Hoofdmenu

Spanningsregelaar

Gestart door Jor, 25 augustus, 2007, 16:38:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Citaat van: Jor op 26 augustus, 2007, 18:03:51
Dus ook dat ga ik controleren met een ostiloscoop, en mss suzuki NL maar eens gaan mailen!!
Want motoshop margraten moest voor alle vragen het boek van de TLR erbij pakken.
Mss een id om naar ten kate motoren of Hoegee motoren te gaan int midden van het land die hebben vaker TL's onder handen...

Wat is dat dan ?  :o   oscilloscoop dude 
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Hey Jor,

Heb even op TLzone.net rondgezocht. Kun je zelf ook nog eens doen , er staat zat er zat over. Je moet dan zoeken op regulator , rectifier of stator.

De meeste hebben een modificatie uitgevoerd.

http://chucksirois.com/TL1000/plus-mod/index.htm

http://wotid.com/tls/content/view/53/60/


Iets anders belangrijks wat ik ben tegengekomen is dat de spanningsregelaar test procedure die in de factory handleiding èn zelfs die in de haynes maual staat, niet goed is, en bijna altijd zal uitkomen op een defecte spanningsregelaar.




sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Jor

#17
Citeer''Iets anders belangrijks wat ik ben tegengekomen is dat de spanningsregelaar test procedure die in de factory handleiding èn zelfs die in de haynes maual staat, niet goed is, en bijna altijd zal uitkomen op een defecte spanningsregelaar''.

Dit vind ik wel heel verrot en ook weer fijn, heel heel mss is dan mijn spanningsregelaar niet kapot.....
Maja dan is er toch nog altijd iets anders niet in orde!!
Maar Karz iig bedankt voor de moeite ik zal het morgenvroeg eens helemaal doorlezen.
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Jor

ostiloscoop is een apparaat dat kan pieken in de spanning zien, dat ding heeft een beeldscherm en daarop zie je de freqentie's van de motor.
Dus je ziet de hele tijd un soort golf door het beeld komen en als je dan piekspanningen hebt geeft ie daar ipv un golf een piek aan net zoals in een ziekenhuis zeg maar als je iemand aan un hartmonitor ziet liggen....
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

SuzukiLimburg

Jor,

Even voor de duidelijkheid. Zo'n ding heet een 'oscilloscoop'. Die term kennen de meesten wel;

Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

Jor

aha dat verklaard  :roll:
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Jor

CiteerTL topic op MF - TLR boy vragen - afspraakje met Olaf maken- fietske brengen- klaar

Was het maar zo'n feest op de MF site ben ik al geweest daar kon niemand mij een duidelijk antwoord geven, en Olaf heb ik al heel wat mee afgemaild en zijn atwoorden waren precies de dingen die ik al uitgesloten had.
En zijn laatste mail eindigde met ''tja wat kan het dan nog zijn''??

Nu heb ik me deze week op het werk laten vertellen dat een spanningsregelaar kapot gaat als ie constant moet werken.
Bepaalde voertuigen bij ons gingen ook constant kapot in het begin dacht men aan de warmte , later bleek dat het om een weerstand tussen de accu en de spanningsregelaar ging.
Deze heeft als taak de spanningsregelaar te zeggen dat de accu vol is. Is deze dus kapot blijft de spanningsregelaar constant werken en de accu steeds opladen, het overtollige spanning die de accu heeft geleid ie weg via de massa, dus dan hoeft de accu niet perse kapot te gaan....
En dat moet ik vandaag gaan uitzoeken!!
Motoshop Margraten is het sinds maandag al aant uitzoeken of mijn verhaal klopt. Ben benieuwd of ze vandaag een fijn antwoord voor mij hebben!!
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

Jor

Heb un zware werkweek achter de rug ben net pas weer nuchter sinds dindsdag avond!!
Krijg je met nieuwe ''collega's''......
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

@Nippon

Citaat van: Jor op 31 augustus, 2007, 08:50:20
Heb un zware werkweek achter de rug ben net pas weer nuchter sinds dindsdag avond!!
Krijg je met nieuwe ''collega's''......

:shock:

zuipen jullie op 't werk  :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: BoxerQ op 31 augustus, 2007, 17:43:27
Citaat van: Jor op 31 augustus, 2007, 08:50:20
Heb un zware werkweek achter de rug ben net pas weer nuchter sinds dindsdag avond!!
Krijg je met nieuwe ''collega's''......

:shock:

zuipen jullie op 't werk  :mrgreen:

:shock: En dan ook nog de hele week bezopen ??  :shock:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Jor

#26
Ben er achter wat het probleem is...
De massa van de spanningsregelaar naar de accu toe is defect daardoor doet de spanningsregelaar zijn werk niet en wordt dus de accu niet opgeladen, zoiets simpels zoveel ellende!!!
Maar je moet het ma weten...  dat dit het probleem kan zijn , ook dit stond weer eens niet in het werkplaatshandboek.
Maja op zich wel logisch!!!!
Suzuki TL1000R, ik heb een dikke beemer, maar kan de TLR liefde nog niet loslaten

karz

sometimes the same is different, but mostly it's the same.