Onderzoek naar belastingschuld Valentino Rossi

Gestart door Busaberke, 13 augustus, 2007, 12:16:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Busaberke

Naar het zich laat aanzien is de titelstrijd tussen Casey Stoner en Valentino Rossi nog het minst belangrijke waar de Italiaan zich druk om moet maken de komende tijd.
De Italiaanse belastingdienst is namelijk een onderzoek begonnen naar MotoGP coureur Valentino Rossi. De zevenvoudig wereldkampioen wordt verdacht van belastingontduiking, zo vertelde een woordvoerder van de dienst woensdag.

Het gaat om onverklaarbare inkomsten tussen 2002 en 2004 van in totaal €60 miljoen. De 28-jarige Valentino Rossi besloot in 2000 in Groot-Brittannië te gaan wonen vanwege het coulantere belastingklimaat.
De Italiaanse FIAT-Yamaha-coureur rijdt sinds 2000 in de koningsklasse, eerst 500cc nu de MotoGP, en heeft daar tot nu toe vier titels veroverd. Momenteel staat hij, met nog zeven races te gaan, tweede in het klassement op 44 punten van Casey Stoner.

bron: motorfreaks.l
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

SuzukiLimburg

Wat heeft de Italiaanse belastingdienst daar mee te maken vraag ik me af?
Hij woont in Engeland, dus moet daar belasting afdragen lijkt mij zo.
maar die corrupte italianen willen natuurlijk graag een centje meepikken!!!
Is that a thunderstorm? No, it's SuzukiLimburg!

DeWitte

aanvulling:

Ook Loris Capirossi wordt door de Italiaanse maffia (belastingdienst) onderzocht op belastingontduiking.  :roll: En die woont officieel in Monaco:

bron Limburgs Dagblad
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

CiteerRossi's belastingperikelen nog niet ten einde

De zevenmaal wereld kampioen is nog steeds in onderhandeling met de belastingdienst meldt het Italiaans pers bureau ANSA. "We zijn nog niet tot een overeenkomst gekomen maar de onderhandelingen zijn nog in volle gang, ik heb geen flauw idee hoelang het nog gaat duren" aldus Valentino's vader, Graziano Rossi. Het betreft hier een onderzoek naar niet betaalde belastingen over de periode 2000-2004, en het zou gaan om een bedrag van 60 miljoen euro. De staat gaat uit van een bedrag van 120 miljoen euro, waarvan 43,7 miljoen bestaat uit niet betaalde belastingen en boetes. Het onderzoek kwam op gang na Rossi's besluit zich te vestigen in Londen. Waardoor hij voordeel kon halen uit de gunstiger belasting regelgeving in Groot Britannie, met betrekking tot sponsorgelden en andere inkomsten, aldus de Italiaanse belastingdienst. Rossi ontkend dit in alle toonaarden, en vindt dat hij het slachtoffer is van een geschil tussen Groot Britannie en Italie. Volgens Minister Vincenzo Visco van economische zaken die verantwoordelijk is voor het hard optreden tegen de belastingontduiking, leiden de Britse belastingregels tot zulk gedrag en zal het aan de kaak stellen bij de Europese Unie.
" ik zal betalen als is aangetoond dat ik fout zit, maar ik denk dat ik precies volgens de regels heb gewerkt, en dat mijn medewerkers hun best hebben gedaan om de regels te volgen, na deze controle zal blijken wie fout zit, maar ik zal mijn verantwoordelijkheden zelf dragen" aldus Rossi. Over de belastingontduiking in 2002 is overigens geen bewijs gevonden en werd opgeschort. Rossi is een van de best betaalde sportmensen ter wereld. Vorig jaar heeft hij 12 miljoen euro verdiend met zijn Yamaha contract en naar verluid nog eens 25 miljoen euro met sponsoring en merchandising.
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

DeWitte

CiteerSchikking met Italiaanse fiscus over enorme belastingschuld
De Italiaanse motorcoureur Valentino Rossi is dicht bij een schikking met de fiscus over zijn enorme belastingschuld. De zevenvoudig wereldkampioen moet volgens het persbureau Ansa over de periode 2000-2004 een nabetaling doen van 20 miljoen euro.

Volgende week moet er definitief overeenstemming zijn. Zo niet, dan kan Rossi een rechtszaak wegens belastingontduiking tegemoet zien. De 29-jarige MotoGP-coureur heeft zich om fiscale redenen gevestigd in Londen, maar verblijft nog altijd het meest in Italië.


Bron: nu.nl 

tering 20 miljoen belasting Na betalen :worship-cool: dat zou ik ook willen :yes6rs:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Joepie1958

Motorrijden? Je moet maar gek zijn
Lid van de B.T.A.