Hoofdmenu

Dynachain kettingen

Gestart door Jor, 08 juli, 2007, 17:15:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jor

Jaaaaaaaa die ...........  :?
Heb ik net gelezen, ma heb al un paar keer gebeld van de week met die man.
Ma die is nou op vacance, dus ik wacht ff op de klantvriendelijk en service biedende vrienden van motoshop Margraten
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Jor

Maare niemand die een ketting pons machiene heeft die ik zo mogen lenen???  :(  :(  :(
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Jor

Eindelijk Motoshop Margraten heeft van middag gebeld dat mijn sluitstukje van de ketting binnen is.
Dus die ga ik dalijk ff ophalen, aangezien er niemand een ketting pons heeft.
Heeft iemand een id hoe ik het kettingsluitstuk dan kan ''ponsen''???

Zou dit met 2 hamers lukken?? of is er toch een handiig trucje voor??
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

karz

Citaat van: "Jor"Eindelijk Motoshop Margraten heeft van middag gebeld dat mijn sluitstukje van de ketting binnen is.
Dus die ga ik dalijk ff ophalen, aangezien er niemand een ketting pons heeft.
Heeft iemand een id hoe ik het kettingsluitstuk dan kan ''ponsen''???

Zou dit met 2 hamers lukken?? of is er toch een handiig trucje voor??

Je hoeft niets te ponsen.  Je moet het lipje over de pootjes van de schakel weten te krijgen (dit is al een uitdaging), als dit gelukt is, dan de uitstekende pootjes platmeppen zodat deze zich uitwijden en als het ware niet meer door het lipje terugkunnen. Nu is je schakel 'geklonken' .

Wat je dus moet voor komen is dat je i.p.v. de pootjes platmeppen, je de pootjes weer uit het lipje slaat (dus je moet de schakel fixeren, door bijv. een hamer erachter te plaatsen) en dan met een andere hamer de pootjes platslaan. Met zo'n klinktool gaat dat wat makkelijker. Misschien kun je wel ene lenen van motoshop margraten :dunno:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.