HOWTO Zo plaats ik een foto in een bericht op dit forum!

Gestart door DeWitte, 01 oktober, 2005, 20:38:47

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

DeWitte

Diverse malen de vraag gehad hoe zet je een foto in een topic @MFL; ikke zoeken; complete handleiding :shock:  Thanx to Igor (Gs-forum)

Hoe zet je een foto op het forum?

In dit document staat een stap-voor-stap handleiding over het plaatsten van foto's op een forum. Hierbij zullen ook enkele tips worden beschreven en er wordt alleen gebruik gemaakt van 'onmiddelijk klaar' gratis diensten op internet waar je de foto's kunt opslaan voor gebruik in het forum.


1.   De foto klaarmaken.

Het zal misschien verbazen dat ik hiermee begin, veel mensen menen dat het toch zo vanzelf sprekend is; "je hebt een foto en die wil je gewoon in het bericht zien!" Maar ja, ik voeg er toch maar even aan toe: 1) zorg ervoor dat het onderwerp van de foto past bij het onderwerp van je bericht. En 2) Belangrijk: let op dat de afmetingen van de foto passen bij het forum. In de praktijk is een foto van maximaal 640x480 een prima afmeting die bij de meeste lezers van het forum nog wel netjes op het beeldscherm past.

Ik zal er in dit voorbeeld van uit gaan dat we op onze eigen pc een foto hebben staan in een map (of directory) op de "C"-drive: C:\fotos\forum_foto.jpg.

Hier is de foto alvast:



2.   Foto op internet opslaan (dit is nog niet op het forum!)

Op het forum kun je geen foto's opslaan, daar kun je alleen tekst opslaan. Maar in de tekst van je bericht kun je wel een code opnemen waarmee je een link legt naar de foto die je ergens op internet kunt opslaan.

In dit voorbeeld zal ik gebruik maken van de service van "ImageShack". Open in je browser de link: http://imageshack.us/ waar je je foto kunt plaatsen. Je zult (ongeveer) volgende pagina aantreffen:


Gebruik de knop "Browse...". In het scherm dat nu verschijnt kun je de foto op je eigen pc (C:\fotos\forum_foto.jpg) opzoeken:


Klik op de knop: "Open" waarna je in de website van ImageShack ziet dat het pad naar je foto is overgenomen (je kunt ook het pad naar je foto zelf intypen). Hieronder zie je een voorbeeld.


Klik nu op de knop: "host it!", waarna je system zal beginnen om de foto naar de server van ImageShack te kopiëren. Als dat process klaar is zul je ongeveer het volgende resultaat krijgen:

Let op: schuif in deze pagina naar de onderkant van deze pagina en zoek naar de volgende regels:

De regel: "Hotlink for forums (1)" is de belangrijkste. (Als je kiest voor de regel "Thumbnail for forums (1)" krijg je alleen een kleine foto in je forum-bericht te zien met hieronder een typisch zwart balkje waarin de afmetingen van het plaatje staan afgebeeld)

De tekst in het kader dat links naast "Hotlink for forums (1)" staat bevat de code die je nodig hebt om een link naar deze foto te laten verwijzen in de tekst op het forum. Zodra je met je muis in het kader klikt, zal de hele tekst in een selectie vak komen te staan. Klik hierop met je rechter muistoets en kies voor: "Kopiëren".


3.   Het bericht op het forum.

Wissel nu naar de pagina van het forum waarin je de tekst van je bericht bent aan het typen. Hierin kun je nu de foto plaatsen door op de gewenste plaats in de tekst een regel vrij te maken en hierin de code te plakken.


De blauw gemarkeerde tekst is eigenlijk een reclame-link naar de website van ImageShack. Die sloop ik er altijd uit voordat ik op "OK" klik. Let op: aan het einde van de code staat nóg een keer: [/URL] en die hoort dan ook te worden verwijderd. Je houdt dus over:


Klik voor de zekerheid nog even op "Voorbeeld", en als alles goed is verlopen zou je de foto in het bericht moeten kunnen zien:



Bron Gs-clubforum
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Het kan ook via PB hoef je niet zo op me foto's reageren  :wink:
Proud on the South  

AngelInMe


NrGiZeR

b]Ledenon[/b]-------->15&16 maart
Zolder----------->10 mei
Pannonia------->18t/m20 mei
Hockenheim--->11 juni
Assen------------>9 juli
Zolder----------->23 juli
Spa Franco----->23 augustus

Sirkwietjuh

Tja dat wordt een lastige opgave aangezien ik dus helemaal geen webspace heb  :?
Fuck the system !!!

R-yen

Citaat van: "Sirkwietjuh"Tja dat wordt een lastige opgave aangezien ik dus helemaal geen webspace heb  :?

Daar kun je imageshack voor gebruiken  :wink:

B-Witch

Citaat van: "Sirkwietjuh"Tja dat wordt een lastige opgave aangezien ik dus helemaal geen webspace heb  :?

je kan een account maken ( gratis ) bij Photobucket.com.
hier upload je je piccies (staan dan feitelijk op een webspace alleen niet de jouwe) , die je dan zo bij een post kan zetten.
een avatar kan vanaf je eigen computer, mits die niet te groot is
:wink:
veel plezier met proberen :!:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Sirkwietjuh

Aha thx  :D hier heb ik wat aan.
Eens kijken of dat wilt lukken aangezien ik dus echt geen held met pc's ben  :oops:
Fuck the system !!!

lange

Ik heb het net geprobeert, en YES het is gelukt. Dus het lukt jou ook wel.  :D
prilia rijder

Hou het rubber onder

melskeh

He Dwars, Een perfecte uitleg mijn petje af hoor. Heel precies :idea:
Geneet van 't leave, Du leafs mir eine kier

karz

Citaat van: "melskeh"He Dwars, Een perfecte uitleg mijn petje af hoor. Heel precies :idea:

Door een digibeet voor een digibeet, kan niet fout gaan :mrgreen:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

Citaat van: "karz"
Citaat van: "melskeh"He Dwars, Een perfecte uitleg mijn petje af hoor. Heel precies :idea:

Door een digibeet voor een digibeet, kan niet fout gaan :mrgreen:

idd :oops: maar beter goed gejat dan slecht verzonnen :twisted:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Thrillseeker

Hoi,

Goede uitleg.
Zal het straks thuis eens gaan proberen.
Nogmaals bedankt,

Groetjes Ralf
oi allemaal.
Ik ben ralf en net 34.
Heb al 15 jaar mijn rijbewijs,en heb al van alles gereden.Heb op dit moment  een honda cbr 600F4 amerikaans model,en dat bevalt ook prima.Misschien zijn er nog mensen hier te vinden voor eens te gaan touren.Groetjes

Road Racing Tonnie

Sinds de nieuwe MFL site, komen de foto,s die ik plaats, heel klein op de site te staan, wat is daar aan te doen???, ik doe dezelfde handlingen als voorheen.
Welke PC techneut, kan mij daar in simpele bewoordingen uitleg over geven?
Mijn dank is groot.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

QuattroFrits

Citaat van: Road Racing Hayabusa op 14 september, 2007, 21:22:43
Sinds de nieuwe MFL site, komen de foto,s die ik plaats, heel klein op de site te staan, wat is daar aan te doen???, ik doe dezelfde handlingen als voorheen.
Welke PC techneut, kan mij daar in simpele bewoordingen uitleg over geven?
Mijn dank is groot.

Ik vind dit beter, als je er op klikt krijg je de ware grootte.

:oops: Je hoeft nu geen scrollduim meer op te lopen door alle grote foto's. :oops:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.