spannend: hoe vaak doe jij het?

Gestart door DeWitte, 15 oktober, 2007, 19:09:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Goedkoop en makkelijk? Vanuit Amerika komt dit zeer handige en niet al te dure bandenspanning waarschuwingssysteem. We weten allemaal dat een juiste bandenspanning zeer belangrijk is. Zowel voor de eigen levensduur als dat van de banden :yes6rs:. Het regelmatig controleren doen er maar weinig :shock:. Er zijn complexe en dure mogelijkheden om de juiste spanning in de gaten te houden. Vaak is daar veel voorbereiding en installatie voor nodig. Niet met dit systeem. Het is een klein hulsje die op het ventiel gedraaid wordt i.p.v. de dop. Wanneer de bandendruk met 4 psi afneemt gaat ledverlichting branden in het hulsje. Prijs: $21,99 per vier.

Bron: Fast lane






Hoe vaak doe jij het? Bandenspanning sjekke? :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

ReBel

Citaat van: Dwars op 15 oktober, 2007, 19:09:27
Hoe vaak doe jij het?

In de kroeg? 2x Per week :cool:
In werkelijkheid? ...Zo eens in de twee maanden :oops:
:lol:

Mounty

Nou, ik controleer het toch wel vaker...meestal als ik ook de ketting smeer en dat is ongeveer elke 500-700 kilometers...(2 tanks oprijden)
Dan controleer ik altijd de olie,kettingspanning,bandenspanning met koude banden.
Heb hiervoor van mijn baas een metertje waarmee ik normaal de expansievaten kan controleren, werkt echter ook goed voor mijn banden. Electronisch en jaarlijks geijkt..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

B-Witch

Ik doe het nooit :mrgreen:

Mr.Kawa zijn werk, gaat in een moeite door, als hij zijn banden controleert  :lol:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Menke

Zeker 1 keer in de maand  ;)

maar met de nieuwe banden is het niet meer zo vaak nodig :lol:

Motzippaldy

Iedere keer voordat ik ga rijden  ;)
Proud on the South  

Toledo

Iedere keer voor dat ik ga rijden, Bandenspanning, verlichting, en draaie effe een keer aan de wielen of er niks in het loopvlak zit en of ze soepel ronddraaien  :yes6rs:
BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

Desmo-devil

Voordat mijn bandenspanning daalt is mijn band meestal al weer versleten. :mrgreen: :mrgreen:
Serieus, ik controleer mijn banden regelmatig maar ik heb eigenlijk nog nooit meegemaakt dat
er schokkende veranderingen zijn in de bandenspanning.

@Nippon

Citaat van: Toledo op 17 oktober, 2007, 12:47:18
Iedere keer voor dat ik ga rijden, Bandenspanning, verlichting, en draaie effe een keer aan de wielen of er niks in het loopvlak zit en of ze soepel ronddraaien  :yes6rs:


:shock:

meen je dat nou  ???

wat ik wel doe is een schop tegen de banden geven   :oops:

tis 'n tik van me  :mrgreen:

karz

af en toe met de voet op de velg mijn gewicht eropzetten, kijken hoe de weerstand is.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Busaberke

Ik probeer de druk een beetje in de gaten te houden door af en toe (max. 1/maand) de druk te meten.
Soms meen ik ook te merken dat de motor nét iets zwaarder begint te sturen.
Met het tegen de banden te schoppen kan ik i.i.g. geen variatie in de druk constateren.
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Steefke™

Meestal als ik de koekblikken check ±1 keer per maand.
Smells like rubber

QuattroFrits

Citaat van: Busaberke op 18 oktober, 2007, 09:40:34
Met het tegen de banden te schoppen kan ik i.i.g. geen variatie in de druk constateren.

Ik dus ook niet, maar ik probeer het meestal vóór elke rit even te doen.  :yes6rs:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

De Kruik

Controleer de banden toch wel om de twee weken.
Blijft toch dat stukje rubber dat je grip geeft in de bochten.
----------Als je voortdurend gromt, heb je een honde leven----------