Yvil en z'n trots ;-)

Gestart door Yvil, 19 november, 2007, 00:00:52

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvil

Citaat van: Joepie1958 op 26 mei, 2013, 19:01:08
Mooie combinatie!!! even een off-topic vraag: die Smart links was niet zo moeilijk, maar rechts onder het zeil... is dat 'ne Alfa?

:yes6rs: éne uit een serie van 2000 stuks als ik me niet vergis. Maar die heeft nog HEEL veel liefde nodig geloof ik...

Wel knap gezien  :worship-cool:

Yvil

#61
Gisteren maar weer een ander bandje op de Blade laten leggen in Echt. Bij de aankoop
was overeen gekomen dat ik achter hetzelfde type band zou krijgen als voor, namelijk
een Michelin Power Pure 2ct. Helaas werd deze niet meer gemaakt en hadden ze me een
Power One erop gelegd (nee niet op de motor, op/om de velg  ;)) FOTO 1

Na een 300km ben ik er toch achter gekomen dat deze niet echt geschikt was voor deze
prachtige zomer dit jaar. Goed ik ben dan wel een mooi weer rijder, maar dit ging te ver.
Natte weg was 0,0 grip...

Even met Kenny gebeld en gevraagd (want dat wist ik toen nog niet) waarom ik eigenlijk
geen Pure had gekregen... na een kort gesprekje was de conclussie "Kom maar langs,
wat wil je er dan onder hebben?"

Gekozen voor de Pilot Power 2ct (FOTO 2). Echt netjes van die mannen daar. Zonder
mokken of morren alweer een spik splinter nieuw band op de motor. EN er volgen
nog nieuwe remschijven voor. Hier blijkt er toch ene krom van  :?

Ben echt onder de indruk, en dan te bedenken dat ik altijd heb geroepen dat ik daar nog
geen schroef zou kopen  :oops: :-X hahaha

DeWitte

Met alle respect maar hoe kun je een band goed beoordelen binnen 300 km?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

@Nippon

niet voor 't een of ander maar, een brommer kopen
laat staan vertrekken met een kromme schijf  :shock:

ik ben dus niet zo onder de indruk  :-X
en alle nieuwe banden zijn onder de 300km glad in de regen
ook op een 60pk brommer (traag hok) als de mijne  :yes6rs:

Yvil

Citaat van: DeWitte op 30 mei, 2013, 05:05:38
Met alle respect maar hoe kun je een band goed beoordelen binnen 300 km?

Het was een combinatie van eigen indruk, ervaringen van vrienden met die band en informatie die te vinden is op
het internet. Ja ook van andere fora en nee ik geloof niet alles wat ik lees op het Internet (want dan had ik hier al
lang geleden moeten stoppen met lezen  :schater:). Buiten dat weet ik dat het niet alles zegt, maar heb je even naar
het "profiel" gekeken op foto 1? Zal niet veel doen aan water afvoer lijkt mij zo  :dunno:

En als je dan toch even wilt kijken of je misschien voor de tweede keer een nog perfecte band mag wisselen zonder
een cent te betalen, dan doe ik dat liever niet nadat ik hem half op heb gereden (die One gaat max. 4500 km mee
wat nog een rede was dat ik hem liever kwijt dan rijk was).

Ik ben in ieder geval blij met de service. That's all what I wanted to say...

Citaat van: @Sambal op 30 mei, 2013, 06:57:42
niet voor 't een of ander maar, een brommer kopen
laat staan vertrekken met een kromme schijf  :shock:

ik ben dus niet zo onder de indruk  :-X
en alle nieuwe banden zijn onder de 300km glad in de regen
ook op een 60pk brommer (traag hok) als de mijne  :yes6rs:

Correct me if I'm wrong, maar als het gladde laagje er vanaf is (dus de band is helemaal mat rondom) dan zou hij
in mijn beleving absoluut niet meer glad mogen zijn. En dat is de Power die ik nu heb gekregen nu ook niet meer,
die gaf op de terugweg al meer vertrouwen dan die One. En bij beide zaten/zitten er nog nauwelijks schaamrandjes
op.

En voor wat betreft die schijven, het trilt zo minimaal dat je het op jou Boxer waarschijnlijk niet eens had gemerkt
                                                            :nana9oi:  ;)
Na de lange stilstand had ik verwacht dit er wel uit te remmen, en als de schijven/blokken goed warm geremd zijn
voel je het bijna helemaal niet meer. Dus ja, ik ben daar gewoon mee weg gereden en nee, ik hoef me nergens zorgen
over te maken. Maar omdat ik toch daar was heb ik die monteur even gevraagd een stukje te rijden en hij gaf aan
toch nieuwe te bestellen.

Say what you want, ik vind dat netjes...  :yes6rs:

Joker

Die band had ik er ook op laten leggen ( naar aanleiding van beoordelingen op internet ) maar eerlijk is eerlijk. ik ben bij dat die nu versleten is ! goede band bij mooi weer. maar wat een kl#te band bij nat weer of als het koud is.
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

Yvil

Zo,

Dinsdag na de Pasen eindelijk het voorjaars beurtje voor de motor gepland.
Eerst echt domme actie gemaakt toen ik eind vorig seizoen nog snel even
een ritje wilde maken...  :?

Opgetrokken met het schijfremslot er nog in... Niet gevallen of zo, maar de
schijf was totaal verbogen. Gelukkig had ik de "nieuwe" schijven die ik nog
had liggen er nog niet op zitten.

Dus binnenkort nieuw oliefilter, nieuwe olie, nieuwe schijven en remblokjes
en eindelijk weer gaan met die banaan. Heeft wel weer lang genoeg geduurd.

Overigens hebben we ook maar meteen een nieuwe garage voor hem gekocht,
dat die toevallig samen met een compleet huis geleverd werd was ons geluk  :mrgreen:

Joker

Proficiat met de nieuwe woning  :thumbsup:
Never ever go west when you know you should be heading south.  Never ever whisper when you know it's time to shout.

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Mounty

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

QuattroFrits

Citaat van: Mounty op 10 april, 2014, 17:46:16
Citaat van: DeWitte op 10 april, 2014, 17:07:55
:mrgreen: Ik hoor BBQ?
:mrgreen: :yes6rs: hoorde ik ook al....

Maar ik ruik nog steeds niets.  :mrgreen:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.