Hoofdmenu

Cowboy Schwantz

Gestart door DeWitte, 13 mei, 2006, 08:01:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

BusaBerke's favo geloof ik 8)

Schwantz versus Rainey 8)  




over cowboy gesproken ehe BusaBerke :wink:

CiteerKevin Schwantz deed de harten van velen sneller kloppen in de begin 90'er jaren. Een zeer vriendelijke Amerikaan die alles op zijn Suzuki probeerde waar anderen twee keer over na moesten denken. Schwantz nam risico's, zeer veel risico's, net als velen in zijn tijd.



Het jaar 1989 betekende voor Schwantz zijn absolute doorbraak. Maarliefst zes overwinningen en een vierde positie in het algemeen klassement verbaasde het grote publiek. Armen en benen staken links en rechts naast de machine en toch wist hij elke race weer met de top mee te rijden.

1993 was voor Schwantz een succesvol seizoen, maar tevens eentje met bijsmaak. Aartsrivaal Wayne Rainey kwam tijdens de race het Italiaanse Misano hard ten val en raakte verlamd.

Aan het einde van het seizoen was het Schwantz die de meeste punten bijeen sprokkelde, mede dankzij een overwinning in Assen. Hij mocht het seizoen 1994 aanvangen met startnummer 1 in plaats van zijn oude vertrouwde nummer 34.

In 1995 zette hij een punt achter zijn carrière die hem 29 poles, 25 GP overwinningen en één wereldtitel opleverde. Met het circuit van Assen heeft Schwantz altijd een speciale band gehad. Ondanks de meerdere breuken die hij op liep heeft het circuit altijd een speciale plek in zijn hart bewaard. Zijn tweede WK race reed Schwantz in 1986 op het Nederlandse circuit, hij wist er drie races te winnen en hij hield lange tijd het ronderecord stevig in handen. In 1991 neergezet en pas verbetert toen de MotoGP op een gewijzigd circuit reed.

Bron Motorfreaks
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Road Racing Tonnie

I.d.d een heel groot coureur op de piste, en een prettig mens naast de piste.
Kevin de man met het hele grote hart, die altijd later durfde te remmen, dan wie dan ook, en daar win je wedstrijden mee, Kevin die voor hij een bocht ging ronden altijd, op een speciale manier ging verzitten, op de motor, om niet met zijn voeten, in de problemen te komen, bij het plat leggen, want hij was een echte schuinsmarcheerder, heb altijd enorm van hem genoten, maar helaas in mijn beleving, enkele jaren te vroeg gestopt, alhoewel hij nog steeds bij het racecircus betrokken is.
Het leven is te kort om met wat anders te rijden
Ineens weet IEDEREEN het, HAYABUSA
Al jaren besmet met een virus, hetende
**********Raceritis**********

DeWitte

Schwantz Compilatie Filmke



Schwantz at TT Assen 2007



vandaag de dag zit er nog steeds snelheid in die "ouwe". Hier samen met Mamola op een paar Rizla Suzuki GP bikes


no.1 500cc GP racebike ever - the 1989 Pepsi Suzuki RGV500
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Steefke™

Schwantz also my favo  :worship-cool: stond altijd garant voor spektal :yes6rs:
Smells like rubber

DeWitte

Schwantz verhuisd:  Nou ja, de Kevin Schwantz Suzuki School. Zij verlaten Road Atlanta en nemen intrek op het Barber Motorsports Park in Birmingham, Alabama.

Jeff Ray, van het Barber Motorsports Park, toont zich bijzonder verheugd: 'We zijn erg blij met de komst van Schwantz. Nu hebben we twee racescholen van wereldklasse, samen met de Porsche Sport Driving School kan men hier nu terecht voor een heel compleet programma.'

Meer info: www.schwantzschool.com
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Busaberke

Niets ten nadele van de huidige GP coureurs, maar IMO waren de jaren ' 85 - ' 95 de tijden van de heroische gevechten in de GP.



De strijd die Schwantz, Rainey en Doohan telkens opnieuw uitvochten, waarbij het vaak rondenlang stuivertje wisselen was aan de kop van het veld, zie je tegenwoordig nog maar zelden in de GP.
Het spektakel dat destijds geboden werd is er simpelweg niet meer. Natuurlijk is het racen hierdoor een stuk veiliger geworden, maar als ik iets saais bekijken wil, zijn er legio andere sporten voorhanden.



Ik zeg: verbied de launch control, traction control etc. en laat de bereider het verschil maken i.p.v. het budget.
Denk hierbij ook aan de mooie prestaties van J. vd Goorbergh op de MuZ.
Tegenwoordig is het toch ondenkbaar dat een coureur op zo'n motor nog mee kan strijden om de pole.

Hier staat een mooi (engelstalig) verhaal over de gouden jaren van de GP 500:

http://www.sportrider.com/features/146_0903_motogp_champions_schwantz_rainey_doohan_lawson/index.html





Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

Rev'in Kevin weer in het zadel

Nee, racen in de motoGP doettie niet meer onze held Kevin Schwantz. Want laten we eerlijk zijn, als je wereldkampioen bent geworden op een 500cc tweetakt die alleen gecontroleerd werd door de throttle en de remmen met je bloedeigen handen. Dan degradeer je jezelf niet meer tot een elektro control MotoGP fiets van 2013 .... zelfs niet als je 19 juni aanstaande 49 jaar wordt. Hij doet het als zoveel sporters op "zekere"leeftijd met de lange adem. Hij gaat de marathon doen met de naam 8 uur van Suzuka. Samen met Yukio Kagayama en Noriyuli Haga in het team van Kagayama. We gaan nog eens even kijken hoe hij de baan gebruikte waar het eigelijk niet meer kon, de rempunten legden waar het eigenlijk niet meer mogelijk was, de kortste lijnen reed die er niet waren .... kortom weer ouderwets genieten

http://www.youtube.com/watch?v=1dMOUw1lYSs&feature=player_embedded#!
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joker

Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.