Ketting vervangen, welk Merk?

Gestart door Varaderos, 23 januari, 2008, 14:32:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Varaderos

Ik moet mijn aandrijflijn gaan vervangen, kan iemand mij een advies geven welk merk en type aan te schaffen.
Ik heb gehoord dat Tsubaki een goed merk is kwa ketting? maar welk merk tandwiel moet ik gebruiken?
Motorcycling is not a crime

Desmo-devil

Ik koop altijd een complete set, dus ketting inclusief twee tandwielen samen in een doos.
Tsubaki is absoluut goed. Een varadero heeft +/- 100 PK dus ik zou geen overdreven dure ketting kopen.

BMWhub

Citaat van: Varaderos op 23 januari, 2008, 14:32:23
Ik moet mijn aandrijflijn gaan vervangen, kan iemand mij een advies geven welk merk en type aan te schaffen.
Ik heb gehoord dat Tsubaki een goed merk is kwa ketting? maar welk merk tandwiel moet ik gebruiken?

een set kopen, want tandwielen en ketting slijten op elkaar in.
als je de een vervangt moet je de ander ook vervangen anders zit je na een relatief korte periode weer met het zelfde dilemma weer te kijken :yes6rs:

Verbrand je rubber en niet je ziel

GRTZ Hoebair

karz

#3
Ik zou altijd een set kopen.
Als het enigzins kan zou ik voor een gesloten ketting gaan, maar dat hangt af van wat je allemaal wel of niet moet loshalen om die erop te krijgen.

DID is ook goed.
Dynachains ook,  is iets goedkoper. Ik heb daar voor de TLR wel een iets te lange ketting gekregen.

Matti heeft voor de zxr 750  volgens mij een ketting bij Louis in Aken gehaald
http://www.motorforumlimburg.nl/forum/index.php?topic=2285.0
en die was ook goed.

Check dit topic ook eens :

http://www.motorforumlimburg.nl/forum/index.php?topic=195.0  ;)



sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Varaderos

Bedankt voor de tip's
Ik ga kijken of ik een setje kan scoren op de beurs in Utrecht volgende week zaterdag
Motorcycling is not a crime

DeWitte

ik zou het hier in de buurt bij een motorzaak of desnoods in Aken bij HG of Louis scoren, heb je niet het juiste type kan je het wel snel ruilen.
Maar dat is persoonlijk.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Motzippaldy

D.I.D & RK zijn beste en duurste en eBay is goedkoopste(eigen ervaring)  :worship-cool:
Proud on the South  

Schmetzke

#7
Regina is ook een aanrader  :cool: 

DeWitte

kan hier iemand thuis een ketting "klinken" ?? ik moet volgende maand investeren zag ik  :?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: Dwars® op 27 augustus, 2008, 10:34:13
kan hier iemand thuis een ketting "klinken" ?? ik moet volgende maand investeren zag ik  :?
BB heeft daar een tool voor (werkt iig met Tsubaki en Dynachain)
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

keej mot ik die maar eens aan de jas trekken zaterdag, dank U voor de info  ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

R-yen

Ik heb een kettingpons voor Regina kettingen en een universele tool voor het breken van de ketting (haakse slijper :mrgreen: )

DeWitte

ja die laatste had ik al :mrgreen: die is voor talloze werken inzetbaar trouwens

thanx voor het aanbod van die 1e  ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away