Evel Knievel Rollercoaster 2008 in st louis Six flags

Gestart door DeWitte, 09 december, 2007, 07:40:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Evel Knieviel mag dan onlangs overleden zijn , maar zijn fans kunnen volgend jaar de " knievel rush" blijven beleven. In het Six Flags Thema park in St Louis, wordt momenteel hard gebouiwd aan een houten achtbaan welke is opgedragen aan de dare devil Evel Knievel. De rit bereikt een topsnelheid van 80,5 km/uur, met duiken van 24,4 meter, 90 graden bochten, draaien met een helling van 67 graden en niet minder dan 14 crossovers. Een week voor zijn dood vertelde Evel nog: " Ik heb mijn hele leven mensen in spanning gebracht met duizelingwekkende sprongen, en bewezen dat je nooit een verliezer bent zolang je maar weer opstaat. Ik ben erg trots op deze attractie waar ik nu deel van uitmaak"



Evel Knievel rollercoaster Location Six Flags St. Louis
Type Wood
Status Under Construction
Opened 2008
Manufacturer Great Coasters International
Drop 80 feet (24.4 m)
Length 2,700 feet (823.0 m)
Max speed 50 miles per hour (80.5 km/h)
Cost US$7,000,000
Height restriction 48 inches (121.9 cm)


Bron: MCN 

eey Jack, is ut get??? :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

d'r Blieje

Is 'ne woody hè.....

Die zund waal lekker heftig me doa rammele dich de völlinge droet.

Ich hout miè van de staole 8bane!
Dan kinse tenminste ins af en toe euver de kop. Dat kint mit die houte kloemele neet  :mrgreen:

Blieve lache...8)

DeWitte

wrom kan je bij een "woody" niet over de kop? leg uit...
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

Citaat van: d'r Blieje op 10 december, 2007, 08:04:48
Is 'ne woody hè.....

Die zund waal lekker heftig me doa rammele dich de völlinge droet.

Ich hout miè van de staole 8bane!
Dan kinse tenminste ins af en toe euver de kop. Dat kint mit die houte kloemele neet  :mrgreen:




Ik ben all 2 weken bij jullie aan het (probeeren  :mrgreen: ) werken  :-X
Proud on the South  

d'r Blieje

Citaat van: Dwars® op 10 december, 2007, 08:35:32
wrom kan je bij een "woody" niet over de kop? leg uit...

Is simpel...
Een woody heeft geen wieletjes aan de onderkant om te voorkomen dat de karretjes van de baan kieperen  :? Wel een stalen beugel die nog een beetje kan tegenhouden. En er zit een eenvoudige schootbeugel in om de passagers in het karretje te houden.

Een steel coaster heeft wel wielen aan de onderkant (kan dus in principe op de kop rijden). En een schouderbeugel die je op de plaats houdt.

Wanneer je te langzaam door een looping of een kurketrekker gaat lopen de karretjes dus op de zgn up-stop wielen en hang jij lekker in de schouderbeugel. Bij een woody zouden de beugels afbreken of jij zou uit je schootbeugel glijden en de "thrill of your live" beleven  :yes6rs:


Citaat van: Motzippaldy op 10 december, 2007, 19:27:30

Ik ben all 2 weken bij jullie aan het (probeeren  :mrgreen: ) werken  :-X

Vertel!
Wat spook je zoal uit bij Vekoma Rides Manufacturing B.V.? (hele mond vol)
Heb nog geen andere motor zien staan in de stalling  :mrgreen:

Ik ben al een weekje niet meer geweest (lig in de lappenmand). Als je de Transalp weer ziet staan moet je eens komen kletsen (afd. Concepts, R&D)
Blieve lache...8)

Motzippaldy

Citaat van: d'r Blieje op 11 december, 2007, 08:17:51
schouderbeugel. Bij een woody zouden de beugels afbreken of jij zou uit je schootbeugel glijden en de "thrill of your live" beleven  :yes6rs:

Vertel!
Wat spook je zoal uit bij Vekoma Rides Manufacturing B.V.? (hele mond vol)
Heb nog geen andere motor zien staan in de stalling  :mrgreen:

Ik ben al een weekje niet meer geweest (lig in de lappenmand). Als je de Transalp weer ziet staan moet je eens komen kletsen (afd. Concepts, R&D)



Ik kom met blauwe Combo van bedrijf waar ik aan het "werken" ben  :mrgreen:
Aangezien jullie niet snel genoeg zijn met werk moet ik jullie komen helpen met achtbaan bouwen(ben ik bang dat het een achterbaan word met mij in dienst   :mrgreen: )
Proud on the South  

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

jammer dat die evil Knievel baan zo ver weg staat...
Doen we het maar met de Python ofzo....  :cool:
You may own the bike, but the bike possesses you.

crazy j

puton is dus echt nix aan
ben paar weken geleden nog in geweest ziet enger uit dan dat het is gloof dat het ritje net 30 seconden duurt
geef mij maar de kinder achtbaan van de valkenier  :mrgreen: :worship-cool:
living the life the way it comes

B-Witch

Citaat van: crazy j op 12 december, 2007, 10:13:20
puton is dus echt nix aan
ben paar weken geleden nog in geweest ziet enger uit dan dat het is gloof dat het ritje net 30 seconden duurt
geef mij maar de kinder achtbaan van de valkenier  :mrgreen: :worship-cool:

:rofl: en 30 seconden das lang genoeg... een paar seconden langer en.... :puke:

You may own the bike, but the bike possesses you.