rossi volgend jaar op bridgestone van start

Gestart door Steefke™, 05 november, 2007, 10:26:17

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Steefke™

Het Fiat Yamaha MotoGP team heeft bekendgemaakt dat Rossi volgend jaar op Bridgestone banden zal gaan rijden. Zijn teamgenoot in 2008, Jorge Lorenzo, zal echter op Michelin blijven rijden.

Om ervoor te zorgen dat de bedrijfsgeheimen van de beide bandenfabrikanten gewaarborgd blijven zullen beide coureurs aparte pitboxen krijgen. Het Fiat Yamaha team zal ondanks de verschillende pitboxen wel blijven opereren als één team.

bron: motormeuk.nl
Smells like rubber

Schmetzke

Ben benieuwd of de 2008 M1 in tegenstelling tot de 2007 M1 wél vooruit te branden is  :shock:

DeWitte

Ja idd ;),

maar 2 bandenleveranciers in 1 team?  :shock: Ja duh: reden voor alla Rossi-Gibernau / Rossi-Biaggi toestanden binnen het team?  :yes6rs:
Hoe dom zijn die Itakken om tot zo'n beslissing te komen?? :roll:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Citaat van: Dwars® op 06 november, 2007, 17:32:13
Ja idd ;),

maar 2 bandenleveranciers in 1 team?  :shock: Ja duh: reden voor alla Rossi-Gibernau / Rossi-Biaggi toestanden binnen het team?  :yes6rs:
Hoe dom zijn die Itakken om tot zo'n beslissing te komen?? :roll:

Tsja... Rossi zal wel niet meer met Michelin willen blijven rijden denk ik zo  :shock: Waarom Lorenzo dan niet óók met Bridgestone gaat rijden snap ik ook niet  :? :?

Desmo-devil

Ze kunnen beter eerst weer eens een competatieve betrouwbare fiets bouwen.

Duc rules, Yamaha best of the rest !


DeWitte

Citaat van: Hakinnen op 12 november, 2007, 13:10:36
:worship-cool:   :shock:





eey Haki, waar heb je die foto-sjoep vandaan?? zal toch nie echt weze eey? :shock:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Rossi zelf zegt:

CiteerYamaha mag zich zorgen gaan maken. Als ze volgend jaar geen motor maken die Valentino Rossi het kampioenschap kan brengen, is de kans erg groot dat de Italiaan zijn heil bij Ducati gaat zoeken. Rossi had na de race in Valencia grote kritiek op zijn team en gaf Yamaha de schuld van het mislopen van de tweede plaats in de titelstrijd.


"Laten we eens kijken hoe deze duivelse motor zich ontwikkelt. Als dat goed gaat kunnen we nog wel een jaar wachten", zei de 'Dokter' tegen Gazzetto dello Sport. "Als er niks te doen is, jammer. Ik heb een prima relatie met beide teams, maar ik zou best voor Ducati willen rijden, want het zijn tenslotte Italianen. Ik denk niet dat Stoner het vervelend zou vinden als ik bij Ducati zou komen. Misschien wil hij het duel wel aan op gelijk materiaal. Dat zou wat zijn..."


"Stoner is geen eendagsvlieg", vervolgde hij. "Maar om de nieuwe Valentino te zijn moet hij meer winnen, door hard te vechten tegen Valentino en Pedrosa. Hoe dan ook, hij zal niet de nieuwe Valentino worden. Hij is Stoner."
You may own the bike, but the bike possesses you.

Schmetzke

#8
Wow :shock: :shock: :shock:

Rossi naar Ducati  :worship-cool: :worship-cool: :worship-cool: :yes6rs: :yes6rs: :yes6rs:

Stiekem hoop ik wel dat Rossi overstapt... Dat zou de strijd echt 10x mooier maken denk ik.

Gevonden:
http://www.motoblog.it/post/4141/scoop-impossibile-rossi-in-ducati-nel-2008/2


DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Schmetzke

Het is zelfs een foto van sept vorig jaar  :schater:

Desmo-devil

Valt me enorm tegen van Rossi. Als ik geen wereldkampioen kan worden dan koop ik me een plaatsje op de beste fiets.
Waar is "de doktor" die bekend staat om met zijn kennis en aanwijzingen een fiets zo door te ontwikkelen dat ie steeds
beter wordt. ???? Hij heeft de kans gehad bij Ducati, ik zit er niet meer op te wachten, Rossi op een Duc.

Schmetzke

Citaat van: Desmo-devil op 13 november, 2007, 07:20:55
Valt me enorm tegen van Rossi. Als ik geen wereldkampioen kan worden dan koop ik me een plaatsje op de beste fiets.
Waar is "de doktor" die bekend staat om met zijn kennis en aanwijzingen een fiets zo door te ontwikkelen dat ie steeds
beter wordt. ???? Hij heeft de kans gehad bij Ducati, ik zit er niet meer op te wachten, Rossi op een Duc.

De doktor "will be back" in 2008, op een Yam of Duc, hij zal winnen  :yes6rs:

En als Ducati zou moeten kiezen tussen een Stoner en The Doktor, en ze zouden hetzelfde kosten, reken er maar op dat ze voor Rossi gaan!!  :yes6rs:

DeWitte



Jeremy Burgess, Valentino Rossi's chefmonteur bij Fiat Yamaha, heeft de campagne die zijn rijder voerde om Bridgestone banden te krijgen verdedigd.



De Fiat Yamaha rijder was er van overtuigd dat de Bridgestone banden een belangrijke rol speelden in het feit dat hij het gevecht met wereldkampioen Casey Stoner niet aan kon gaan. Hij twijfelde dan ook niet om Michelin, ondanks de vijf MotoGP titels die ze samen behaald hebben, de rug toe te keren.
Rossi werd als een slechte verliezer gezien maar Burgess denkt dat Rossi op dat moment geen keus had om nog kans te maken op een volgende MotoGP wereldtitel.

"De situatie met de banden ging zoals professionele mensen dit soort dingen aanpakken. Hij was zich er van bewust wat er verbeterd moest worden, of dacht te weten wat zijn prestaties zou verbeteren, en hij dacht het zonder dat product niet te zullen redden. Hij verkeerde in een positie om tot het einde door te kunnen zetten en misschien wel zijn laatste troef op de tafel te gooien en te zeggen 'ik ga niet racen tenzij ik Bridgestone banden krijg, zo belangrijk is dit voor mij'," vertelde Burgess.

"Meteen gingen er alarmbellen rinkelen omdat Valentino waarschijnlijk zorgt voor 20-60% van het publiek bij Europese races. Toen hij de banden niet via de normale kanalen kon krijgen moest hij zijn troefkaart uitspelen zoals elke zakenman zou doen. Ik denk dat dit normaal is."


BRON: Racesport.nl

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away