TomTom Rider 2 op een CBR1000F

Gestart door d'r Blieje, 25 juli, 2007, 13:53:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

d'r Blieje

Ik ben nog nergens een goed voorbeeld tegengekomen hoe je een TomTom met Ram Mount op een CBR1000F kunt monteren... Nou bij deze dan!

Wat heb je nodig:
1- een langere bovenste kroonplaatbout, inbus M8x65 met zelfborgende moer
2- een zgn "schuine spiegelsteun" van Ram Mount
3- "BMW" accessoirestekker en stopcontact (Hella)
4- zwevende zekering (1A)
5- een beugeltje voor het stopcontact (zelf maken)

Draai de bovenste kroonplaatbout van de rechtse veerpoot los en vervang deze door het langere exemplaar. Draai de steun vast met de moer. Zoek even naar de juiste positie voor de steun. Doe dit met de Ram Mount en TomTom samen. Je ziet dan meteen of de steun in de juiste positie staat.


Demonteer het kuipdeel dat boven de radiateurstop zit. En monteer het beugeltje onder de rechtse bout van het thermostaathuis.


Bevestig het stopcontact.


Monteer de bekabeling en zwevende zekering. Monteer het kuipdeel.


Dan kan de RAM-Mount weer op de plaats.


En de TomTom niet vergeten!



Klaar....

Ik heb lang moeten zoeken naar de juiste plek voor alle spullen. En de gevonden oplossing(en) vind ik perfect! Nu hoop ik dat andere CBR1000F rijders hier hun voordeel mee kunnen doen. Natuurlijk wel bij MFL!

Ohw ja, plaats aan je druppel-lader ook meteen zo'n BMW-stekker. Die kun je dan ook insteken op hetzelfde stopcontact.  :wink:

Hej, de greunte,
d'r Blieje
Blieve lache...8)

SuzukiLimburg

Sjun jemach jong, meh wat vindste van de Tom Tom rider 2 zelf  :?:
Tevreden, handig, goed, snel... :?:
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Desmo-devil

Mooie oplossing, maar ik dacht dat jij de allerlaatste cbr1000 f rijder was ? :lol:

QuattroFrits

:shock: En wat is nu een BMW stekker ?????  :shock:

Mag het niet een gewone 12 volt stekker zijn ???

Pics misschien ?? :oops:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

DeWitte

Citaat van: "Desmo-devil"Mooie oplossing, maar ik dacht dat jij de allerlaatste cbr1000 f rijder was ? :lol:

:rofl: jong dea had toch pas 2 ton geloope of zoe get 8)

zonder gekheid Jack, has te sjun jemaat 8) en hoe bevalt die Dom-Dom?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Heb zelf een kogel (rammount) die je op ieder vrij plekje op het stuur kan monteren. Dan komt daar een arm op die je GPS vast houdt.

Heb bij Heuts voor 2,50 een sigaretten aansteker houder (tsja zo heten die dingen nou eenmaal) gekocht en op de accu gemonteerd. En dan de gewone bijgeleverde kabel van het GPS gebruikt.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

d'r Blieje

Tja,

Bisse ff neet op 't forum motte ze dich drek hubbe  :nana9oi:

Joa zonne kloemel heisj BMW-stekker.... dat is een klein versie van 'ne sigarètte aansjteker (ich rauk toch neet)
Hae sting al in 't driejde plaetje mè hie dan nog ins.



@Karz: de CBR heeft geen stuur :)} maar clip-on's. de standaard oplossing die met de TTR worden geleverd heb ik dus helemaal niets aan...

@Desmo/Dwars:  :fuckyou: 115.000

Tja, de TTR werkt an sich hetzelfde als die andere Toms. Zelfs voor simpele zielen te begrijpen (lajk mie). Op vele fora zul je vinden dat er twee kampen zijn, TomTom en Garmin, die ieder voor hun eigen GPS spreken. Kijk wat je wil, en wat je hiervoor wil uitgeven. Zo ben ik op de Tom Tom Rider uitgekomen!

Op mijn Schuberth C2 past de standaard meegeleverde headset niet (Cardo). Ik wacht nu nog op een bluetooth clip-on setje waar ik ieder willekeurig in-ear headsetje kan gebruiken. Dan kan ik ook naar Truus luisteren!

Iemand ervaring met keel-microfoons? (Throat microphone)

De Greunte!
Blieve lache...8)

DeWitte

Citaat van: "d'r Blieje"
@Desmo/Dwars:  :fuckyou: 115.000

:)}


:mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: "d'r Blieje"
@Karz: de CBR heeft geen stuur :)} maar clip-on's. de standaard oplossing die met de TTR worden geleverd heb ik dus helemaal niets aan...

De rs heeft ook geen stuur ;) . met die rammount kreeg je hem nog wel tussen je remvloeistof reservoir en de gashendel.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

SuzukiLimburg

Citaat van: "D'r Blieje"Iemand ervaring met keel-microfoons? (Throat microphone)

Nee, wel met een Deep Throat Microphone.
Weet niet of dat hetzelfde is  :o
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

Citaat van: "SuzukiLimburg"
Citaat van: "D'r Blieje"Iemand ervaring met keel-microfoons? (Throat microphone)

Nee, wel met een Deep Throat Microphone.
Weet niet of dat hetzelfde is  :o

:worship-cool:  :)}
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away