Hoofdmenu

poetsmeuk

Gestart door @Nippon, 13 november, 2007, 16:58:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

@Nippon

Hier voor de poetsers onder jullie

Kopen bij de Wibra 1.89€

Dasty heet dat spul  ;) mijn BMW kan hier tegen  :mrgreen:  onvet als de neten ik vet die ketel 2x/jaar in   :shock:

Bianca

geweldig spul! poets ik de pratsjer ook mee :worship-cool:

Joep

Yep  :yes6rs:

Onontbeerlijk als de sjink gepoetst wordt, maar dit is toch al bij iedereen bekend of niet  :?

DeWitte

ik gebruik doodordinair afwasmiddel van de aldi
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

harieke

Is inderdaad goed spul en bijt niet uit op de lak ;)
oys for boys

B-Witch

Ik poets mijn motor met hooguit een klein scheutje autowas (klein mini scheutje hooguit)
Zelfs voor het hardnekkig vuil gebruik ik een microvezeldoekje (AH) werkt echt perfect, wel wat werk, maar krijg zelfs smeer van de ketting eraf.
gewoon met ordinair water ;)
en met een schone microvezel raamdoek van de Appie Hein zeem ik hem helemaal streeploos af. ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

Citaat van: Joep op 13 november, 2007, 19:25:29
Yep  :yes6rs:

Onontbeerlijk als de sjink gepoetst wordt, maar dit is toch al bij iedereen bekend of niet  :?

;)  dasty heeft hier nog niet zo'n cultstatus als op andere fora.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

Citaat van: Dwars® op 13 november, 2007, 19:30:08
ik gebruik doodordinair afwasmiddel van de aldi

En 1,89 bij de wibra is elite spul of wat  :?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

#8
Ik las ergens dat dit zeer geschikt zou zijn ter bescherming in de winter

Citeer"FS365 spray beschermd uw motor !
FS365 spray is een mengsel van minerale olie, anti corrosie toevoegingen en water. Dit samen gemengd vormt het een duurzame 'micro oplossing' die alleen gescheiden kan worden door verdamping. Dit vormt een makkelijk aan te brengen bescherming tegen corrosie en oxidatie, op de moeilijkst te bereiken plekken tussen bv. het blok, de vering en achter de kuipdelen. FS365 spray is wateroplosbaar en daardoor dus biologisch afbreekbaar.

Anti corrosie : roesten en oxideren heeft waterdamp, zuurstof en tijd nodig. Strooizout en warmte versnellen dit proces. FS365 spray gaat dit op 2 belangrijke manieren tegen :
-door het aanbrengen van een beschermlaagje over alle (metalen) delen.
-strooizout breekt de spray niet af, maar in plaats daarvan isoleert het de coating van de spray.

Het hele jaar bescherming : Het gevaar van strooizout is er het hele jaar, niet alleen in de winter. In de lente en in de zomer waait het rond als een soort poeder. Bovendien versnelt het proces van corrosie zich als de temperatuur stijgt. Dus de resten van het strooizout zijn in de zomer ook gevaarlijk voor uw motor !

Bescherm uw motor dus met FS365 SPRAY !!"

linkje naar de leverancier
Smells like rubber

B-Witch

voor alles is wel wat te krijgen, als je daar aan moet toegeven :roll:
Tig flessen in de kast, en allemaal om te poetsen (doe ik niet graag) :?
Makkelijkste oplossing: poets je motor gewoon wat vaker, dan is ie niet zo smerig en hoef je dat hardnekkig spul allemaal niet te gebruiken. (en ben je veel sneller klaar met dat rotklusje)

Ik blijf er bij dat niet rijden als er gestrooid is en de weg is nat de beste oplossing tegen roestvorming is.
Zijn dan nog zat mooie winterdagen die droog weer bieden dat je wel kan gaan rijden.
Maar gewoon stug volhouden, na het rijden ff afspoelen en afzemen, kwestie van kwartiertje werk, en je motor is altijd schoon en blijft in orde. ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.

SuzukiLimburg

CiteerIk blijf er bij dat niet rijden als er gestrooid is en de weg is nat de beste oplossing tegen roestvorming is.
Zijn dan nog zat mooie winterdagen die droog weer bieden dat je wel kan gaan rijden.

Euhm...niet iedereen zit in zo'n luxe positie dat hij/zij kan kiezen of ze met de motor gaan rijden. Sommigen zijn ervan afhankelijk.
Ik trouwens niet meer, maar toch...we zijn niet allemaal hobby rijders
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

B-Witch

Citaat van: SuzukiLimburg op 14 november, 2007, 14:33:30
CiteerIk blijf er bij dat niet rijden als er gestrooid is en de weg is nat de beste oplossing tegen roestvorming is.
Zijn dan nog zat mooie winterdagen die droog weer bieden dat je wel kan gaan rijden.

Euhm...niet iedereen zit in zo'n luxe positie dat hij/zij kan kiezen of ze met de motor gaan rijden. Sommigen zijn ervan afhankelijk.
Ik trouwens niet meer, maar toch...we zijn niet allemaal hobby rijders

Nee we zijn niet allemaal hobby rijders, maar juist degene die door weer en wind met de motor moeten gaan, weten heel goed dat gewoon regelmatig onderhoud heel veel ellende voorkomt.

En allemaal van die middeltjes te gaan kopen is in mijn mening slechts een noodgreep, omdat je eigenlijk te weinig onderhoud aan je motor kwa poetsen doet.
Een regelmatig gepoetste motor behoeft geen "ontvetter" maar slechts een beetje autoshampoo, allesreiniger of zelfs alleen water om schoon gemaakt te worden. ;)
Zodra je ontvetter moet gaan gebruiken is dat voor mij het teken dat de vorige wasbeurt veel te lang geleden is, en dat de rotzooi lekker kans heeft gehad om aan te koeken....

You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

#12
Ik snap niet dat iemand zijn motor na iedere rit gaat schoonmaken om ocharme de pekel.

Wat heb ik dan nog in godsnaam voor een voordeel om met de motor door die zooi te gaan rijden.

Nu scheelt het me voor woon-werk ongeveer 15 min. (in de zomer ), in de winter ben ik5 min. extra bezig met al de extra kleding enz.
Dan win ik nog maar 10 minuten. Als ik dat hok ook nog moet gaan kuisen en ketting smeren (heb cardan maar ik trek het even algemeen) en weet ik het allemaal,  ja doei..

Flauwekul, gewoon je motor niet poetsen in de zomer, dan heb je een lekker coating voor de winter. Na de winter een grote poetsbeurt klaar. Ohja, en koop je een hok waarbij de je dat ook niet interesseert.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

@Nippon

Citaat van: Suzuki-Girl op 14 november, 2007, 14:43:30
Citaat van: SuzukiLimburg op 14 november, 2007, 14:33:30
CiteerIk blijf er bij dat niet rijden als er gestrooid is en de weg is nat de beste oplossing tegen roestvorming is.
Zijn dan nog zat mooie winterdagen die droog weer bieden dat je wel kan gaan rijden.

Euhm...niet iedereen zit in zo'n luxe positie dat hij/zij kan kiezen of ze met de motor gaan rijden. Sommigen zijn ervan afhankelijk.
Ik trouwens niet meer, maar toch...we zijn niet allemaal hobby rijders

Nee we zijn niet allemaal hobby rijders, maar juist degene die door weer en wind met de motor moeten gaan, weten heel goed dat gewoon regelmatig onderhoud heel veel ellende voorkomt
.

En allemaal van die middeltjes te gaan kopen is in mijn mening slechts een noodgreep, omdat je eigenlijk te weinig onderhoud aan je motor kwa poetsen doet.
Een regelmatig gepoetste motor behoeft geen "ontvetter" maar slechts een beetje autoshampoo, allesreiniger of zelfs alleen water om schoon gemaakt te worden. ;)
Zodra je ontvetter moet gaan gebruiken is dat voor mij het teken dat de vorige wasbeurt veel te lang geleden is, en dat de rotzooi lekker kans heeft gehad om aan te koeken....



Als je door wind en regen en ook in de winter rij dan koop je geen lakschoenen maar gore-tex wandelschoenen

mijn ketel heeft geen gepoedercoat blok (tis funest met pekel) en daarom kan ik zonder probleem doorrijden maar ik vet die ketel wel in met lagervet met de kwast ( tip van Zwerver)  tis walgelijk om te zien.... nou en  :roll:

die ketel waar jij op rijdt is wat voor de zomer  :mrgreen: zodra er pekel ligt ( ook als 't droog is ligt 't d'r)   :roll: kun je de GSR beter ophokken  :yes6rs:

maar na iedere rit kuisen  :?

en als m'n ketel roest dan roest die maar  :lol:

aftrappen die ketel tis maar 'n ding  :lol:

B-Witch

GAAAAP, jullie begrijpen me niet geloof ik.
Ik zeg niet dat je moet poetsen, zeg niet hoe je moet poetsen, zeg alleen hoe ik het doe en er over denk.
Pekel of geen pekel, zomer of winter, boeit niet.
Een motor moet je onderhouden....klaar.
Voor sommigen hier is het mss idd maar een vervoermiddel, voor mij is het MIJN MOTOR, en die wil ik heel goed onderhouden, zodat ik er lang van kan genieten.
Dus ik (of Mr.Kawa) poets de motor regelmatig, en na een winterritje, altijd :roll:
Maar nooit met dasty of andere oplosmiddelen (vetoplosser: lost vet op, en ik weet niet wat nog meer).


hehe, duidelijk zo ???
You may own the bike, but the bike possesses you.