Hoofdmenu

Motorlift

Gestart door Varaderos, 19 december, 2007, 14:52:42

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Varaderos

Heeft er iemand ervaring met het zelf bouwen van een motorlift.
Ik ben al een tijdje op zoek naar eentje, maar ik zou het ook leuk vinden om er zelf eentje te bouwen.

Ik heb wel enige laservaring, dat zou geen probleem moeten zijn.
Je ziet ze wel eens staan op marktplaats maar om daar nou mijn varadero op te gaan zetten .. brrr
Dus, heeft er iemand ideeen of zelfs een bouwtekening?
ik houd me warm aanbevolen
Motorcycling is not a crime

karz

#1
Ik heb deze ooit eens gekocht van MarcT .

Maar die was een beetje te kort , leuk voor een scooter of een schmetz moto, maar qua gewicht kan hij 300 kilo wel hebben.

Tomzel  Heeft me hier een extensie aangeknetterd.



Hij is nu iig goed genoeg voor een TLR, een  monster, een zrx 750 en een VF750 Sabre te dragen ;)

Dus misschien een idee.  Een ondergeschikte brug kopen en die aanpassen :dunno:

Als je iets fanciers wilt dan moet je busabearke (als die nog leeft) eens contacten, die heeft een of ander hydraulisch / pneumatisch inklap thingy zelf inelkaar gezet.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

jow BB leeft nog :cool:, is erg druk met en bij die kan je zelfs nu (convoi exceptionel) opleggerkes bestellen  :yes6rs:  PB hem gerust
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

BMWhub

bij van http://www.vancranenbroek.nl/ hadden ze er van de zomer ook staan voor een aceptabele prijs vond ik, met het oog op prive gebruik.
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Toledo

BMW  R1200GS Triple Black bwj: 2013
BMW F800GS bwj: 2017

@Nippon

gekocht bij heuts sittard

voor 399 gulden was de laatste moest 'm wel nu meenemen (in de bedrijfsauto)  :mrgreen:




voor die knikkers ga ik 'm niet zelf maken  :rofl:

Busaberke

Ik heb de mijne ook zelf gebouwd.
Voornamelijk omdat ik iets wilde hebben wat ik tegen een wand omhoog kon klappen als ik de lift niet nodig heb.
Dat is goed gelukt, maar het heeft ook wel wat hoofdbrekens gekost om het concept helemaal goed aan het werken te krijgen.
Het is ook leuk werk als je graag knutselt, en het juiste gereeschap hebt.
Echter, voor het geld van een Heuts aanbieding kun je het zelf niet maken !

Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

BMWhub

voor 235 eurie's van de week nog bij van cranenbroek zien liggen :D
Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

Joepie1958

He, Busaberke heeft weer een projectje, concurrentie voor Hakki, deze weegt volgt mij echt wel minder dan 100 kg :worship-cool: :worship-cool:
Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.

Hakinnen

Citaat van: Joepie1958 op 30 december, 2007, 14:09:34
He, Busaberke heeft weer een projectje, concurrentie voor Hakki, deze weegt volgt mij echt wel minder dan 100 kg :worship-cool: :worship-cool:


die van hakki ook ...........zonder velgen  :yes6rs: :mrgreen: ;)

DeWitte

das toch die sloop-puch bij BB voor die pocketbike ee?  :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

QuattroFrits

Van Cranenbroek heeft er weer een in de aanbieding, volgens mij zo'n zelfde als Karz heeft, voor 165 euro.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 30 december, 2007, 22:20:38
Van Cranenbroek heeft er weer een in de aanbieding, volgens mij zo'n zelfde als Karz heeft, voor 165 euro.


ja maare ..... da's ne halve  :mrgreen:

QuattroFrits

Citaat van: BoxerQ op 31 december, 2007, 06:56:53
Citaat van: QuattroFrits op 30 december, 2007, 22:20:38
Van Cranenbroek heeft er weer een in de aanbieding, volgens mij zo'n zelfde als Karz heeft, voor 165 euro.


ja maare ..... da's ne halve  :mrgreen:

Paar extra hoeklijntjes eronder bouten cq lassen en het is een hele.
Voor mijn fiets moet ik zoiets toch al verlengen, het kreng van mij is veel te lang.
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

@Nippon

Citaat van: QuattroFrits op 31 december, 2007, 09:57:26
Citaat van: BoxerQ op 31 december, 2007, 06:56:53
Citaat van: QuattroFrits op 30 december, 2007, 22:20:38
Van Cranenbroek heeft er weer een in de aanbieding, volgens mij zo'n zelfde als Karz heeft, voor 165 euro.


ja maare ..... da's ne halve  :mrgreen:

Paar extra hoeklijntjes eronder bouten cq lassen en het is een hele.
Voor mijn fiets moet ik zoiets toch al verlengen, het kreng van mij is veel te lang.


maak de basis ook maar breder en die zwenkwielen zijn van 'n plantenbak  :roll:  kzie 't al voor me Frits onder een Honda  :mrgreen: