motor vakantie 2008

Gestart door @Nippon, 01 januari, 2008, 15:36:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

B-Witch

week 36 gaan wij ook richting die kant, wss Schwarzwald, anders de Vogezen in :yes6rs:
You may own the bike, but the bike possesses you.

@Nippon

#16
weekje tsjechië zit erop  :roll:

zijn via Rhön en Thüringerwald gereden met als eerste stop bij bikermotel "friz" in Suhl goed geslapen en gebikkelt en de eerste 0.5 ltr's verwerkt als oefening voor in tsjechië  :-X.
Na de eertse stop via Frankenwald/Fichtelgebirge en Erzgebirge door naar Praag voor 2 dagen cultuur  :lol:.
We sliepen in een klein en modern hotel met een lift naar de ondergrondse parkeerplaatsen  :shock: en dat voor een hotel met maar 66 bedden  :worship-cool:.
Het lag in een buitenwijk Podoli en gingen naar 't centrum met de tram tis maar 9 min met 5 haltes en dat voor maar 28 kr  :worship-cool:.

Vreten en zuipen is in zo'n buitenwijk ook veel goedkoper ( vreten voor 8€ de man en 0.5 ltr bier voor 30 kr ) dan in 't oude centrum ,heb me laten vertellen dat er zo'n 50.000 gasten per dag  :shock: in Praag rond huppelen.
Wie met de motor naar Praag gaat doet er verstandig aan om 't niet met de regen te doen  :shock: ik vond de straten maar spekglad zeker de tramrails en roosters zo breed dat een motor met een 90'er voorband alleen maar gas hoeft te geven, sturen heeft geen zin  :rofl:

na 2 dagen cultuur op naar haarspeldbochten en slechte wegen  :mrgreen: op naar Krkonose nationaal park
voor dit gebied zeer weinig motorrijders  :confused: vooral naar de toppen en via gemeentelijke wegen, onder in de dalen op de provincialewegen kom je ze meer tegen daar waar de wegen van betere kwaliteit zijn, maar in de bergen zijn ze tot offroad kwaliteit gereden door de lokale cowboys met sneeuw kettingen tis immers een wintersport gebied  :?
dus zij die de eifel gewend zijn zullen hier van schrikken en weg blijven zeker in de bergen  :rofl:

Rondje Polen hebben we ook gedaan :roll: fucking hell wat n' armoe daar :? zet de klok maar 30 jaar terug .

pics volgen nog  ;)


biker motel in Suhl


een van de vele overdekte stallingen
emmers om je ketel te wassen staan klaar  :yes6rs:


de kamer mit mutti  :roll:


ons hotel in Praag


de lift van en naar parkeerplaats onder hotel  :worship-cool:


in Vitkovice bij ons pension hoefde ik de motor nooit op slot te zetten
wie 'm probeerde te jatten kreeg deze halve wolf in z'n kruis en dat zonder tock  :-X


tijdens een tourtje 'n appel eten anders is ze bang dat ik niet kan poepen  :roll:

gereden:  3500km
verbruik olie : 100ml
pech: 0

Mhhhh.... verveel me nu al  :roll:

misschien nog m'n jaarlijks rondje Denemarken doen van de week  :mrgreen:

Zwerver

Citaat van: BoxerQ op 29 juli, 2008, 16:18:54
misschien nog m'n jaarlijks rondje Denemarken doen van de week  :mrgreen:

Leuk verslag!
Maarruh dat rondje Denemarken? Waarom niet ff oversteken van Hanstholm naar Kristiansand en een stukkie Noorwegen ? Is maar 2 uur varen en een relatief goedkope overtocht; betaalde 61,- voor twee personen en motor
voor een enkele reis..
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Herr Tod

Ik ben een verlanglijstje aan het maken van alle sjieke weggetjes die ik over anderhalve week wil gaan rijden in het Schwarzwald... word er helemaal gek van :lol: Als het regent ga ik mountainbiken :yes6rs: Och och och wat zullen de wandelende bejaarden wel niet denken ... "War das ein Weiss-Blauwes Vogel? .... nein das war der Tod" :mrgreen:

En het lekkerste witbier... Alpirsbacher :yeah:

It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Citaat van: Zwerver op 30 juli, 2008, 08:50:41
Citaat van: BoxerQ op 29 juli, 2008, 16:18:54
misschien nog m'n jaarlijks rondje Denemarken doen van de week  :mrgreen:

Leuk verslag!
Maarruh dat rondje Denemarken? Waarom niet ff oversteken van Hanstholm naar Kristiansand en een stukkie Noorwegen ? Is maar 2 uur varen en een relatief goedkope overtocht; betaalde 61,- voor twee personen en motor
voor een enkele reis..

Noorwegen,Zweden,Denemarken, die hoek lijkt me ook supergaaf, maar eeuh als koukleum ff de vraag, wat voor weer is ut daar gedurende de zomer?? Beetje te badderen en bij te kleuren daaro?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Ik heb ooit in de blote pens met +30 graden in Noorwegen rondgelopen (Geilo  ,ongeveer 150 km in vogelvlucht ten oosten van Bergen) , ergens laat augustus.

Er kan veel temperatuur verschil zijn.  Als je hoger komt en er is laaghangende bewolking wordt het ineens 16 graden ofzo.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

@Nippon

Citaat van: Dwars® op 04 augustus, 2008, 13:51:02
Citaat van: Zwerver op 30 juli, 2008, 08:50:41
Citaat van: BoxerQ op 29 juli, 2008, 16:18:54
misschien nog m'n jaarlijks rondje Denemarken doen van de week  :mrgreen:

Leuk verslag!
Maarruh dat rondje Denemarken? Waarom niet ff oversteken van Hanstholm naar Kristiansand en een stukkie Noorwegen ? Is maar 2 uur varen en een relatief goedkope overtocht; betaalde 61,- voor twee personen en motor
voor een enkele reis..

Noorwegen,Zweden,Denemarken, die hoek lijkt me ook supergaaf, maar eeuh als koukleum ff de vraag, wat voor weer is ut daar gedurende de zomer?? Beetje te badderen en bij te kleuren daaro?

daar is Benidorm en Alicante voor  :oops:

Scandinavië is om te rieje,rieje en nog eens rieje  :yes6rs:

kieke mag ook  :mrgreen:

DeWitte

kijk begrijp me nie verkeerd, ik riej heel geer, maar eeuh ik lig ook met regelmaat geer met de klitse in de zon :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Zwerver

@Dwars,

het weer in het noorden is even onvoorspelbaar als het weer hier, je kunt pech hebben en een hele vakantie koud en nat weer hebben, of geluk en gewoon lekker zomerweer.
Zoals Karz al aangaf, je kunt in 1 vakantie van alles tegenkomen, lekkere warme dagen en winterse temperaturen.
Ben zelf nu 9 vakanties naar het noorden geweest, en heb meer warme dagen meegemaakt dan koude en natte. Afgelopen vakantie in juli was denk ik de natste tot noch toe; in de 2e week 3 dagen continu regen,
en bijbehorende lagere (12-15) temperaturen. Echter daravoor en zeker erna enkele erg warme dagen gehad
en lekker kunnen zwemmen en wat rondhangen bij het water; zeewater en zeker de gletsjerstromen waren nogal fris, de meeste meren lekker zwembaar!

Ook is het vaak zo dat niet heel Scandinavie slecht weer heeft; als  je enkel Noorwegen neemt, een 2500km
lang, dan kun je je voorstellen dat er wel wat verschillen kunnen zijn. Meerdere keren meegemaakt dat we met erg mooi weer in het noorden zaten binnen de Poolcircel en dat het zuidelijk slecht was, en we met het goede weer mee zuidelijk gingen. Op die manier 2 keer een erg goede vakantie gehad kwa weer, terwijl vrienden in diezelfde periode met de regen meereden en een grotendeels verregende vakantie hadden.

Maar zelfs met slecht weer is Scandinavie denk ik beter om te kamperen dan waar ook in Europa; zo'n beetje iedere camping heeft wel een binnenruimte om te koken, compleet met gas/electra pitten, en er zijn tegenwoordig op meer plekken hutjes te huren dan er campings zijn. Dus een paar dagen slecht weer is er best door te komen....
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

Zwerver

@Dwars,

dit lijkt me trouwens wel een weggetje voor jou:


eerst een paar keer die weg op en af, dan bijkomen in de zon:
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

@Nippon

isda de trollstigvei  :D

Ga volgend jaar toch maar weer die kant op  :roll:

bevalt me toch beter  :yes6rs:

Zwerver

@BoxerQ,

nee dit is een stuk zuidelijker, nog onder Stavanger :


Klik foto voor groot formaat....
Geert Hp2
Only dead fish go with the flow

DeWitte

ThanX Zwerver voor de info :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away