remschijven loshalen van dragers

Gestart door karz, 26 oktober, 2007, 08:38:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Hoi,

Ik vroeg me af of het volgende te doen is.

Ter verduidelijking : Het gedeeltje waar 'lucas'  opstaat noem ik drager , en het remgedeelte ' de schijf' .



Is het mogelijk om van het geheel alleen de schijf te vervangen ?

Dus de busjes loshalen ander schijfgedeelte er om heen en de busjes weer vast zetten ?

:dunno:



Waarom ik dat zou willen (die vraag komt toch) , vervangingschijven met ABS krans zijn duurder. De ABS krans zit echter op de drager gemonteerd. Dus als je dan alleen het schijfgedeelte vervangt, ben je klaar volgens mij.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Citaat van: karz op 26 oktober, 2007, 08:38:59
Hoi,

Ik vroeg me af of het volgende te doen is.

Ter verduidelijking : Het gedeeltje waar 'lucas'  opstaat noem ik drager , en het remgedeelte ' de schijf' .



Is het mogelijk om van het geheel alleen de schijf te vervangen ?

Dus de busjes loshalen ander schijfgedeelte er om heen en de busjes weer vast zetten ?

:dunno:



Waarom ik dat zou willen (die vraag komt toch) , vervangingschijven met ABS krans zijn duurder. De ABS krans zit echter op de drager gemonteerd. Dus als je dan alleen het schijfgedeelte vervangt, ben je klaar volgens mij.

Ik ben bang dat dat niet gaat lukken, als het mogelijk is om het eraf te halen zonder er speciale apparatuur voor te gebruiken is het ook mogelijk dat het los schiet. Ask Hakki!
Smells like rubber

WhomBom

moet mogelijk zijn, die ronde "busjes" waarmee de twee aan mekaar geklonken zijn kun je los kopen... maar hoe... geen idee
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

DeWitte

ik zou een "compleet" set kopen. Wel geen originele Beemer, Vervangingsschijven van andere merken zijn net zo goed en stukken minder duur. Op mijn laatste Beemer achter een vervanging-remschijf bij Notten in Brunssum gescoord. Moet je ffkes bellen welk merk en de prijs.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BMWhub

De schijf kun je zo vervangen, deze is los te koop. Je moet er wel rekening mee houden dat de schroefjes geborgd zijn met locktide.
om te kijken hoe het een en ander in elkaar zit en hoe de prijzen liggen kun je eens kijken op de onderdeel fiches

http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.asp


good luck

:dunno:
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

karz

#5
Citaat van: BMWhub op 26 oktober, 2007, 12:02:37
De schijf kun je zo vervangen, deze is los te koop. Je moet er wel rekening mee houden dat de schroefjes geborgd zijn met locktide.
om te kijken hoe het een en ander in elkaar zit en hoe de prijzen liggen kun je eens kijken op de onderdeel fiches

http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/fiche.asp


good luck

:dunno:


Met "schijf"  bedoel je de abs krans ?



Het probleem is dat de -niet abs- schijven de gaatjes aan de binnenkant missen om de krans op vast te zetten. (waar 8 in moet zeg maar)

Het is ook een ander artikelnr:

01        34112310484   brake disc right       BUY        1       $310.00
01       34112310483     brake disk left    BUY     1     $310.00
01       34512310816     brake disk left  (ABS)    BUY     1     $366.00
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

BMWhub

Met de "schijf "bedoel ik de remschijf zelf mee.
Als deze niet voorbereid is voor de ABS- krans weet ik het ook niet een twee drie.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

karz

Citaat van: BMWhub op 26 oktober, 2007, 12:16:05
Met de "schijf "bedoel ik de remschijf zelf mee.
Als deze niet voorbereid is voor de ABS- krans weet ik het ook niet een twee drie.


Ja, ok dat is dus het probleem, ik kan een set schijven krijgen voor een leuke prijs, die zijn alleen niet voorbereid op die krans. Dat voorbereide gedeelte wil ik dus hergebruiken en het remgedeelte overzetten d.m.v. die busjes.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

BMWhub

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

BMWhub

ik heb vorig jaar van de GS de achterschijf vervangen, en heb er toen 149 eurie voor betaald.
Dus je moet niet schrikken van de prijzen van die amerikanen. Informeer eens in duitsland.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

karz

#10
Heb de busjes losgehaald, piece of cake.
Gewoon met een schroevendraaiertje die borgveertjes loswippen met een handerachter tegen het wegschieten.

Bij mij zaten bussen om en om met wel of iet nog een extra drukveer in het busje.
Daar mee opletten met terugplaatsen. Bij de 'nieuwe' schijven zaten ze goed, bij de oude echt door elkaar.

Dus end of story, het gaat en het  stelt niets voor.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

belsj

karz

waar heb jij die busjes (floaters) gehaald?

karz

Die krijg je gewoon bij motoport ofzo.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.