Bridgestone Battlax BT-016

Gestart door Herr Tod, 11 februari, 2008, 00:10:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Weet iemand al wat meer van deze nieuwe band? Ik heb gelezen dat de 120/70 voorband in maart dit jaar moet uitkomen samen met de 180/190 achterbanden. Andere maten, onder andere de 160/60 achterband waar ik mee rij, zou pas in de lente of zomer komen?

Snap ik het nou goed dat de voorband 3 compounds heeft die steeds zachter worden naar de buitenkant toe en de achterband zelfs 5 verschillende compounds?

Ik ben tot nu toe altijd trouw geweest aan de Pilot Power en de 2CT hiervan. Maar ja... Bridgestone doet het behoorlijk goed in de MotoGP dus... misschien moet het dikke franse mannetje eens plaats gaan maken voor een jap?

Op zich ben ik tevreden over de MPP 2CT, heeft me nog nooit in de steek gelaten. Wat ik alleen mis is een goed gevoel als de achterband uitbreekt, nu is dat een klein beetje als een jojo en soms jojo'ed die me wat te ver in een stap. Ze tekenen wel mooi :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Diddl

de voorband is een twee compount en de achterband is een 3 compount ik heb ze gezien op de motorbeurs en ik zit er ook aan te denken om ze aan te schaffen als ze er zijn ik voel me het veiligste op een bridgestone heb op mijn rf altijd bridgestone gehad en 1 x michlin maar dat was niks mijn eerste tl had maxxis en dat was ook bagger op deze tl heb ik weer bridgestone en dat voelt heel erg goed heb nu de bt014 voor en de bt010 achter
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Motzippaldy

Citaat van: diddl TL-R op 16 februari, 2008, 00:08:07
de voorband is een twee compount en de achterband is een 3 compount ik heb ze gezien op de motorbeurs en ik zit er ook aan te denken om ze aan te schaffen als ze er zijn ik voel me het veiligste op een bridgestone heb op mijn rf altijd bridgestone gehad en 1 x michlin maar dat was niks mijn eerste tl had maxxis en dat was ook bagger op deze tl heb ik weer bridgestone en dat voelt heel erg goed heb nu de bt014 voor en de bt010 achter


BT010 is niet om naar huis te schrijven  :-X
Proud on the South  

Diddl

Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Herr Tod

#4
Probeer maar eens een Pilot Power 2CT. Zelfs in de kou van nu heeft die band een enorm goed gevoel. Als ik over de turbo rotondes bij het Roda stadion vlieg laat die band precies weten wanneer je op de grens zit, mocht je het wagen om wat verder te gaan begint die geleidelijk weg te schuiven maar pakt meteen weer op als je het gas wat dicht draait. En dat op ZOAB wegdek van 0 graden :worship-cool:

Het is dan ook te hopen dat Bridgestone een goede compound heeft, want je kunt nog zoveel lagen op een band leggen, als het niks is dan blijft het niks. Ik vind het wel jammer dat veel goede banden alleen in 180 of 190 te krijgen zijn, zeg een BT-002RS of Diablo Corsa 3 :? Maar ja, die test ik wel eens op een SRAD of zo.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Citaat van: Herr Tod op 16 februari, 2008, 13:12:41
het Roda station

:shock: Roda Station ??  :shock:

:shock: Vliegen ??  :shock:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Herr Tod

Ja heel even als ik hem omgooi van links naar rechts... of als ik de missie moet afbreken in verband met een te hoog aandeel aan meters per seconde en gewoon over de rijbaanscheiding rechtdoor rij :lol: Vervolgens staan 10 asielzoekers je aan te gapen :roll:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


QuattroFrits

Citaat van: Herr Tod op 16 februari, 2008, 14:47:26
Vervolgens staan 10 asielzoekers je aan te gapen :roll:

Die staan daar op de trein te wachten bij het Roda STATION, waar dat dan ook zijn mag.  :rofl: :rofl:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Herr Tod

Alez alez... heb het al veranderd... was nog een beetje duf van gisteravond :roll:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Herr Tod

Ze zitten onder de nieuwe GSX-R modellen die bij Motoshop Margraten staan. Mijn nagel afdruk staat er in :oops: Is echt zacht... altijd goed. Is ook een mooie band om te zien zo. Kwa vorm zien ze er ook prima uit, zal best strak sturen. Nog eventjes wachten tot ze ook in 160/60 leverbaar zijn :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Diddl

ik heb sinds vanmiddag de bt 016 op de TL liggen maar ik moet zeggen ben nu aal positief ze voelen heel lekker in een bocht
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Herr Tod

Heb je ook met Pilot Power (2CT) gereden?
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Matti

Citaat van: Herr Tod op 16 februari, 2008, 13:12:41
Probeer maar eens een Pilot Power 2CT. Zelfs in de kou van nu heeft die band een enorm goed gevoel. Als ik over de turbo rotondes bij het Roda stadion vlieg laat die band precies weten wanneer je op de grens zit, mocht je het wagen om wat verder te gaan begint die geleidelijk weg te schuiven maar pakt meteen weer op als je het gas wat dicht draait. En dat op ZOAB wegdek van 0 graden :worship-cool:

Het is dan ook te hopen dat Bridgestone een goede compound heeft, want je kunt nog zoveel lagen op een band leggen, als het niks is dan blijft het niks. Ik vind het wel jammer dat veel goede banden alleen in 180 of 190 te krijgen zijn, zeg een BT-002RS of Diablo Corsa 3 :? Maar ja, die test ik wel eens op een SRAD of zo.

Yep, wil nooit meer en andere op mijn hok. Ben met -6 celcius naar werk gereden, en nog plakt'ie als lijm. Zelf over wegmarkering met regen kun je sturen.
zxr of watte?

Herr Tod

#13
Ik heb ze besteld, na mn Ardennen ritje gisteren zijn de MPP 2CT's aan vervanging toe. Voor wat ik gelezen heb sturen ze iets moeilijker in dan de Michelin's maar daarna zouden ze iets meer grip hebben. Grote vraag is, wat doen ze op het natte? Dat is ook heel belangrijk, want regen rijden is feest voor mij :mrgreen:

Ik heb ze voor een kleine 245 euro besteld bij Mopedreifen.de 120/70-17 en 160/60-17. Ze zijn een paar euro goedkoper dan een MPP 2CT maar geld is niet zo belangrijk bij de banden vind ik, die dingen moeten het gewoon altijd geregeld krijgen en nooit teleurstellen... dat laatste laat ik wel aan mezelf over :-X
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Joep

Dan hoor ik graag hoe ze bevallen.
Rij nu met MPP op de circuitmotor in die maat en een eventueel goed alternatief is altijd meegenomen.