Bridgestone Battlax BT-016

Gestart door Herr Tod, 11 februari, 2008, 00:10:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Citaat van: Joep op 07 mei, 2008, 20:22:15
Dan hoor ik graag hoe ze bevallen.
Rij nu met MPP op de circuitmotor in die maat en een eventueel goed alternatief is altijd meegenomen.

Sowieso de 2CT pakken, die paar euro extra is die meer dan waard! Vorig jaar heb ik afwisselend MPP en MPP2CT gereden, de gewone achterband brak veel sneller uit dan de 2CT. Ook met aanremmen in de bocht scheelt de 2CT een hele hoop, die houdt gewoon zijn grip ... uhhh als je niet te gek doet :-X De gewone wil als wat eerder een stap opzij zetten. Zeker op een circuit kost je dat een hoop tijd. Ik heb ook even met een 120/60-17 voorband gereden maar dat was echt terreur vergeleken bij een 120/70-17, stuurde voor geen meter :roll:

Als het budget uit komt zoals gepland kan ik misschien dit jaar nog een circuit dagje pakken met een GSX-R 750 SRAD. Dan vraag ik me af wat de beste keuze is, MPP2CT of Power Race? Allez het zal dan wel gewoon niveau 1 worden om kennis te maken met circuit rijden. Daarna gewoon vrij rijden dus in eerste instantie zal het niks uit maken, maar daarna :dunno:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Joep

Citaat van: Herr Tod op 07 mei, 2008, 21:53:37
Sowieso de 2CT pakken, die paar euro extra is die meer dan waard! Vorig jaar heb ik afwisselend MPP en MPP2CT gereden, de gewone achterband brak veel sneller uit dan de 2CT. Ook met aanremmen in de bocht scheelt de 2CT een hele hoop, die houdt gewoon zijn grip ... uhhh als je niet te gek doet :-X De gewone wil als wat eerder een stap opzij zetten. Zeker op een circuit kost je dat een hoop tijd. Ik heb ook even met een 120/60-17 voorband gereden maar dat was echt terreur vergeleken bij een 120/70-17, stuurde voor geen meter :roll:
Ik rij met 120-60 nu. KWam toevallig zo uit, maar is al een hele verbetering ten opzichte van de vf750f-vork met BT45. Ik heb er nu nog geen last van dat het niet stuurd. Idem voor de achterband. Ook met bt45 gereden 130 breed. Nah dan heb ik nu met 160 en MPP meer grip dan ik ooit had kunnen voorstellen, vindt het dus niet zo spannend MPP of MPP 2ct. Komt wel ;)

Citaat van: Herr Tod op 07 mei, 2008, 21:53:37
Als het budget uit komt zoals gepland kan ik misschien dit jaar nog een circuit dagje pakken met een GSX-R 750 SRAD. Dan vraag ik me af wat de beste keuze is, MPP2CT of Power Race? Allez het zal dan wel gewoon niveau 1 worden om kennis te maken met circuit rijden. Daarna gewoon vrij rijden dus in eerste instantie zal het niks uit maken, maar daarna :dunno:
Voor een niv 1 maakt het niets uit waar je mee rijdt. Dan gaat het vooral om de lijnen en je weten te gedragen op de baan. Al ligt de bochtensnelheid al op een redelijk tempo. Ga je vervolgens vrij rijden en je wilt tot de max dan dan is het maar net hoe diep dat de beurs is. En anders SC er onder, "daar rijen ze allemaal mee" als je dat belangrijk vindt ;)

Herr Tod

OK... vandaag de banden gewisseld en de eerste test kilometers gemaakt. Eerste indruk na 20 km;

Ze sturen eigenlijk precies zoals de versleten MPP2CT's, mag ik niet over klagen, gewoon mooi geleidelijk en als het moet ook retesnel zonder te 'hobbelen'.

De conserveerlaag die er op zit is wel veel gladder dan die van Michelin, daar kwam ik dan in de 2e bocht die ik 'nam' meteen achter toen de voorkant weg schoof, maar niet ver genoeg dus dat maakt allemaal niets uit. Er staat nog zo 'avoid hard cornering' op de sticker dus een gewaarschuwd mens telt voor 2 :roll: Kan ook zijn dat de banden te koud waren, van de Michelin's ben ik gewend dat ik meteen met 3/4 gas uit mijn inrit kan rijden, misschien moet ik met de Bridgestone's wat rustiger beginnen.

Dan het rijden, het laagje zit er nog steeds een beetje op, althans, de banden piepen als ik met mijn vinger er over wrijf, bij Michelin was het zo dat de band dat niet meer deed als de laag er af was. Hoe dan ook, ik vind de voorband echt mega goed :worship-cool: Ik denk dat ik nog eens over de kop vlieg met die band want toen ik hem wilde blokkeren kwam die gewoon op het voorwiel. Allez, ik denk nog eens proberen en dan wat verder naar achteren zitten.... het enige verschil was dat ik een beter uitzicht had toen die weer op z'n voorwiel kwam :lol: Ook een bocht in remmen is super, voor je het weet sta je bijna stil en moet je vol op het gas om nog een beetje fatsoenlijk de bocht uit te komen :mrgreen: De voorband is ook een stuk zachter als de achterband terwijl die bij Michelin min of meer hetzelfde was. De voorband begint wel al een beetje te 'tekenen' halverwege naar de zijkant.

De achterband kan ik nog niet veel over zeggen, hij houdt gewoon zijn grip vast, pakt ook direct weer op als ik over een hobbeltje vlieg in een bocht. Hetzelfde als de Michelin's eigenlijk, maar goed dit was even op een stukje van 20 km. Ik denk dat die toch wel meer grip heeft als de Pilot Power 2CT. In ieder geval gaan de Bridgestone's niet meer van hun plaats af in een bocht bij een niet al te hoge hellingshoek maar wel met volgas, ze zijn nog nieuw eh ;)

Ze worden wel een stuk warmer dan de Michelin's en ze warmen snel op, blijft alleen nog even de vraag hoe ze het doen als je net uit de garage komt. Mijn grootste vraag is nog, hoe doen ze het in de regen? Dat vind ik ook heel belangrijk want regen rijden is leuk :cool: :cool: Een wat kleinere vraag is hoe lang zullen ze mee gaan, aangezien ik ook naar m'n werk rij met de motor hoop ik dat ze in het midden niet zo snel slijten. De Pilot Power 2CT was ideaal, reteveel grip en toch een dikke 2 maanden levensduur.

Eerste indruk is goed... zeer goed zelfs. Over een klein half uur ga ik een rondje maken om een tweede indruk te krijgen :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

Citaat van: Herr Tod op 20 mei, 2008, 18:25:38


Eerste indruk is goed... zeer goed zelfs. Over een klein half uur ga ik een rondje maken om een tweede indruk te krijgen :mrgreen:

En jong rondje nog niet af  :shock:  indien wel hoe tekenen dan nieuwe banden na tweede indruk color of toch blac&white  :mrgreen:
Proud on the South  

Yvil

Ik ben vanavond rond 21u nog door t Vijlenerbos gevlogen...

Er stonden verdacht veel zwarte strepen, zou het??? Zouden ze van een setje Bridgestones komen  ???

Motzippaldy

Citaat van: Yvil op 21 mei, 2008, 21:23:50
Ik ben vanavond rond 21u nog door t Vijlenerbos gevlogen...

Er stonden verdacht veel zwarte strepen, zou het??? Zouden ze van een setje Bridgestones komen  ???

Ik heb rond 21 uur met de auto door VB geflogen   :yes6rs:
Proud on the South  

Yvil

Citaat van: Motzippaldy op 21 mei, 2008, 21:31:21
Citaat van: Yvil op 21 mei, 2008, 21:23:50
Ik ben vanavond rond 21u nog door t Vijlenerbos gevlogen...

Er stonden verdacht veel zwarte strepen, zou het??? Zouden ze van een setje Bridgestones komen  ???

Ik heb rond 21 uur met de auto door VB geflogen   :yes6rs:

Niet toevallig n zwarte VFR gezien??? Wat voor auto rij je en welke kleur? Ben wel één of ander blauw dingetje tegen gekomen dat flink door reed.

Motzippaldy

Rood Hondatje  :-X en heb een paar motoren gezien mat dikke BMW achterin(wit/blau)  :mrgreen:
Proud on the South  

Yvil

Dan heb ik je niet (bewust) gezien  :dunno:. Die blauwe stond me nog bij omdat ik een beetje van hem schrok en dus van het gas af ging toen hij uit het niets nogal hard door de bocht kwam. En ik heb maar drie andere motoren gezien, bij éne dacht ik nog dat het die persoon hier op het forum was met die lelijke (waar hij t circuit mee opging laatst) duc. Was zo'n oude motor die ipv n kuipruit daar gewoon rode kuip had doorlopen. Maar dat is maar een gokje  ;) ben geen kenner. Verder nog n GS met Xenon samen met n andere motor ter hoogte van "Lodge 7".

Maaruh een beetje :offtopic: van onze kant  :oops:

Q hoe zit t nu met die tweede testronde??? Inmiddels zul je toch al wat meer gereden hebben, toch? Waren die strepen nu van jou of denk je van niet?

Hakinnen

Citaat van: Yvil op 21 mei, 2008, 22:34:37
Dan heb ik je niet (bewust) gezien  :dunno:. Die blauwe stond me nog bij omdat ik een beetje van hem schrok en dus van het gas af ging toen hij uit het niets nogal hard door de bocht kwam. En ik heb maar drie andere motoren gezien, bij éne dacht ik nog dat het die persoon hier op het forum was met die lelijke (waar hij t circuit mee opging laatst) duc. Was zo'n oude motor die ipv n kuipruit daar gewoon rode kuip had doorlopen. Maar dat is maar een gokje ;) ben geen kenner. Verder nog n GS met Xenon samen met n andere motor ter hoogte van "Lodge 7".

Maaruh een beetje :offtopic: van onze kant  :oops:

Q hoe zit t nu met die tweede testronde??? Inmiddels zul je toch al wat meer gereden hebben, toch? Waren die strepen nu van jou of denk je van niet?

Nei maan..dat waor ich neet
Bin maar blie angers haj dee lelijke duc dea nutte riesbrenner van diech es flink zenuwechtig gemaak  :mrgreen:

DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Yvil

Citaat van: Hakinnen op 21 mei, 2008, 23:46:54
Nei maan..dat waor ich neet
Bin maar blie angers haj dee lelijke duc dea nutte riesbrenner van diech es flink zenuwechtig gemaak  :mrgreen:

:schater: Sorry, ich wis ff neet mie wat veur unne motor t woar en wea dem hei...

Doe wis waal metein wea ich bedoelde  :twisted: ;) :rofl:

Hakinnen

Citaat van: Yvil op 22 mei, 2008, 10:27:30
Citaat van: Hakinnen op 21 mei, 2008, 23:46:54
Nei maan..dat waor ich neet
Bin maar blie angers haj dee lelijke duc dea nutte riesbrenner van diech es flink zenuwechtig gemaak  :mrgreen:

:schater: Sorry, ich wis ff neet mie wat veur unne motor t woar en wea dem hei...

Doe wis waal metein wea ich bedoelde  :twisted: ;) :rofl:


hahahaha...
maak niks maan..
ich ving dat zelf aug e lelik fritekot..
Tegenwoordig mot r zelfs boete sloape..
Maar ich vergeaf 'm zien lelikheid omdat er zoen cool blokske heaf

;)

Herr Tod

2e testronde was wel leuk maar had ik wegens omstandigheden vroegtijdig moeten afbreken. Wat ik in die korte tijd wel gemerkt had is dat ik nog veel krappere lijnen kan rijden met dezelfde bochtensnelheid als ik gewend ben, de bandjes houden gewoon hun lijn. Ook als ik de lijn volg die ik altijd rij met evenveel gas op hetzelfde punt etc etc dan kom ik toch harder de bocht uit, dus schijnbaar spinnen de Pilot Power 2CT's een beetje door en dat doen de Bridgestones niet. Gisteren ben ik bijna over de kop gevlogen met remmen toen ik met redelijk hoge snelheid in een keer vol in de rem kneep, ik ging er van uit dat die zou blokkeren maar niet dus :shock: :shock: Wat ook even opletten is, omdat die banden zo veel meer grip hebben ga je voor je gevoel normaal een bocht in, dus zo dat de banden net niet gaan schuiven. Maar 'net niet' bij de BT's is eigenlijk 'nog lang niet' omdat ik de Powers nog gewend ben, dus ga je gas bij geven en dan kom je er achter dat je eigenlijk harder gaat dan ooit tevoren en vervolgens weer vanalles aan de grond begint te rijden.

Offroad zijn ze niet zo goed, kun je beter Pilot Power hebben, ik denk dat dat komt omdat die wat spitser zijn dus heb je wat meer druk... maar ja het zijn dan ook geen offroad banden he :lol: Slijt ook veel te hard, meteen krassen er in en de hele santakraam :roll:

Nu ff wachten op een vriendelijke regenbui en over een paar weken eens kijken hoe snel ze slijten. Ik rij met 2.2 bar in de voorband en 2.4 bar in de achterband.

Bridgestone rules :yes6rs: :thumbsup:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


B-Witch

Wat denk je ?? zou het wat zijn die BT016's onder de GSR ??
Op de BT014 die er standaard onder de GSR ligt, heb ik graag gereden, veel grip, en je krijgt echt het idee dat de band goed plakt (voelt goed stabiel aan), en dat geeft vertrouwen.
De BT021 levert kwa grip vind ik wat in, en vooral in de bochten kreeg ik nog wel eens het gevoel dat hij gaat (weg) schuiven, of dat aan het exemplaar lag die ik er op heb zitten, weet ik niet, ik verdenk die ervan dat die al langer niet optimaal meer was :dunno:
En als ik dan lees dat de BT016 op Jerez (waarvan artikel hier te lezen) in een test zonder problemen de 2800 ronden heeft gehaald, moet het kwa kilometrage dus ook wel meevallen ??
Nou? in geval van echt kapotte tuub vervangen door BT016? of gewoon weer safe BT021 kiezen?
You may own the bike, but the bike possesses you.