BMW HP SPORT of de nieuwe R1200S?

Gestart door DeWitte, 05 september, 2007, 18:31:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

De nieuwe R 1200 S ?? of HP SPORT?? 

Radiale Brembo-remklauwen !





Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

Tof..

sterker nog..

de beemerboys gaan de superbike in...!! das al lang een gerucht maar het is nu  bevestigd.
hebben reeds een samenwerking met Alpha-Techik daarvoor...en als ze gaan..gaan ze waarschijnlijk niet voor achteraan te rijden...
ze hebben een 1200..maar die mag er niet lopen...wel een 1200 twin maar die zal het niet redden tegen de ducs..
ben zeer benieuwd waar ze mee komen...


Zwerver

Aan het Hp2 logo onderop de kuip te zien de Hp2 Sport en geen nieuwe 1200s..
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

WhomBom

wow, een mooie beemer... t moet niet gekker worden  :shock:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

Steefke™

#4
Citaat van: Dwars op 05 september, 2007, 18:31:49
De nieuwe R 1200 S ?? of HP SPORT?? 

Radiale Brembo-remklauwen !

en hydrolic clutch ;)
Smells like rubber

Steefke™

Ik vind hem wel mooi.  :yes6rs: het enigste dat ik jammer vind (en dat zie bij steeds meer nieuwe motoren) is dat afgrijselijke achterlicht/kentekenplaathouder :puke: :puke:
Smells like rubber

QuattroFrits

Citaat van: Steefke op 06 september, 2007, 21:39:09
het enigste dat ik jammer vind (en dat zie bij steeds meer nieuwe motoren) is dat afgrijselijke achterlicht/kentekenplaathouder :puke: :puke:

Dat kun je wel zeggen ja. :cry:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

vreemd.... ik snap niet waarom die duitsers met zo'n schoolbord moeten rondrijden  ???

kan toch wel 'n maatje kleiner of nie  :dunno:

Schmetzke

Vette ketel! Wel jammer dat ze waarschijnlijk niet met de boxer de superbikes in gaan.. dat zou pas echt vet zijn geweest.. maarja waarschijnlijk hebben ze dan ook wat grondspeling probleempjes  :schater:

KTM gaat ook de superbikes in trouwens.. maar das oud nieuws. Het spektakel zal er iig niet minder om worden  :worship-cool:

Citaat van: Steefke op 06 september, 2007, 21:39:09
Ik vind hem wel mooi.  :yes6rs: het enigste dat ik jammer vind (en dat zie bij steeds meer nieuwe motoren) is dat afgrijselijke achterlicht/kentekenplaathouder :puke: :puke:

Tsja.. waar moet je hem anders kwijt  >:( Edit... mischien op de achterkant van de linker cilinder :schater: ofzo.. :mrgreen: :mrgreen:

Hakinnen

Citaat van: Schmetzke op 07 september, 2007, 17:46:33
Vette ketel! Wel jammer dat ze waarschijnlijk niet met de boxer de superbikes in gaan.. dat zou pas echt vet zijn geweest.. maarja waarschijnlijk hebben ze dan ook wat grondspeling probleempjes  :schater:

KTM gaat ook de superbikes in trouwens.. maar das oud nieuws. Het spektakel zal er iig niet minder om worden  :worship-cool:

Citaat van: Steefke op 06 september, 2007, 21:39:09
Ik vind hem wel mooi.  :yes6rs: het enigste dat ik jammer vind (en dat zie bij steeds meer nieuwe motoren) is dat afgrijselijke achterlicht/kentekenplaathouder :puke: :puke:

Tsja.. waar moet je hem anders kwijt  >:( Edit... mischien op de achterkant van de linker cilinder :schater: ofzo.. :mrgreen: :mrgreen:

hmm weet ik nog niet..moet t nog zien..
-ze zullen eerst een homologatie versie van die RC8 moeten hebben..
-vervolgens betwijfel ik of KTM een competitieve 1200cc twin kan bouwen..bedoel zelfs bij bmw kiezen ze voor een multi-cilinder voor hun sbk verhaal blijkbaar.
-Zelfs als KTM in staat is een 1200 te bouwen met voldoende power..ontbreekt het ze nog altijd aan de technologie om die power op het asfalt te zetten..ze hebben 0 ervaring met traction control systemen (die zelfs honda nog maar net onder de knie heeft) en ze zullen een twin-motormanagment moeten hebben ala het magnetti-marelli systeem dat ducati gebruikt..hebben ze ook niet..en no way dat M-M dat gaat prijsgeven.
Of ze moeten met een 4 cilinder komen..?

hoe dan ook het zou wel megaruig zijn als ze komen..in de GP's dacht ook niemand van te voren dat ze zo succesvol konden zijn..

KTM roept het, MV roept het al jaren (gaat nu dan ook gebeuren), bmw heeft het aangekondigd en ook van aprillia is er reeds bekend dat ze terug de sbk in willen..

edit: overigens..zit net naar de foto van die beemer te staren.
Fietske heeft ne Ohlex shock!
dacht toch echt dat BMW dikke maatjes met WP was

Schmetzke

Hmm zit wat in natuurlijk... Denk wel dat ze sowieso met een twin komen... niet met een multicilinder. Ervaring in de wegrace hebben ze wél, maargoed moet het ook nog allemaal zien gebeuren. KTM kan het natuurlijk niet maken om achteraan mee te rijden (iedereen zou z'n KTM plotseling verkopen..  :mrgreen: )

Citaat van: Hakinnen op 07 september, 2007, 21:31:56
dacht toch echt dat BMW dikke maatjes met WP was

Euheuh... dacht het niet? WP=KTM > KTM=BMW's concurrent?

DeWitte

Citaat van: Schmetzke op 07 september, 2007, 22:14:54
(iedereen zou z'n KTM plotseling verkopen.. 

alle 23 ktm eigenaren?? lijkt me stug  :roll:


on-topic. de BMW R1200S HP2 Sport dus.  :yes6rs: Gebasseerd op de Endurance racer heeft de machine een nieuwe cilinderkop gekregen waardoor er meer dan 130pk uit de motor geperst wordt en het maximale toerental 9500 bedraagt. Rijklaargewicht is 199kg.

de sportiefste boxer ooit????

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

 :? verdoeme ut moet niet gekker worden met die pruusen dadelijk gaan ne echte mooie beemer bouwen :cool:
Smells like rubber

Mounty

mooie brommert...alleen dat blauw vind ik persoonlijk wat te blauw.. :cool:
De cylindinders vallen wat minder op zo met dat donkere.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

persbericht BMW nederland

CiteerPassie voor performance
München/Rijswijk. Met de introductie van de nieuwe BMW HP2 Sport wordt vanaf begin 2008 de droom van veel motorliefhebbers werkelijkheid. Het derde model van de HP modelreeks is de sportiefste, krachtigste en lichtste boxermotor die BMW Motorrad ooit ontwikkelde. De nieuwkomer beantwoordt dan ook aan de wensen van de meest ambitieuze motorrijders, met tal van unieke details.



Voorbeelden daarvan zijn onder meer de zelfdragende, aerodynamisch gevormde kuip, de schakelassistent en een instrumentarium dat rechtsreeks afkomstig lijkt uit de MotoGP. Ook de velgen van gesmeed aluminium en het remsysteem met radiaal gemonteerde remklauwen geven een indicatie van de dynamiek van de BMW HP2 Sport. Geavanceerde racetechnologie maakt deze nieuwe machine tot een ware atleet die zowel op de openbare weg als op het circuit uitnodigende rijeigenschappen aan de dag legt.

Op basis van het fameuze concept van de boxermotor ontwikkelde BMW Motorrad een krachtbron voor een pure wegracer met een onmiskenbaar talent voor het circuit. De cijfers van de BMW HP2 Sport mogen er dan ook zijn: de tweecilinder ontwikkelt bij 8.750 toeren per minuut een vermogen van 98 kW/133 pk, terwijl het maximum koppel van 115 Nm beschikbaar is bij 6.000 tpm. Het maximale toerental bedraagt 9.500 tpm.

De technische basis voor de BMW HP2 Sport wordt gevormd door de BMW R 1200 S. Deze is echter tot in detail aangepast om te voldoen aan de eisen van sportief ingestelde motorrijders.

De belangrijkste technische wijzigingen die voor de BMW HP2 Sport werden toegepast zijn onder meer nieuwe cilinderkoppen met grotere in- en uitlaatkleppen dan bij de BMW R 1200 S. Ook de zuigers en drijfstangen werden gewijzigd om hogere toerentallen, en daarmee meer vermogen te kunnen ontwikkelen. Uniek voor BMW Motorrad is bovendien het onder het motorblok aangebrachte uitlaatsysteem van roestvrij staal. Daardoor is het lagere gedeelte van het motorblok uiterst slank, terwijl de bestuurder optimale bewegingsvrijheid heeft om in een bocht naast zijn machine te kunnen 'hangen'. De aanwezigheid van een motorspoiler draagt bovendien bij aan betere aerodynamische eigenschappen.

Als eerste in serie geproduceerde motorfiets beschikt de nieuwe BMW HP2 Sport over een quickshift. In combinatie met de nauwkeurige overbrengingsverhoudingen van de zes versnellingsbak maakt deze snellere schakelovergangen mogelijk, zonder dat de bestuurder de koppeling hoeft te bedienen, of het gas los moet laten.



Net als de aandrijflijn is ook het frame van de BMW HP2 Sport volledig geënt op dynamisch rijden, met onder meer volledig instelbare Öhlins sportvering en een Brembo remsysteem met op de voorwielen radiaal geplaatste remklauwen met vier zuigers. Het instrumentarium is rechtstreeks afgeleid van machines uit de MotoGP en verschaft de bestuurder essentiële informatie. Behalve de gebruikelijke gegevens kan de bestuurder ook rondetijden en andere belangrijke racedata oproepen.

Voor de BMW HP2 Sport is vooral veel aandacht besteed aan het ontwikkelen van zoveel mogelijk lichtgewicht componenten. Behalve de zelfdragende voorkuip en het achterspatbord van carbonfiber betreft dat wielen van gesmeed aluminium. Minder in het oog springende details zijn onder meer een uit de racesport afkomstige lichtgewicht dynamo. Mede door deze componenten is het rijklaar gewicht van de BMW HP2 Sport beperkt gebleven tot slechts 199 kilo, terwijl het droog gewicht een al even bescheiden 178 kilo bedraagt. De combinatie met een laag zwaartepunt staat vervolgens garant voor superieure rijeigenschappen.

Bron: BMW Nederland 



Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away