BMW R1200 GS Adventure

Gestart door DeWitte, 26 september, 2005, 15:00:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"
ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend, ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:

maar dan ook alleen dáár .........  :fuckyou:

:rofl: overal waar der maar bochies zijn jochie :twisted:
`

is good jong, veer kalle oes nog.........  :twisted:

is good es te mer chocomel has :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"
Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"
ooch, ut gaat erom of je dan eenmaal aangeland op de bok bijv. de snelste produktiemotor ooit kunt voorblijvend, ik noem eens een dwarsstraat (ja die blijf leuk) in de Eifel of de Ardennen :mrgreen:

maar dan ook alleen dáár .........  :fuckyou:

:rofl: overal waar der maar bochies zijn jochie :twisted:
`

is good jong, veer kalle oes nog.........  :twisted:

jungskes verstaot uuch :mrgreen:
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Hakinnen

Citaat van: "Dwars"


De belangrijkste verschillen van de nieuwe R 1200 GS Adventure ten opzichte van de R 1150 GS Adventure.
•   Aanzienlijk lager gewicht
•   Merkbaar meer vermogen (+15%) en koppel (+ 17%)  
•   Nieuwe zesversnellingsbak
•   Nieuwe Evo-Paralever met WAD-veerpoot
•   Nieuwe Telelever
•   Nieuw digitaal instrumentarium met Info-flatscreen
•   Boordnet met Single-Wire-System en CAN-Bus-technologie
•   Elektronische startblokkering
ch
Alé,  moet hier toch ff reageren.

Heb destijds in een vergelijkingstest gereden met zo'n 1200.
Ik (en das puur een persoonlijke mening) vindt de verschillen met de 1150 weliswaar aanwezig maar tevens nog steeds de 1150 de betere.

het was weliswaar de 1200GS uitvoering met de gietwielen waar ik mee moest rijden maar ik was er niet van onder de indruk. vindt al die "verbeteringen" die bmw noemt dan ook maar marketinggezever.

zaken die ik niks vondt aan die 1200.

het ding is niet vooruit te branden , althans voor je gevoel.  de ook bij de test aanwezige suzuki v-strom1000  en KTM 950 lieten de bmw alle "hoeken van de kamer zien"
- het geluid is zwaar onder de maat.  klinkt als een hoogzwangere kameel met aambeien en bronchites.  pffffffffff.pfffffffff.
-de voorvering is te slap.
-op hoge snelheid rechtdoor gaat de voorzijde pendelen.
-op de testbank bleek dat het injectiesysteem niet o.k is.  de testmotor had de slechtse vermogens en koppelkromme van alle testfietsen die in twee jaar op die Jarosbank hadden gestaan.  waarschijnlijk te danken aan het motronic systeem dat alles doet om het "milieu"tevreden te houden en daarvoor inboet aan prestaties.
-ik vindt 'm te doordacht, te clean, te steriel. imo "ne dooie" motor.

daarintegen kan de 1150m me wel bekoren.  veel ruiger als de 1200. een echte karakterbak , tank die bijna alles kan.

1150 - toffe ragbak die zeer verassend uit de hoek kan komen.
1200- nee dank u.  jeanetten GS.

Nogmaals, puur een persoonlijke mening.  heb niks tegen bmw, vindt de K1200S zelfs beter dan een....... :roll: alé, ga dat niet zeggen, krijg ik helemaal gezever met de B-boys :wink:
moest ik kiezen uit een gloednieuwe 1150 of een gloednieuwe 1200 dan werd het zeker weten de 1150.

tot zover mijn volstrekt overbodige gezever maar weer.

Busaberke

Citaat van: "Hakinnen"

zaken die ik niks vondt aan die 1200.

- het ding is niet vooruit te branden , althans voor je gevoel.
-op hoge snelheid rechtdoor gaat de voorzijde pendelen.

deze minpuntjes vielen mij idd óók op toen Dwars mij eens (onder dwang!!)  op een GS 1200 liet proefrijden.

Citaat van: "Hakinnen"
vindt de K1200S zelfs beter dan een....... :roll: alé, ga dat niet zeggen, krijg ik helemaal gezever met de B-boys :wink:

Eej, Hakki:
maak van je hart vooral geen moordkuil!  :wink:
Trouwens, het zou toch ook wel diep-treurig zijn als een in 2004 .......-- ownee 2005 want er zaten nog wat ontwerpfoutjes in :mrgreen:  -- gelanceerde motor niet beter zou zijn dan een model wat in 1998 gepresenteerd werd........... toch?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Hakinnen

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Hakinnen"

zaken die ik niks vondt aan die 1200.

- het ding is niet vooruit te branden , althans voor je gevoel.
-op hoge snelheid rechtdoor gaat de voorzijde pendelen.

deze minpuntjes vielen mij idd óók op toen Dwars mij eens (onder dwang!!)  op een GS 1200 liet proefrijden.

Citaat van: "Hakinnen"
vindt de K1200S zelfs beter dan een....... :roll: alé, ga dat niet zeggen, krijg ik helemaal gezever met de B-boys :wink:

Eej, Hakki:
maak van je hart vooral geen moordkuil!  :wink:
Trouwens, het zou toch ook wel diep-treurig zijn als een in 2004 .......-- ownee 2005 want er zaten nog wat ontwerpfoutjes in :mrgreen:  -- gelanceerde motor niet beter zou zijn dan een model wat in 1998 gepresenteerd werd........... toch?

hahaha.

alé , vindt 'm beter, niet bruter.
Nothing beats the mighty busa on brutal power. alhoewel dat sinds de K5 1000 ook niet meer opgaat he

de bmw is verfijnder en doordachter, de busa is nog steeds het powerpack.

en je hebt gelijk als je stelt dat het tot 2004 duurde totdat bmw iets had wat suzuki al 6 jaar eerder had.  een goed sturende big-bike met 160+ pk.

DeWitte

ligt er ook aan dat de duitsers heel lang de 100 (98 ) pk grens als verzekeringslimit hadden :wink:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Desmo-devil

Lijkt me perfect als je deze fiets gebruikt waarvoor hij echt bedoeld is.
Ideaal voor zwervertje lijkt me.
Mooi vind ik het niet , teveel plastic.
Ik heb op  de nieuwe (gewone) GS gereden toen Dwars er een te leen had en ik moet eerlijk zeggen dat viel helemaal niet tegen.
Heb nooit op de 1150 gereden dus ook geen vergelijk.
Kwamen toch wel herinneringen boven uit mijn offroad verleden .( XL 650 en XL 600 V Transalp). Toch een hoop Fun gehad op die motoren.
Op de Transalp heb ik 6000 KM door Scandinavie gereden, en in totaal
60.000 km.

Richard K.

Citaat van: "Hakinnen"- het geluid is zwaar onder de maat.  klinkt als een hoogzwangere kameel met aambeien en bronchites.  pffffffffff.pfffffffff.

Mooie vergelijking. Waar heb jij die combinatie dan voor het laatst in haar natuurlijke omgeving gehoord?  Op vakantie geweest? 8)
R1200RT .. nou ja.. 2x dan ...& zumo 660

Zwerver

Kan de opmerkingen van Hakkinen wat betreft het vergelijk 1150-1200
onderschrijven, de 1150 blijft de fijner lopende motor.

Enige dat me bij de 1200 kon bekoren tijdens 3 dagen ploeteren in Hechlingen wat het lagere gewicht en de iets lagere zit.
Motorisch was het zeker geen verbetering.

Net als bij iedere nieuwe (de HP2 uitgezonderd) zal ik eerst een aardige tijd moeten wennen aan de 1200ADV; aan de 1200GS ben ik in ieder geval nog niet gewend. Tot nu toe lukt het al dan niet wennen aan een nieuwe gs pas na erop gereden te hebben. Wanneer het lekkerder rijd wen je vanzelf aan het meest typische uiterlijk.
Ben wel benieuwd hoe handelbaar deze is met zijn erg ver naar buitengeplaaste tank.
Bij de 1150GSA was dat wennen, evenals de iets langere veerwegen,
wat het geheel tov de standaard 1150 niet echt stabieler maakte.

We wachten dus af en sparen verder.. Is het niets dan toch maar
doorsparen voor een HP2 (en tank/bagage wagen die dan meemoet met vakantie)
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Busaberke

Citaat van: "Zwerver"We wachten dus af en sparen verder.. Is het niets dan toch maar
doorsparen voor een HP2 (en tank/bagage wagen die dan meemoet met vakantie)

anders verkoop je de XTZ toch ........  :wink:
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

heb met de 1200 gs 2 dagen gereden; uitstraling van een debielige geit; porumt niet en veel te veel plastic; idd minder stabiel rechtuit dan de 1150; maaaaaaaarrrrrrrrrrr; gaat veel beter van de plek dan de 1150, betere gasresponse, veel wendbaarder (zeker in vergelijking met de 1150 Adv) en een stuk rapper.

noem het evolutie van een motor die heel fijne rijeigenschappen combineert met grote praktische inzetbaarheid; dus
een logisch vervolg op de 1150 imo zoals die weer een logisch vervolg was op de 1100; en als ik centen bij elkaar krijg :cry:  ga ik er zeker voor :wink:

mijn 1e gs, een 1100 toendertijd vond ik spuuglelijk, echter wel hebbe, hebbe; en de 1200 voor mij dus ook, zeker in deze adventure uitvoering echt ook weer een hebbeding 8) en wat een ander ervan denkt zal me een grote zorg zijn...... (zoals wellicht bekend is :rofl:)

mja eerst ff sparen, mijn vrouw opperde om dan maar mijn 2cv te verkopen  :banghead4rv: kijk en daarom zijn mannen anders dan vrouwen; zoiets zeg je toch niet :cry:  :cry:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Citaat van: "Dwars"mijn vrouw opperde om dan maar mijn 2cv te verkopen  :banghead4rv: kijk en daarom zijn mannen anders dan vrouwen; zoiets zeg je toch niet :cry:  :cry:

 :shock:  da's dus een volstrekt gevoelloze aktie!

gaat het alweer een beetje met je??  :?
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Citaat van: "Busaberke"
Citaat van: "Dwars"mijn vrouw opperde om dan maar mijn 2cv te verkopen  :banghead4rv: kijk en daarom zijn mannen anders dan vrouwen; zoiets zeg je toch niet :cry:  :cry:

 :shock:  da's dus een volstrekt gevoelloze aktie!

gaat het alweer een beetje met je??  :?

zit nog steeds te "razele" :shock: , denk dat ik er vanavond met iemand over moet praten met een pilsje erbij :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: "Dwars"

mja eerst ff sparen, mijn vrouw opperde om dan maar mijn 2cv te verkopen  :banghead4rv:



Is dan 2CV meer waard dan Alfa  :?
Proud on the South