Hoekige pilot road , iets meer dan de helft op ?

Gestart door karz, 17 februari, 2008, 12:49:03

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

karz

Toen ik mijn voorwiel demonteren viel me bij het vastpakken van de voorband iets op.

Ik heb in het midden van de voorband een stuk van 2,5 cm in de breedte een verdikking lopen.
Dus eigenlijk het tegenovergestelde van een door veel rechtdoorgaand rijden vierkante band.

Die verdikking van ongeveer 2mm zorgt voor een vervelend gevoelloos moment tijdens het inkantelen, ik week dit gedrag eerder aan gladheid tijdens slechter weer.

De achterband vertoont het zelfde alleen is het dikkere stuk nog wat breeder.

Ik weet dat de 2ct pilot roads op dat stuk een wat hardere compound hebben om bij rechtdoorverkeer wat langer mee te gaan, maar dit is nog een 'gewone' pilot road.

Slechte zaak , ze zijn net op de helft en nu eigenlijk al niet prettig te rijden.

Toch is het vreemd, want ik rijd voornamelijk op en neer stein maastricht over de autoweg, wellicht een 600 km per maand recreatief bij goed weer.
Het kan toch niet zo zijn dat de zijkanten sneller gesleten zijn dan het middenstuk :dunno:

Zie de foto's :







Any thougths  ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

DeWitte

op de boxer of op de monstro? de verklaring voor de boxers, met die telelever voorvering blijven veren onder het remmen en zodoende "happen" in de band: de kracht zal ergens naar toe moeten. Mijn Gs-en hadden er allemaal van voren (bij welk merk/soort band dan ook) meer of minder last van.

bij de monstro zou ik het wijten aan de band als het de 1e is??
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

karz

Citaat van: Dwars® op 17 februari, 2008, 12:55:43
op de boxer of op de monstro? de verklaring voor de boxers, met die telelever voorvering blijven veren onder het remmen en zodoende "happen" in de band: de kracht zal ergens naar toe moeten. Mijn Gs-en hadden er allemaal van voren (bij welk merk/soort band dan ook) meer of minder last van.

bij de monstro zou ik het wijten aan de band als het de 1e is??

Sorry, het gaat om de bmw r1100 rs.
Maar dat gaat niet helemaal op denk ik want, de bt20 die ik er van te voren op had , waren veel verder op en zijn keurig gelijkmatig afgesleten.

oude bt-20 band :


sometimes the same is different, but mostly it's the same.

karz

#3
 :? hmm alhoewel die bt-20 achterband dat ook wel eens zou kunnen hebben gehad nu ik die foto zo bekijk, in mindere mate dan wel.

edit: in de startpost heb ik de foto's van de pilots bijgeplaatst ..
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Steefke™

#4
waarschijnlijk een combinatie van een zachtere compount, de bandenspanning, het gewicht van de motor en de bochten snelheid waardoor ze meer op die plaats meer slijten.

Of zou het liggen aan al die rottige rotondes in de gemeente Stein :mrgreen:
Smells like rubber

DeWitte

ik las ergens dat Bridgestone nu zelfs een band met 3 verschillende compounts gaat maken? dan krijg je dat wellicht nog erger? maar idd , ik kan steefkes gedachtengang volgen, wellicht een combi van?
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

Ik weet er helemaal niks van,
maar Mr.Kawa had vorig jaar soort gelijk iets, maar dan met een metzeler voorband op de Z1000
Vlak na het weekend in Juni, komt hij na zijn werk thuis en hij zegt: kijk es ff naar mijn voorband.
Excact hetzelfde dus.
Ztje stuurde dus ook voor geen meter meer, en we hebben ons toen ook al afgevraagd hoe dat zou kunnen.
Meest logische was toen: combi van compound en bochten.
Raar zag het wel uit, en Maurice zij dat de motor dus echt de bocht "in kiepte" als hij op een bepaald punt kwam.
Verder nooit meer wat van gedacht, tot we de piccies hier zagen.
Lijkt mij dus dat het niks te maken heeft met het merk van de band en ook niet met de vering, want op de Z zit geen telelever vering....
Mss dus dan toch compound en bandenspanning???
You may own the bike, but the bike possesses you.

karz

#7
Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 februari, 2008, 21:08:30

Raar zag het wel uit, en Maurice zij dat de motor dus echt de bocht "in kiepte" als hij op een bepaald punt kwam.


Precies dat heb ik dus ook, ik dacht al dat de vering begon te slijten ofzoiets of dat ik gewoon niet meer goed kon rijden na de voorzichtige winterkilometers. Nu dat ik weet wat de oorzaak is zal ik er me er wellicht over heen kunnen zetten en gewoon doorduwen zeg maar..

Bandenspanning...zou ik die wat minder moet zetten dan  ?
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Diddl

kun je die foto's niet naar michelin sturen met een bericht erbij die grote fabrikanten zullen je echt wel uitleg geven over hoe wie wat daar is de naam michelin te groot voor is maar een idee en dan kom je erachter hoe dat kan
Ducati 999 2003
audi A3 1996

I was in hell ring the bell and run away

Herr Tod

Ik heb er bij mijn Pilot Power 2CT geen last van. Komende week moet ik ze vervangen, dit waren mijn 'winterbanden' dus voor de grootste deel van alle km's toch rustig aan gedaan. Elke dag woon-werk verkeer. Op zich zijn ze nog mooi rond en sturen nog steeds geleidelijk. Nou is het wel zo dat deze banden als ze nieuw zijn al de bocht inkiepen, maar op een goede manier, als ze op zijn dan zijn ze gewoon mooi rond en sturen ze wat geleidelijker. De vering heb ik niet aangepast voor de winter, deze staat nog op de '20 a 25 graden, zomer' stand dus in de winter is die vrij hard.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


karz

Citaat van: Herr Tod op 17 februari, 2008, 21:31:16
Ik heb er bij mijn Pilot Power 2CT geen last van. Komende week moet ik ze vervangen, dit waren mijn 'winterbanden' dus voor de grootste deel van alle km's toch rustig aan gedaan. Elke dag woon-werk verkeer. Op zich zijn ze nog mooi rond en sturen nog steeds geleidelijk. Nou is het wel zo dat deze banden als ze nieuw zijn al de bocht inkiepen, maar op een goede manier, als ze op zijn dan zijn ze gewoon mooi rond en sturen ze wat geleidelijker. De vering heb ik niet aangepast voor de winter, deze staat nog op de '20 a 25 graden, zomer' stand dus in de winter is die vrij hard.

Is dat met je bandit ?   
Ik denk dat die lompe 250 kilo  bmw plus mijn eigen kadaver er ook wat mee te maken heeft.
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

Herr Tod

Kan zijn... de Bandit weegt 195 kilo volgetankt. Het gewicht zou wel eens wat kunnen schelen ja... maar van de andere kant rij ik met veel verschillende bandendrukken. Voor rij ik van 1.8 tot 2.2 (moet eigenlijk 2.2 zijn maar met minder kom ik ook prima weg) en achter van 1.8 tot 2.4, moet eigenlijk 2.4 zijn maar met 1.8 is het ook leuk rijden :lol:

Ik heb een keer een Pilot Road als voorband gehad, die was goedkoop en de "USD voorvork met andere velg aanpassing" stond toen voor de deur. De band hield zich goed maar liet niet echt merken of hij het allemaal geregeld kreeg, het ging gewoon goed of het ging opeens bijna fout. Met dat ding er op ben ik nog naar een regenafvoer ingereden :oops: toen was er een stukje uit maar reed nog prima! Voor de rest heb ik er niet lang genoeg mee gereden om er meer over te kunnen zeggen. De velg met de band er om staat nog ergens in de schuur.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


karz

Ik denk dat het een gevalletje bandenspanning is :oops:

Ik heb gewoon altijd te weinig erin gehad.  2.5 voor en 2.9 achter is voorgeschreven. Daar zat ik niet op, eerder rond de 2.0 - 2.2   .
Ik merkte meteen ook een stuk minder rolweerstand ..

Dommiedommie   :banghead4rv:
sometimes the same is different, but mostly it's the same.

B-Witch

Citaat van: karz op 18 februari, 2008, 16:09:32
Ik denk dat het een gevalletje bandenspanning is :oops:

Ik heb gewoon altijd te weinig erin gehad.  2.5 voor en 2.9 achter is voorgeschreven. Daar zat ik niet op, eerder rond de 2.0 - 2.2   .
Ik merkte meteen ook een stuk minder rolweerstand ..

Dommiedommie   :banghead4rv:

Nou ja Karz, dan ben je dus niet de enige dommie hier, Mr.Kawa dus ook :lol:
wss ook verkeerde bandenspanning dan dus ;)
You may own the bike, but the bike possesses you.