Dual Combined Braking Systeem ABS, remmen ontluchten?

Gestart door DeWitte, 05 januari, 2008, 12:26:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

DeWitte

Iemand al eens zelf gedaan? van een Honda Dual Combined Braking Systeem ABS, de remmen ontlucht / voorzien van verse remolie dus?
vanwege de tig slangen en kleppen die er aan zitten. Toch gewoon ontluchten zoals alle andere brommerts? of wat zijn de valkuilen?


zie hier het schema,




hier trouwens een mooie uitleg over het Honda DCBS-ABS systeem  :worship-cool: http://world.honda.com/motorcycle-technology/brake/p6.html#02
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Heb niet zo fancy lilly ass ABS systeem als jij  :mrgreen:, maar bij mij heb ik de remmen gewoon old skool ontlucht. Interesseert me geen fuck of er nog andere ninja-jedi kwatsj uitgehaald moet worden voor de ABS pomp.
Ik kan remmen en de ABS doet het ook nog.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

@Nippon






                                                                   :laughing49so:


dat schema heeft iets weg van n' naftakraker  :mrgreen:

ik zou 't laten doen  :yes6rs:


Schmetzke

#4
Als ik dat schema goed begrijp moet je dus 4x ontluchten  :shock:


Herr Tod

6 keer volgens mij, elke remklauw heeft 2 ventielen ?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

Citaat van: Herr Tod op 06 januari, 2008, 16:21:47
6 keer volgens mij, elke remklauw heeft 2 ventielen ?

klopt ja.. 2x2 aan de voorkant, dan de achterremklauw nog, en het circuit van de hulpremcilinder

QuattroFrits

Citaat van: Schmetzke op 06 januari, 2008, 15:35:16
Als ik dat schema goed begrijp moet je dus 4x ontluchten  :shock:



Één keer ontluchten is meer als voldoende als je het goed doet.  :yes6rs:

Je moet alleen 4 of 6 of weet ik hoeveel ventieltjes op een zelfde aantal plaatsen open en weer dicht draaien en als je het goed doet hoeft dat maar één keer.  :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

karz

Ik moet er wel bij zeggen dat ik de remolie vanuit de nippel op de klauw omhoog gespoten heb, van beneden naar boven zeg maar, de lucht gaat dan via het reservoir naarbuiten.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.