Doek valt voor circuit de Peel

Gestart door DeWitte, 09 december, 2007, 07:48:56

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte


Nieuws uit Venray
Het doek is gevallen voor circuit De Peel. Pogingen van de gemeente en eigenaar Harrie Maessen om het racecircuit tot eind 2008 open te houden, zijn mislukt. De rechtbank in Roermond stelde deze week Milieufederatie Limburg, dorpsraad Merselo en andere organisaties in het gelijk. Het circuit moet direct op slot en de gemeente mag geen uitstel meer verlenen. Dit betekent dat er komend jaar niet geracet mag worden in Vredepeel. Het oude circuit is al ruim dertig jaar illegaal in gebruik. Het beschikt over geen enkele vergunning. Ook de provincie vindt dat het circuit eind 2007 op slot moet. De gemeente en Maessen hadden gehoopt het nog een jaar te kunnen rekken. Zodat alle activiteiten straks zonder onderbreking konden overgaan naar het nieuwe circuit. Het wachten is nu op het nieuwe circuit aan de overzijde van de Bakelsedijk dat op zijn vroegst in 2009 gereed is. De vraag is of dit haalbaar is want er zullen zeker bezwaren en procedures komen tegen de bouw- en milieuvergunning. De gemeente en Maessen gaan niet in hoger beroep tegen het vonnis van de rechter. "Nee, we leggen ons er bij neer", zegt burgemeester Waals. "We kunnen wel weer moeilijk gaan doen maar de uitspraak van de rechter is duidelijk. Dat zullen we accepteren want het heeft ook weinig zin om ons te verzetten. We hebben in Nederland niet voor niets rechters." Eind oktober keurde de gemeenteraad het bestemmingsplan voor het nieuwe circuit goed. Alles is er nu op gericht om het nu zo snel mogelijk te realiseren. "We gaan volop door om de verplaatsing zo snel mogelijk rond te krijgen. Daar gaan we nu alle energie op inzetten", aldus Waals.



bron peel en maas


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

Ik hoop van ganse harte dat het nieuwe kartcircuit er komt, alhoewel ik nog zeer ernstige twijfels heb, gezien de vele insparaak procedures enz enz die eerst nog zullen volgen.
Ook Amsterdam en Uitgeest hebben inmiddels het loodje gelgd, en er zullen er nog wel meer volgen, evenals de vele vele crosscircuits die inmiddels al gesloten zijn, en nog gaan sluiten, wat te denken aan ons aller TT circuit, die ook giga problemen heeft, het jarenlange crosscircuit in A.Dam is ook al gesloten, in heel N-Holland is alleen in Den helder nog een baantje.
Concreet: gemotoriseerde buitensporten, wordt een heel erg moeilijke, ( bijna onmogelijke) bezigheid.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

Steefke™

dan hopelijk maar aan de andere kant van de grens, nog ff en we worden van al onze hobbys bestolen. Gelukkig wonen wij nog langs de grens zo dat we nog kunnen uitwijken naar onze buren maar als het zo doorgaat is over een jaar of 5 niks meer van de auto en motorsport over in nederland.

:guns: :banghead4rv: :banghead4rv: :banghead4rv:
:overkill:
Smells like rubber

Steefke™

Alsof het verzet van al die organisaties geen milieuvervuiling te weeg zullen brengen. Zij rijden immers toch geen auto of motor he? stelletje kloothommels
Smells like rubber

Road Racing Tonnie

De outdoor kartbaan in www.kartingeefde.nl is opgericht in 1961, en haar bestaansrecht, allang bewezen, gezien ik daar nogal wat bemoeienissen mee had, weet ik hoe moeilijk het is, om een boterham te verdienen, daar een kliek van 60 mensen zich hebben vereenigd in een stichting "Antikartbaan"
Mensen breek mij de b.k niet open, hoe die gasten tegen "ons"tekeer gaan, d.w.z via de klachtenlijn provincie, kost hun lekker niks, maar de kartbaan kost het advocaatkosten, Raad van State den Haag, (ben daar ook al 2x geweest) geluidsmetingen enz enz enz.
Heb voor jaren eens zo,n vergadering bezocht van de "antikartbaan stichting", ze dachten dat ik ook lid wilde worden, heb de vergadering bijgewoont, en in de rondvraag, heb ik mijn verhaal gedaan, wie ik was enz enz enz,  :oops: :oops: :oops:, nou toen waren de rapen gaar. :yes6rs: :yes6rs: :-X >:( >:(
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********