerd met verstelbare schakel- en rempedalen.  
Omdat de nieuwe Adventure werd ontwikkeld op basis van de R 1200 GS, heeft de berijder bovendien het voordeel van het merkbaar toegenomen vermogen en koppel van de tweecilinder boxermotor. Deze levert bij 7.000 toeren per minuut een vermogen van 74 kW/100 pk. Het koppel van 115 Nm wordt bereikt bij 5.500 tpm.
Ook de overige techniek komt overeen met het huidige basismodel. Dankzij de toepassing van lichtgewicht materialen voor de aandrijflijn, uitlaat, het chassis en de wielen weegt de R 1200 GS Adventure ondanks zijn aanzienlijk uitgebreide standaarduitrusting nauwelijks meer dan zijn voorganger.
Tot slot betekenen ook de nieuw ontwikkelde zesversnellingsbak, de Paralever- en Telelever wielophanging van de nieuwste generatie, het nieuwe digitale instrumentarium en het boordnet met CAN-bus technologie een grote vooruitgang ten opzichte van de R 1150 GS Adventure.

De nieuwe R 1200 GS borduurt voort op het succesvolle designconcept van zijn voorganger, dat vooral gekenmerkt wordt door een even dynamisch als robuust karakter. Hoogwaardige materialen en oppervlakken van roestvrij staal en aluminium zorgen daarbij voor een elegantie die zowel technisch als functioneel mag worden genoemd. Afhankelijk van zijn smaak heeft de klant de keuze uit twee verschillende kleurstellingen.
Ook de voor de R 1200 GS Adventure leverbare opties en accessoires geven een indicatie van zijn veelzijdige talenten. Zo zijn af-fabriek bijvoorbeeld het BMW Motorrad Integral ABS (semi-integraal, uitschakelbaar), speciale terreinbanden, extra schijnwerpers en een boordcomputer leverbaar. Daarbij is via de dealers van BMW Motorrad een nieuw aluminium koffersysteem leverbaar, alsmede de BMW Motorrad Navigator en talloze andere accessoires waarmee de enthousiaste motorrijder zijn machine kan afstemmen op zijn rijgedrag en persoonlijke smaak.
De nieuwe R 1200 GS Adventure is werkelijk op alle punten verbeterd en toont zich daarmee een waardig opvolger van de R 1150 GS. Als overtreffende trap in de reeks van de R 1200 GS is de Adventure niet alleen de ultieme reisenduro voor globetrotters en avonturiers, maar is hij evenzeer geschikt voor de meest kritische motorrijders. Deze motorfiets spreekt ook die klanten aan die een imposant uiterlijk en praktisch gebruiksgemak op waarde weten te schatten.
De belangrijkste verschillen van de nieuwe R 1200 GS Adventure ten opzichte van de R 1200 GS basisversie.  
•   33 liter tank
•   Groter windscherm
•   Bescherming voor tank, motorblok en kleppendeksels
•   Bagagedrager van roestvrij staal
•   Verstelbaar zadel met offroad-ergonomie
•   Verstelbaar aluminium stuur met handkappen
•   Langere veerweg voor betere capaciteiten in het terrein
•   Spaakvelgen
•   Bredere voetsteunen, verstelbaar rem- en schakelpedaal
•   Krachtiger koplamp van 720 Watt

De belangrijkste verschillen van de nieuwe R 1200 GS Adventure ten opzichte van de R 1150 GS Adventure.
•   Aanzienlijk lager gewicht
•   Merkbaar meer vermogen (+15%) en koppel (+ 17%)  
•   Nieuwe zesversnellingsbak
•   Nieuwe Evo-Paralever met WAD-veerpoot
•   Nieuwe Telelever
•   Nieuw digitaal instrumentarium met Info-flatscreen
•   Boordnet met Single-Wire-System en CAN-Bus-technologie
•   Elektronische startblokkering
33 liter tank – meer kilometers op één tank
Een van de meest in het oog springende wijzigingen aan de R 1200 GS Adventure is ongetwijfeld de grotere brandstoftank met een inhoud van 33 liter, inclusief ongeveer 4 liter reserve. Daarmee heeft de bestuurder maar liefst 13 liter meer brandstof aan boord dan met de basisversie. Ook vergeleken met de R 1150 GS Adventure, waarvoor een grotere tank alleen als optie leverbaar was, heeft het nieuwe model een grotere tankinhoud van 3 liter. Bij een constante rijsnelheid van 90 km/h heeft de R 1200 GS hiermee een theoretische actieradius van 750 kilometer. Dat betekent dat de nieuwe R 1200 GS Adventure tussen twee tankbeurten een grotere afstand kan afleggen dan iedere willekeurige concurrent.
Groot windscherm – extra comfort bij hogere snelheid
Dankzij een doordachte vormgeving geleidt het nieuwe windscherm de rijwind vrijwel volledig langs en over de bestuurder. Dat geschiedt bovendien vrijwel zonder hinderlijke wervelingen, waardoor het hoofd en bovenlichaam aanzienlijk worden ontlast. Speciaal gevormde 'flaps' die zijn aangebracht achter het windscherm, verminderen bovendien de belasting op het onderlichaam. Omdat het windscherm verstelbaar is, biedt het bestuurders van verschillende lengtes uitstekende bescherming tegen wind en regen.
Tank, motorblok en kleppendeksels – bestand tegen een stootje
Een stabiele en robuuste buizenconstructie van roestvrij staal beschermt de brandstoftank en het motorblok tegen de gevolgen van een valpartij – zowel in het terrein als op de openbare weg. Daarbij vrijwaren hoogwaardige aluminium covers de kleppendeksels tegen al te intensieve gebruikssporen.
Bagagedrager van roestvrijstaal – fraai en praktisch
Voor een echte reisenduro zijn stevige en praktische bevestigingspunten voor bagage onmisbaar. De R 1200 GS Adventure is dan ook voorzien van een stevige bagagedrager van roestvrij staal, waarop desgewenst een aluminium topcase kan worden bevestigd.
Verstelbaar zadel – optimaal voor offroad-gebruik
Om voor uiteenlopende doeleinden de optimale zitpositie te garanderen, kan het uit twee delen bestaande zadel van de nieuwe Adventure in twee hoogtes worden versteld. De bovenste stand – de zithoogte bedraagt hier 915 millimeter – biedt de berijder het comfort van een volledig vlak zadel zonder verhoging. Hiermee heeft hij in het terrein alle noodzakelijke bewegingsvrijheid. In de onderste stand zorgt een zithoogte van 895 millimeter voor een goede bereikbaarheid van de ondergrond, belangrijk wanneer bijvoorbeeld wordt gestopt voor een verkeerslicht. Daaraan draagt ook de ergonomische vormgeving van het zadel bij, dat aan de voorzijde uiterst smal is uitgevoerd.
Aluminium stuur met handkappen
Het stuur van hoogwaardig lichtmetaal is uitgerust met een stevige beschermingsrol van met kunststof omwikkeld schuimmateriaal. Ook de praktische handkappen behoren tot de standaarduitrusting van de nieuwe Adventure.
Brede voetsteunen en verstelbare schakel- en rempedalen
Omdat de R 1200 GS Adventure naar verwachting veel in het terrein zal worden gebruikt, is hij uitgerust met aanzienlijk bredere voetsteunen. Deze bieden optimale steun en grip en maken het de berijder gemakkelijker om bepaalde trajecten staand op de voetsteunen af te leggen. Ook de verstelbare schakel- en rempedalen zijn berekend op de uiteenlopende eisen die de berijder van de R 1200 GS Adventure aan zijn machine kan stellen, bijvoorbeeld wanneer hij bij het rijden in zwaar terrein volledig ander schoeisel draagt dan op de snelweg. Het rempedaal kan met behulp van een klapmechanisme eenvoudig in hoogte worden versteld, aanpassen van het schakelpedaal gebeurt met een stelexentriek.
Vering en velgen met gekruiste spaken aangepast voor het terrein
Ook het onderstel van de R 1200 GS Adventure is optimaal uitgerust voor het rijden in zwaar terrein. Zo is de veerweg van de voorvering 20 millimeter langer dan bij de R 1200 GS. De wielophanging van de nieuwe Adventure is gebaseerd op de beproefde lichtgewicht constructie van de basisversie.

Voor is de befaamde Telelever voorwielophanging toegepast, gecombineerd met veerpoten van 41 millimeter doorsnede. De Evo-Paralever wielophanging achter is uitgerust met een centrale veerpoot en wegafhankelijke demping (WAD) – naarmate de veerpoot verder inveert, wordt de demping stugger. Uitgebreide informatie over het frame en de wielophanging is te vinden in de persinformatie over de R 1200 GS.
Standaard is de nieuwe R 1200 GS Adventure uitgerust met kruisspaakvelgen, die hun waarde vooral bewijzen op de meest extreme terreinen en wanneer met hoge snelheid off-road wordt gereden. Uiteraard kunnen ook tubeless-banden worden geleverd. De spaken in de velgen kunnen per stuk worden verwisseld.
Frame – optimale stabiliteit en een laag gewicht
Het tweedelige roestvrij stalen frame van de R 1200 GS Adventure is gebaseerd op het buizenframe van het R 1200 GS basismodel, en onderscheidt zich door zijn ongekende stijfheid en stabiliteit. Het voor- en hoofdgedeelte werd overgenomen van de R 1200 GS, terwijl het achterste gedeelte en de verbinding met de zijstandaard en middenbok kleine geometrische aanpassingen hebben ondergaan. In het uitzonderlijk lichte frame is het motorblok als dragend deel geïntegreerd, wat bijdraagt aan een lager gewicht van de nieuwe Adventure. Bovendien kan de motor dankzij de gewijzigde middenbok ook makkelijker op de hoofdstandaard worden gezet.
Krachtige dynamo – meer vermogen voor externe verbruikers
Diverse elektrische stroomverbruikers zorgen voor een aanzienlijk hoger stroomverbruik, reden waarom de dynamo van de R 1200 GS Adventure een vermogen van 720 watt levert, 120 watt meer dan de basisversie.
Motorblok – krachtig vermogen voor superieure rijeigenschappen
De nieuwe Adventure is voorzien van de 1.170 cc metende tweecilinder boxermotor die voor het eerst werd geïntroduceerd op het basismodel van de R 1200 GS. De motor levert een krachtig vermogen van 72 kW/100 pk bij 7.000 toeren per minuut en ontwikkelt al bij 5.500 tpm het maximale koppel van 115 Nm. Alle belangrijke kenmerken van de constructie en alle overige details van deze potente krachtbron zijn uitvoerig beschreven in de persmap van de R 1200 GS.
Zesversnellingsbak van de R 1200 GS
Ook de lichte, soepel schakelende zesversnellingsbak met schuine vertanding is afgeleid van de R 1200 GS basisversie.
Instrumentarium en boordelektronica – de nieuwste digitale techniek
Op dit gebied is de nieuwe R 1200 GS uitgerust met dezelfde systemen als het basismodel. Tot de moderne elektronica horen onder meer het digitale instrumentarium met Info-Flatscreen, het innovatieve boordnet met Can-bus technologie en de elektronische startblokkering.
Carosserie en design – duidelijke taal
Al op het eerste gezicht verraadt de nieuwe R 1200 GS Adventure dynamiek en behendigheid, en het robuuste karakter van een enduro. Hoogwaardige materialen en vormen, zoals de valbeugels en bagagedrager van gestraald roestvrij staal en het geanodiseerde aluminium van de velgen en zijpanelen, geven de machine een technische, functionele elegantie en onderstrepen tegelijkertijd de kwaliteit van het voertuig.  
Ook de kleurstelling draagt bij aan het esthetisch fraaie uiterlijk en vormt een duidelijk contrast met het vorige model. De klant heeft de keuze uit twee kleurstellingen:
Met alpinweiß uni kiest hij voor de klassieke GS-kleur, die wordt gecombineerd met een zwart-rood zadel en zwarte geanodiseerde zijpanelen.  
De lakkleur mat weißaluminium-metallic wordt gecombineerd met een grijs zadel en olijfkleurige zijpanelen van geanodiseerd magnesium. Deze combinatie straalt een zakelijke technische elegantie uit en past uitstekend bij andere metalen componenten zoals de valbeugels en aluminium koffers.

2.  Standaarduitrusting
Opties en accessoires
Geheel overeenkomstig zijn veelzijdige rijeigenschappen is voor de nieuwe R 1200 GS Adventure een uitgebreide reeks opties en accessoires beschikbaar, waarmee de klant zijn motorfiets volledig op zijn wensen kan afstemmen. De opties worden tijdens het productieproces in de fabriek in Berlijn aangebracht. Bij de BMW Motorrad dealer kunnen op ieder gewenst moment de accessoires gemonteerd worden.

Opties
•   BMW Motorrad Integral ABS (semi-integraal, uitschakelbaar)
•   Terreinbanden (zonder meerprijs)
•   Anti-diefstal alarm (DWA)*
•   Verchroomde uitlaat
•   Handvatverwarming
•   Witte knipperlichten
•   Kofferhouders voor aluminium koffers
•   Extra schijnwerpers
•   Boordcomputer
De met een * aangeduide opties zijn via de BMW Motorrad dealers ook als accessoire leverbaar.
Extra schijnwerpers
Net als voor het voorgaande model zijn voor de nieuwe Adventure extra schijnwerpers leverbaar, die worden bevestigd op de valbeugel voor de tank. Deze schijnwerpers combineren een geringe afmeting met een hoge lichtopbrengst en zorgen ervoor dat de bestuurder beter ziet en gezien wordt. De schijnwerpers kunnen af-fabriek worden gemonteerd, maar zijn ook achteraf leverbaar door de BMW Motorrad dealer.
Boordcomputer
Een bijzonder praktische reisgezel is de optioneel leverbare boordcomputer, die de functies van het standaard Info-Flatscreen verder uitbreidt. De boorcomputer geeft gegevens weer als de buitentemperatuur, resterende actieradius, gemiddeld brandstofverbruik en de gemiddelde snelheid. Ook waarschuwt de boordcomputer de bestuurder voor een te laag oliepeil en voor mogelijke gladheid, zodra de buitentemperatuur beneden 3 °C komt.

Terreinbanden
Wie met zijn nieuwe R 1200 GS Adventure hoofdzakelijk buiten de gebaande paden gaat, kan eventueel kiezen voor terreinbanden. De robuuste Continental TKC 80 noppenbanden (begrensd op 160 km/h) geven ook op zand, grind, gladde keien en in de modder de nodige grip en worden af-fabriek gemonteerd, zonder meerprijs.
Accessoires
•   Topcasehouder voor aluminium topcase
•   Aluminium topcase
•   Kofferhouders voor aluminium koffers*
•   Aluminium koffers
•   Handgreep voor aluminium koffers
•   Binnentas voor aluminium koffers en topcase
•   Tanktas
•   Softbag Sport groot
•   BMW Motorrad Navigator incl. houder, bedrading en tas
•   Handvatverwarming*
•   Extra schijnwerpers*
•   Anti-diefstal alarm (DWA)*
•   Witte knipperlichten *
•   Beschermingsvenster voor koplamp
•   Extra stroomaansluiting
•   Kleppendeksel noodloop-kit
•   Spatbord voorwiel, kunststof
•   Spatbescherming achter, kunststof
•   Werkplaatsstandaard (paddockstand) met adapter
•   Uitbreidingsset boordgereedschap
De met een * aangeduide accessoires zijn als optie ook af-fabriek leverbaar.
Nieuwe aluminium koffers
Het compleet nieuw ontwikkelde bagagesysteem bestaat uit aluminium koffers en een topcasehouder, die gemonteerd wordt op de roestvrij stalen bagagedrager. Koffers en topcase zijn uiteraard waterdicht, maar zijn ook leverbaar met waterdichte binnentassen. Beide koffers hebben een gezamenlijke inhoud van 79 liter, de topcase voegt daaraan nog eens 33 liter toe. De kofferdeksels zijn ieder voorzien van twee sloten, waarvan het ongeopende slot tevens als scharnier fungeert. Op deze manier kan de koffer eenvoudig worden opengeklapt. Op het moment dat beide sloten geopend worden, kan het deksel volledig worden verwijderd. Eventueel zijn de koffers leverbaar met gelijksluiting, zodat de eigenaar deze kan openen met de contactsleutel van de motor. Ook zijn de koffers en de topcase voorzien van extra bevestigingspunten waarmee extra bagage kan worden bevestigd. De koffers zijn berekend op een totaalgewicht van 25 kilo en een maximale rijsnelheid van 180 km/h.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"
ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend, ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:

maar dan ook alleen dáár .........  :fuckyou:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

TTigertje

Voor welk luttel bedrag is ie verkrijgbaar.......... :?:

't is maar een hobby hè!!  :wink:  

Maar als je hiermee je hobby kunt uitvoeren... :thumbsup:
hat we're dealing with here is a complete lack of respect for the law.

DeWitte

uit ervaring weet ik dat de 1150 Adv. toendertijd dik de 17.dzd pleuro overschreed :cry: deze echt niet (compleet dan he) onder de 18 dzd te krijgen is :banghead4rv: (yep dikke 40.000 ouwerwetse nederlandse guldens voor een "pratschbrommert")
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"
ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend, ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:

maar dan ook alleen dáár .........  :fuckyou:

:rofl: overal waar der maar bochies zijn jochie :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"
ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend, ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:

maar dan ook alleen dáár .........  :fuckyou:

:rofl: overal waar der maar bochies zijn jochie :twisted:
`

is good jong, veer kalle oes nog.........  :twisted:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009