Honda Moto Dakar team 2008

Gestart door DeWitte, 23 oktober, 2007, 18:11:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Mirjam Pol en Jurgen van den Goorbergh Nederlandse troeven in Honda Dakar Team. Tijdens een presentatie in De Fabrique in Maarssen toonde het Dakarsport team zich aan de verzamelde pers. Onderdeel van het team is het Honda Dakar team met als Nederlandse rijders Mirjam Pol en Jurgen van den Goorbergh.



Jurgen van den Goorbergh: ''Meedoen aan Le Dakar betekent voor mij een nieuwe uitdaging,'' vertelt Jurgen. Om te winnen? Jurgen grijnst. "Dat zou wel moeten hè, als ik mijn motto wil waarmaken. Nou, ik denk dat dat voor een keer niet zal opgaan. Voor deze rally zeg ik dus: 'Uitrijden is nu het doel. Een klassering telt niet, thuiskomen wel." Natuurlijk hoopt Jurgen op een mooie rally met mooie proeven. Met af en toe een flinke uidaging en lekker rijden. ''Als motorrijder ben je op jezelf aangewezen. Toch heb ik teamgenoten dankzij de back-up van Henk Hellegers, die me in het bivak terzijde zullen staan. We vormen een hecht team, met het bijbehorende 'maatjes gevoel'. Ik hoop dan ook dat Dakarsport.com de rally mag rijden zonder serieuze problemen.''

Mirjam Pol: In januari 2008 gaat Mirjam Pol aan haar derde Dakar beginnen. Mirjam is vanuit de wieg op de motor gevallen. Haar vader was zijspanrijder (meervoudig Nederlands kampioen grasbaan en later zijspancrosser) en haar moeder de verzorgende factor. Toen Mirjam 4 was, kreeg ze haar eerste motortje (via haar 4 jaar oudere broer die ook crosst), fietsen leerde ze pas later. In Le Dakar loert het gevaar in iedere hoek. Mirjam weet er alles van. Eerder dit jaar kroop ze door het oog van de naald: ''In de laatste etappe, van Tambacounda naar Dakar, reed ik met honderd tegen een boom. Behalve de schade aan mijn motor gelukkig zonder al te grote gevolgen. Zo dicht bij de finish, en het dan nog bijna verknallen... Natuurlijk zijn mijn moeder en broer bezorgd tijdens de rally, maar we spreken alles van tevoren goed door, en uiteraard staan ze volledig achter me. Het mooie aan de Dakar is het avontuur, de uitdaging en de sfeer onderling. Ook voor komend jaar verwacht ik dat het weer een groots avontuur wordt,'' aldus Mirjam.

Naast Jurgen en Mirjam maken Paulo Gonçalves (P), Jose Hélio Gonçalves Rodrigues Filho (roepnaam "Zé") (BR), Christopher Jarmuz(PL), Vadim Pritulyak(KAZ) en Mick Extance (UK) als rijders deel uit van het team.

Bron: Honda Dakar Team 
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Wat leuk voor onze Jurgen! Hij heeft weer een nieuwe tijdsbesteding gevonden... Ben benieuwd! Zou hij al een excuus hebben klaarliggen voor als hij er perongeluk keihard afgaat? Iets als "Tsja, tis toch een hele andere soort zand als we in holland gewend zijn" of "Sow hey, das wennen zo'n roadbook"  :-X Jurgen kennende moet hij wel een goede reden hebben. En natuurlijk ligt het niet aan hemzelf!

Mirjam snelste dakarpiloot onder de meiden  :yes6rs: :thumbsup:

@Nippon

Citaat van: Schmetzke op 24 oktober, 2007, 21:20:34
Wat leuk voor onze Jurgen! Hij heeft weer een nieuwe tijdsbesteding gevonden... Ben benieuwd! Zou hij al een excuus hebben  klaarliggen voor als hij er perongeluk keihard afgaat? Iets als "Tsja, tis toch een hele andere soort zand als we in holland gewend zijn" of "Sow hey, das wennen zo'n roadbook"  :-X Jurgen kennende moet hij wel een goede reden hebben. En natuurlijk ligt het niet aan hemzelf!

Mirjam snelste dakarpiloot onder de meiden  :yes6rs: :thumbsup:

ja ....en ?

heeft ie dat gedaan waar jij alleen van droomt  ;)

karz

wat doet die rotte chris metro-nerd zegers op die featueau ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

Smells like rubber

Schmetzke

Citaat van: karz op 25 oktober, 2007, 09:49:10
wat doet die rotte chris metro-nerd zegers op die featueau ?

Die wil ook naar Dakar  :schater:

Schmetzke

Citaat van: BoxerQ op 25 oktober, 2007, 07:09:12
heeft ie dat gedaan waar jij alleen van droomt  ;)

Nee, nog niet. Maar hij gaat het dit jaar dus wel proberen  :rofl:

Steefke™

Citaat van: Schmetzke op 25 oktober, 2007, 15:07:50
Citaat van: karz op 25 oktober, 2007, 09:49:10
wat doet die rotte chris metro-nerd zegers op die featueau ?

Die wil ook naar Dakar  :schater:

dan kan die dat beter met RTL travel doen en plaats maken voor een echte navigator :mrgreen:
Smells like rubber

B-Witch

Mirjam Pol gaat voor de overwinning

In januari 2008 gaat Mirjam Pol aan haar derde Dakar beginnen. Na twee tweede plaatsen gaat Nederlands eerste motorrijdster die een Dakar wist te finishen, voor de overwinning.
--------------------------------------------------------------------------------



''Voor mij telt in deze tijd van het jaar maar één ding: Le Dakar," vertelt ze. ''Ik breng mijn tijd zo'n beetje volledig door met trainen: mountainbiken, hardlopen en veel motorrijden (cross, enduro, off-roadritten). En natuurlijk neem ik ook deel aan de Shamrock Rally in Marokko om mij nog beter voor te bereiden.

Veel rusten en gezond eten hoort daar ook bij. Echt alles voor de sport.'' Verder probeert Mirjam zich ook het sleutelen eigen te maken, erg belangrijk als er tijdens de rally kleine reparaties uitgevoerd moeten worden.

Het grootste deel van het jaar werkt Mirjam voor een uitzendbureau. ''Laat ik proberen een indruk te geven van wat je voor een Dakar moet laten staan,'' verduidelijkt Mirjam de achtergronden. ''Een normale fulltime baan is niet te combineren met alle Dakar-activiteiten. Van november tot en met februari ben ik zeg maar volgeboekt. De rally eist alle tijd die er is. Dan hebben we het niet over de voorbereidingen en de rally zelf. Ook in de nasleep gaat nog veel tijd zitten. Er zijn maar weinig mensen die zich dat kunnen voorstellen.''



Mirjam is vanuit de wieg op de motor gevallen. Haar vader was zijspanrijder (meervoudig Nederlands kampioen grasbaan en later zijspancrosser) en haar moeder de verzorgende factor. Toen Mirjam 4 was, kreeg ze haar eerste motortje (via haar 4 jaar oudere broer die ook crosst), fietsen leerde ze pas later.

Dit wordt de derde Dakar voor Mirjam. In 2006 werd ze 80ste algemeen en dit jaar 49ste  algemeen. En beide keren finishte ze als 2de in het damesklassement. Het doel voor komend jaar is dan ook duidelijk: één plek hoger bij de dames! Aan de voorbereiding zal het niet liggen, want Mirjam heeft dit jaar door het vele trainen en rijden weer de nodige stappen vooruit gemaakt.

Mirjam gaat de rally in met een Honda CRF 450 Dakar X, die de reputatie heeft snel en betrouwbaar te zijn. Mirjam traint veel met een CRF250. Tijdens de WK Women Cup, die onlangs verreden werd in Lierop als onderdeel van de MX GP, wist ze drie WK-punten te scoren tussen de wereldtop van de damescross. 

In Le Dakar loert het gevaar in iedere hoek. Mirjam weet er alles van. Eerder dit jaar kroop ze door het oog van de naald: ''In de laatste etappe, van Tambacounda naar Dakar, reed ik met honderd tegen een boom. Behalve de schade aan mijn motor gelukkig zonder al te grote gevolgen. Zo dicht bij de finish, en het dan nog bijna verknallen... Natuurlijk zijn mijn moeder en broer bezorgd tijdens de rally, maar we spreken alles van tevoren goed door, en uiteraard staan ze volledig achter me. Het mooie aan de Dakar is het avontuur, de uitdaging en de sfeer onderling. Ook voor komend jaar verwacht ik dat het weer een groots avontuur wordt,'' aldus Mirjam.

Bron: MotoXperience
You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Van den Goorbergh en Pol testen in Marokko
Met 3 man in de top tien van het algemene klassement keert het Team Honda Europe tevreden huiswaarts. Morgen wordt al het materiaal op de boot gezet, en dan vliegt het team zondag naar huis. Ook de laatste etappe van vandaag liep alles naar wens. Henk: " De massastart op het strand was een spektakelstuk. Al die motoren met open uitlaten tegelijk weg blijft mooi om mee te maken. Paulo had meteen kopstart, hij eindigde uiteindelijk als 2e in de special en 4e algemeen. Jurgen heeft als navigator meegereden in de buggy van Michel de Groot. Dat ging lekker, want ze finishten als 2e. Al het nieuws van Het Honda Dakar rallyteam is te vinden op de website van het team: honda-dakar-rally.com.

Later vandaag heeft Jurgen nog getraind op de motor van Vadim, en nog even flink gasgegeven. Christopher was 4e in de special en 8e algemeen. Kort gevolgd door Mirjam, die wat plaatsen gezakt is door de verloren tijd van gisteren. Iedereen hier is helemaal idolaat van Mirjam, ze lopen weg met haar. 17 november kunnen we alle spullen weer ophalen, en dan gaan de motoren weer helemaal uit elkaar, om te kijken hoe alles zich gehouden heeft. Voor de proloog van Valkenswaard moet alles weer klaar zijn. We weten dat de motor competitief en absoluut betrouwbaar is, daar hoeven we verder niets aan te doen. Alleen nog wat kleine persoonlijke wensen van de rijders zoals een tasje hier en wat gereedschap daar aan de motor en dat is het wel. We hebben laten zien dat we klaar zijn voor Dakar, en zien de komende tijd met veel vertrouwen tegemoet."
Meer videobeelden van Jurgen van den Goorbergh zijn te vinden op  http://www.youtube.com/user/vdGoorbergh

Bron: Honda Dakar Team


Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

#10
haha... die foto van polleke  :lol:

doet me denken aan die film "There's something about Mary"


  :rofl: :rofl:



WhomBom

ik ben best jaloers op die mirjam... ze is breder dan mij, gaat naar dakar EN ze heeft een stoerder kapsel  :lol:
img]http://img67.imageshack.us/img67/5812/quax2bb8bp.jpg[/img]

"....may the grip be with you!..."

B-Witch

You may own the bike, but the bike possesses you.

DeWitte

Citaat van: WhomBom op 14 november, 2007, 19:51:53
ik ben best jaloers op die mirjam... ze is breder dan mij, gaat naar dakar EN ze heeft een stoerder kapsel  :lol:

:rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Citaat van: WhomBom op 14 november, 2007, 19:51:53
ik ben best jaloers op die mirjam... ze is breder dan mij, gaat naar dakar EN ze heeft een stoerder kapsel  :lol:

Wat een stuk he alleen jammer voor haar dat ik geen homo ben. :schater: :schater:

Yes ik heb net de 2500 posts gescoord :yes6rs:
Smells like rubber