Knipperlicht vervangen???

Gestart door Paul79, 04 juli, 2007, 19:28:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul79

Ik wil andere knipperlichten op mijn motor, nu zitten er vaN die grote standaard knipperlichten op.

Maar sluit je zoiets aan? Waar knip ik bij de oude lichten de kabel door???
Moet je dan met een kroonsteentje werken???

Dit is een link van de knippers die ik in gedachten heb...

http://www.louis.de/_30b989717a43b8dc40c3fab71d09da3108/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=409&list_total=52&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10033688

Ik ben niet zo technisch, maar dat zul je nu wel in de gaten hebben.....

Alvast mijn dank!

B-Witch

Citaat van: "Paul79"Ik wil andere knipperlichten op mijn motor, nu zitten er vaN die grote standaard knipperlichten op.

Maar sluit je zoiets aan? Waar knip ik bij de oude lichten de kabel door???
Moet je dan met een kroonsteentje werken???

Dit is een link van de knippers die ik in gedachten heb...

http://www.louis.de/_30b989717a43b8dc40c3fab71d09da3108/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=490&wgr=409&list_total=52&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10033688

Ik ben niet zo technisch, maar dat zul je nu wel in de gaten hebben.....

Alvast mijn dank!

Zo technisch ben ik ook niet, maar ik weet wel dat er geen kroonsteentjes aan te pas hoeven te komen, je kan van die kleine stekkertjes en plugjes die je op de kabel vastknijpt gebruiken, althans dat is bij de mijne zo gedaan, inpluggen en klaar.
Waar je de kabels afknipt maakt niet zoveel uit, als je maar genoeg kabel hebt dat je het passend en mooi weggewerkt krijgt.

Kan zijn dat je wel een ander relais moet hebben,  je blinkerkes kunnen sneller gaan knipperen.

:wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Steefke™

Citaat van: "Paul79"Maar hoe sluit je zoiets aan?
Waar knip ik bij de oude lichten de kabel door??? in de buurt van het knipperlicht waar je er het makkelijkst aankomt, denk wel aan de lengte van de kabel die aan het knipperlicht zit
Moet je dan met een kroonsteentje werken??? solderen en een krimpkousje gebruiken(wel voor het solderen over de kabel schuiven :wink: )

Citaat van: "suzuki-girl"Kan zijn dat je wel een ander relais moet hebben,  je blinkerkes kunnen sneller gaan knipperen Volgens mijn moet je er alleen opletten dat je een ander relais er op zet als je led pinkers gebruikt
[/b]

succes moet toch wel lukken he :wink:
Smells like rubber

Paul79

Ik geloof dat ik die plugjes ook gebruikt heb bij het inbouwen van de versterker in de auto, met de boxen.
We zullen zien of het lukt, ik heb 2 linker handen.

B-Witch

Citaat van: "Paul79"Ik geloof dat ik die plugjes ook gebruikt heb bij het inbouwen van de versterker in de auto, met de boxen.
We zullen zien of het lukt, ik heb 2 linker handen.

Dan draai je ze om en heb je ineens 2 rechter exemplaren :lol:

Succes ermee :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Paul79

Trouwens..... nog een vraagje.

Die kabeltjes lopen onder het spatbord door en die plugjes zijn waarschijnlijk niet waterdicht? Dat kan dat dan geen kwaad? Kortsluiting?

Heb ik ook een ander relais nodig wanneer ik knippers met dezelfde watt lampjes koop?

Steefke™

Citaat van: "Paul79"Trouwens..... nog een vraagje.

Die kabeltjes lopen onder het spatbord door en die plugjes zijn waarschijnlijk niet waterdicht? Dat kan dat dan geen kwaad? Kortsluiting?

Heb ik ook een ander relais nodig wanneer ik knippers met dezelfde watt lampjes koop?

Je hebt dan kans op oxidatie met als gevolg dat ze dienst gaan weigeren. Je kunt dit voorkomen door krimpkous te gebruiken (rubber slangetje dat door verwarming met een aansteker om de kabel of stekkers heen krimpt en het geheel waterdicht afsluit) Als je een beetje kunt solderen kun je ook de orginele kabels om solderen op de nieuwe pinkers.
Smells like rubber

Paul79

Haha krimpkous...... prachtig product. Had ik trouwens nog nooit van gehoort.

Nog even over dat relais; zowel de originele als de knippers die ik wil kopen zijn 12 volt 21 watt, is dan een relais nodig???  Over waarom zou dat nodig moeten zijn?

karz

Citaat van: "Paul79"Haha krimpkous...... prachtig product. Had ik trouwens nog nooit van gehoort.

Nog even over dat relais; zowel de originele als de knippers die ik wil kopen zijn 12 volt 21 watt, is dan een relais nodig???  Over waarom zou dat nodig moeten zijn?

kimpkous rules :worship-cool:

Je hoeft geen ander relais.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

ook nooit van gehoord, krimpkous :oops:

maar weet dat Mr.Kawa heel erg goede tape om de aansluiting gedraaid heeft om oxidatie te voorkomen :wink:
You may own the bike, but the bike possesses you.

QuattroFrits

Zelfvulcaniserende tape doet ook wonderen.  :P
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.