Hoofdmenu

Bandit mods

Gestart door Herr Tod, 05 oktober, 2005, 22:53:36

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herr Tod

Tijdens het wisselen van de nokkenassen hield ik ze gewoon vast, dan kan ik de ketting meteen weer om het tandwiel leggen en heb ik wat meer ruimte om de as er in te krijgen.

Anyways, aangezien het vandaag aardig regende heb ik me eens gegeven aan de carburateurs. Hoofdsproeier van 100 naar 102.5, vlotterhoogte nagemeten en bijgesteld. Stationair schroeven een halve slag teruggedraaid en de hele zooi gesynchroniseerd. Mijn excuses voor de soms wazige foto's, de rommelhoek en de fiets van de ma :angel:



Mijn exclusieve " Herr-Tod-O-Float-Height-O-Meter ". Dit werkt 10 keer beter dan meten met een gewone schuifmaat. Als je hem omdraait kun je er zelfs koffie mee drinken :mrgreen:



Vervolgens trek ik deze maat van 56.00 mm af (hoogte van het hulpstuk) en dan heb ik de precieze hoogte van de vlotter :)



Aan de IC



De " Herr-Tod-O-Mano-Meter " Beetje wazig, maar het is gewoon 1 lange slang die voor 1/3 deel is gevuld met water. Eigenlijk wilde ik 2-takt olie gebruiken maar dan had ik een dikkere slang nodig en die had ik even niet in die lengte.

Even een testritje gemaakt, het stationair- tot 1/3 gas gedeelte is nu prima. Ik heb weer 'vermogen' tussen 2000 en 3000 toeren, dat was verdwenen door de andere nokkenassen. Nu twijfel ik of het een goed idee was om de hoofdsproeier te veranderen. Morgen eens uitgebreid testen en anders laat ik de gasnaalden een halve clip zakken of ik probeer eens een airboxdeksel met 2 extra gaten die ik nog ergens heb liggen.

To be continued...
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Hakinnen

:worship-cool:  :thumbsup:  :worship-cool:  :thumbsup:

respect hoor..

vindt eigenlijk dat MFL jou een beetje degelijke testbank moet "sponsoren" ..

:mrgreen:

nog ff zo door en je kunt zo bij "hoegee tech" aan de slag..

:wink:

DeWitte

:stupid: idd een MFL testbank voor Herr Tod: alleen zijn wij afhankelijk van onze sponsoren en dat zijn ook maar " erme duivele" :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Xenon licht 8)



Uitpakken :lol:



De voedingen :roll:



Kabeltjes :? Na een beetje puzzelen past dat allemaal in de lamp.



Licht :shock:

Morgen even de lamp poetsen en wat betere foto's proberen te maken.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

ik vin dat echt stoer 8) die Herr Tod zit maar het hele weekend in z'n kelderke " uit te vinden"  en te sleutelen en af en toe als z'n ma roept gaat ie eten maar dan gelijk ook weer terug, geen tijd voor toetje Ma ben druk met uitvinden. en 's avonds internet afstruinen om weer iets nieuws te vinden. :wink:

Topper  :worship-cool:  :worship-cool:  :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

The Dominator

Citaat van: "Herr Tod"



Licht :shock:

Morgen even de lamp poetsen en wat betere foto's proberen te maken.

en nog effe voor stadslicht een "blauw" lampje scoren, dit ziet er natuurlijjk niet uit he!

vd rest, super!! zou ik ook wel willen hebben als ik groot ben
color=red]Scuderia Pomodoro Rosso![/color]

//www.pomodoro-rosso.nl

Busaberke

Citaat van: "Herr Tod"Xenon licht 8)



:twisted:

Quanta Costa ????
Suzuki Hayabusa 1999
Triumph Tiger 2009

Motzippaldy

Q ! Jij Bent Gek  :worship-cool:
Proud on the South  

QuattroFrits

Citaat van: "Motzippaldy"Q ! Jij Bent Gek  :worship-cool:

:oops: Sorry Motz, maar ook gekken moeten leven. :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

QuattroFrits

:shock: En Q, ga zo door en het wordt nog een helse machine. :wink:
Wil je rust en vrede, doe dan bij MFL je intrede.

Herr Tod

Om 20:45 gemaakt, deze zijn iets beter gelukt :lol:

De lampjes



Klein licht



Groot licht



Vanuit een andere hoek



En zo ziet het uit voor een wielrenner :angel:



Ik heb ook even de 5A zekeringen (per lamp) vervangen voor 7.5A want tijdens het opstarten van de lamp trekt die al snel 6A per lamp. Hiervoor had ik 2 x H11 55 watt per stuk. Helaas geen foto hiervan om te vergelijken, misschien maak ik die nog eens maar ik heb niet echt zin om die lamp uit elkaar te halen en weer met alle kabels te stoeien :roll:

Dit setje is eigenlijk bedoeld voor een auto, twee lampen en het xenonlicht vervangt dan groot en klein licht,m dus je hebt dan alleen nog klein licht. Eventueel kun je er twee halogeen lampen bij zetten die dan werken bij groot licht maar daar heb ik in mijn geval niets mee te maken. Dit setje heeft me 130 euro gekost, stelt niet veel voor eigenlijk. Een enkel setje kost een kleine 100 euro. Bij Motoshop Margraten hebben ze een setje met een enkele lamp die je ook voor groot licht kunt gebruiken, hoe en wat precies weet ik niet meer. Is vanzelfsprekend wel duurder dan een setje van eBay maar je krijgt er wel de service bij. Ik kan het in ieder geval aanraden! Op een weggetje waar ik normaal 60 rij als het helemaal donker is reed ik gisteren ruim 90, de auto achter me hield het niet bij en dat terwijl ik de koplamp nog wat laag had staan :rofl: Het is wel even wennen, dat blauwige licht doet volgens mij iets met de schaduwen en het contrast, maar niets wat ik als nadelig ervaar. Ik heb 6000K als kleurtemperatuur, je kunt vanaf 4000 (aan de gelige kant, 5500K is daglicht) tot 14000K (paars :lol:) krijgen, kwestie van lampje wisselen.
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Schmetzke

Citaat van: "Herr Tod"
En zo ziet het uit voor een wielrenner :angel:

[img]http://members.home.nl/herrtod/Bandit/Xenon/Xenon_9.jpg[img]

:rofl:  :worship-cool:  :worship-cool:

Youp

ik ken iemand die had xenon op een yamaha mintje gebouwd! :)}

zo'n hok dus...





echter de xenon trok meer energie dan het brommertje kon leveren dus als het 5 minuten had gebrand moest de volgende 20 minuten de accu bijladen voordat het weer aan kon :D
opeloos benzine verslaafd...

Herr Tod

Net gekocht...



Spiksplinter nieuw, zit nog in de beschermfolie 8)
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

en wat zijn ut?? 2 thermoskannen??? :mrgreen:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away