Bridgestone Battlax BT-016

Gestart door Herr Tod, 11 februari, 2008, 00:10:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Tja... je moet de band wel gebruiken waar die voor bedoeld is, dus plat leggen die motor anders is die binnen de kortste keren vierkant. Voor de rest heb ik het motto "Geld speelt geen rol bij banden, op die 2 zwarte ringen staat je hele leven!" ... nou ja soms ook wel op eentje :lol:

Na 1000 mijl op het circuit was de band op, die 2800 ronden moet je delen door 20 motoren ;) Maar op zich, 1600 circuit kilometers... dan moet de 4000 op straat toch goed te halen zijn lijkt me.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Motzippaldy

Citaat van: Herr Tod op 22 mei, 2008, 14:21:32


Nu ff wachten op een vriendelijke regenbui en over een paar weken eens kijken hoe snel ze slijten. Ik rij met 2.2 bar in de voorband en 2.4 bar in de achterband.


Veel slechter dan MPP 2TC  :-X

Citaat van: Herr Tod op 22 mei, 2008, 14:21:32

Bridgestone rules :yes6rs: :thumbsup:

:rofl:
Proud on the South  

Herr Tod

Ik zeg eens voorzichtig dat ze op het natte ook beter zijn dan de 2CT. Zo tot een 40 graden (geschat) hellingshoek zijn ze echt ok, als je dan gas er op gaat zetten begint de achterband wat te schuiven, naar grip te zoeken.... en die vindt hij ook :mrgreen: Om te kijken wat de maximale hellingshoek is voelde ik me vanavond niet dwazig genoeg... komt nog :-X

Ik denk dat ik mijn nieuwe favoriete band heb gevonden :worship-cool:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

Wat een bandje al niet kan doen....ik heb een nieuwe band op het voorwiel laten leggen...een Dunlop sportmax GT501 of zoiets  :mrgreen: merk meteen verschil met sturen en remmen. Stuurt nu veel scherper en zonder kiepeffect... Ook na het vervangen van de achteband stuurde hij al iets anders, dat weet ik aan het feit dat er eerst een maatje te breed op de velg lag (150 ipv 140) Ik heb me nu aan de orginele maten gehouden, ook wat hoogte etc betreft. Merkbaar...zeer merkbaar.
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

En dan is dat op zich nog een poep band :oops: ... als je 17 inch velgen hebt dan moet je gewoon een Pilot Power pakken :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Mounty

Citaat van: Herr Tod op 05 juni, 2008, 17:30:44
En dan is dat op zich nog een poep band :oops: ... als je 17 inch velgen hebt dan moet je gewoon een Pilot Power pakken :yes6rs:
16 voor en 18 achter...de motor is 20 jaar oud...
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

Ik keek net bij het afstappen naar de voorband van de Bandit.... die is blauw op de zijkant :shock: Hendig ruig die banden, wat je daar allemaal mee kunt op openbaar hobbel asfalt :worship-cool:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Herr Tod

Nu ook een test gedaan met de GSX-R. De achterband is super, grip en gevoel is gewoon prima. In de regen wat minder gevoel maar wel veel grip. De voorband wilde niet echt werken, stuurde niet helemaal zoals ik het graag heb en na ongeveer 3500 km was die op. Ondanks dat was de grip wel voldoende maar het stuurde echt zwaar op het laatste.

Nu is de voorband vervangen voor een gebruikte Michelin Power Race... subliem :worship-cool: Twee tegenpolen, Michelin en Bridgestone, werken prima samen :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen: