to B-king or not to B-king is tha question

Gestart door Hakinnen, 16 maart, 2008, 12:29:53

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mounty

Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 16:41:43
Zaterdag nog ff achter een B king aan gereden, ik vind um gaaf
Mr.Kawa vind dat door de uitlaten het net is of je een heel smalle achterband eronder hebt liggen...kwestie van smaak mss :dunno:
En laat de GSR dan maar een dames motor zijn, dat boeit me niet, net zoals er ook vrouwen zijn die op een R1 toefelen, stappen er ook natuurlijk op een GSR, vergis je niet, tis geen tamme motor hoor.
Mr.Kawa staat iedere keer te kijken hoe ik met de GSR hem gewoon bijhoudt of zelfs wegtrek met accelereren :yes6rs:


Koppel van de gSR is idd prima..ook onderin en dat is juist het probleem bij veel motoren..het koppel onderin..

Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

DeWitte

Citaat van: FZ_Ron op 17 maart, 2008, 16:45:15
Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 16:41:43
Zaterdag nog ff achter een B king aan gereden, ik vind um gaaf
Mr.Kawa vind dat door de uitlaten het net is of je een heel smalle achterband eronder hebt liggen...kwestie van smaak mss :dunno:
En laat de GSR dan maar een dames motor zijn, dat boeit me niet, net zoals er ook vrouwen zijn die op een R1 toefelen, stappen er ook natuurlijk op een GSR, vergis je niet, tis geen tamme motor hoor.
Mr.Kawa staat iedere keer te kijken hoe ik met de GSR hem gewoon bijhoudt of zelfs wegtrek met accelereren :yes6rs:


Koppel van de gSR is idd prima..ook onderin en dat is juist het probleem bij veel motoren..het koppel onderin..



nou een koppel van 64,7 Nm voor de gsr bij 9.600 t.p.m (info suzuki.nl) kan ik niet lyrisch over worden :roll:

B-king trouwens 146 Nm/7200 t.p.m. :cool: kijk dat lijkt er al meer op.

ter vergelijking een Bandit 1250 levert 108,0 Nm/3.700 t.p.m. kijk en das pas echt BOTTOM-power imo :worship-cool:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

B-Witch

gaat zich niet alleen om de "bottom" power, gaat over de vermogens afgifte over de gehele lijn, en die is goed bij de GSR vind ik :yes6rs:

En een 600 vergelijken met een 1300 of een 1250 das echt appels en peren
dubbele cc's zal ook wel wat doen voor de power is het niet???
(of ben ik weer zo dom) :oops:
You may own the bike, but the bike possesses you.

Mounty

Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 17:39:15
gaat zich niet alleen om de "bottom" power, gaat over de vermogens afgifte over de gehele lijn, en die is goed bij de GSR vind ik :yes6rs:

En een 600 vergelijken met een 1300 of een 1250 das echt appels en peren
dubbele cc's zal ook wel wat doen voor de power is het niet???
(of ben ik weer zo dom) :oops:

Bedoel ik..voor een 600 is dat best top..en kan best met menigeen 1000tje mee..
Yamaha FZ750 1989  / Yamaha Thunderace 2000 / Honda X-eleven 2001 / Yamaha FJR1300 2001/Honda Fireblade 2002/CBR1000F 1998/Ducati SF1098 2009

Herr Tod

Ahhh Dwars gaat het beestje inrijden zodat ik meteen vol aan de bak kan als het mijn beurt is? :mrgreen: Of zullen we samen gaan? Nemen we een Gixxer 750 mee en ruilen we halverwege :yes6rs:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

ik had um vandaag al kunnen testen maar ik wacht op beter weer :mrgreen: en voor een Gixxer 750 wordt ik te oud :rofl:
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Ik wacht op 20 graden... ik ben niet bekend met de banden die er onder liggen en met dit weer zal de vering niet echt optimaal werken. Je wordt te oud... maar je bent het nog niet? Kom op, dit is je kans. Joe versus Bar :yes6rs: :cool:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


DeWitte

Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Hakinnen

#23
Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 16:12:28
Als het deze week nog een dagje droog/mooi is kan ik bij Motoport Echt terecht, daar staat ie voor me klaar :cool:
Heb van een B king rijder gehoord dat de stuureigenschappen heel erg op die van de GSR lijken (hij heeft de GSR ook gereden), dus dat is wel cool: sturen als een GSR, en power als een Busa :mrgreen:

dan heeft die "B-king" rijder absoluut geen gevoel voor wat stuureigenschappen zijn.
B-King stuurt totaal maar dan ook totaal anders dan een GSR.

Ik weet zeker dat op korte bochtige weggetjes een snelle rijder op een GSR een Bking de baas is.

Bking stuurt goed, is zelfs ongelooflijk stabiel maar zodra er kort een scherp omgegooid moet worden merk je vooral dat je met een zwaargewicht onderweg bent..kort en alert insturen is niet besteed aan een BKing

Voor de rest heel stabiel..ook rechtdoor..echt als op rails..ding kan vol accelererend vooruit en het voorwiel blijft het asfalt raken..
remmen ook okay

snelheidssensatie is grandioos..zal komen door het brede stuur en door het ontbreken van een kuip maar als je vol aan het acceleren bent met het gas op de stuit gaat het voor je gevoel zo ongelooflijk hard.
komt ook echt geen eind aan..ik stopte met 260km/u omdat ik echt last van de rijwind begon te krijgen maar dan nog steeds sleurt de fiets bloedhard door..
Ik denk dat het vooral die acceleratie is..of tenminste het gevoel dat je hebt dan.  denk dat een gewone busa minstens zo snel en een gix1000 toch echt sneller acceleerd..echter op de bking voelt het anders door de rijwind / ontbreken van kuip

voor de rest is de fiets een controversie van zijn eigen
zo ontzettend bruut maar tegelijkertijd zo ontzettend braaf.
blok eet uit je hand en de vermogensafgifte is superlineair en zal je nooit verrassen . injectie is ook erg goed.

geen spannende krachtbron dus..wel een hele sterke.
ik had echt verwacht dat het ding zwarte strepen rubber zou trekken bij het uitaccelereren maar dat was niet zo..
kon vol in drie op het gas bij uitkomen doordraaiende lang bochten en de fiets hield netjes zijn lijn. zelfs op de standaard Dunlops

voor de rest rijdt het gewoon lekker..ding lijkt erg groot als je erop zit en is bovendien erg comfortabel voor een naked..

toffe fiets..ik vindt 'm niet echt mooi maar het heeft wel wat qua uiterlijk
uitlaten zijn lelijk..op de BKing op de foto gaan we ze binnenkort vervangen door een setje ovale Yoshimura's

Hakinnen

#24
Citaat van: FZ_Ron op 17 maart, 2008, 19:37:20
Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 17:39:15
gaat zich niet alleen om de "bottom" power, gaat over de vermogens afgifte over de gehele lijn, en die is goed bij de GSR vind ik :yes6rs:

En een 600 vergelijken met een 1300 of een 1250 das echt appels en peren
dubbele cc's zal ook wel wat doen voor de power is het niet???
(of ben ik weer zo dom) :oops:

Bedoel ik..voor een 600 is dat best top..en kan best met menigeen 1000tje mee..

een 600cc viercilinder heeft weinig koppel. (ter vergelijking ..hier staat een 32 jaar oude Ducati naast me nu en die heeft aan het achterwiel ca 6NM meer koppel dan een GSR aan de krukas )
en dat dat met een 1000 meekan is natuurlijk een illusie.

Bandit1200 (liefs de oude) GSXR1100's (liefs de oliekoeler) ,busa's en dikke snelle één en tweepitters ..die hebben koppel

DeWitte

#25
Citaat van: Hakinnen op 18 maart, 2008, 03:13:49
Citaat van: FZ_Ron op 17 maart, 2008, 19:37:20
Citaat van: Suzuki-Girl© op 17 maart, 2008, 17:39:15
gaat zich niet alleen om de "bottom" power, gaat over de vermogens afgifte over de gehele lijn, en die is goed bij de GSR vind ik :yes6rs:

En een 600 vergelijken met een 1300 of een 1250 das echt appels en peren
dubbele cc's zal ook wel wat doen voor de power is het niet???
(of ben ik weer zo dom) :oops:

Bedoel ik..voor een 600 is dat best top..en kan best met menigeen 1000tje mee..

een 600cc viercilinder heeft weinig koppel. (ter vergelijking ..hier staat een 32 jaar oude Ducati naast me nu en die heeft aan het achterwiel ca 6NM meer koppel dan een GSR aan de krukas )
en dat dat met een 1000 meekan is natuurlijk een illusie.

Bandit1200 (liefs de oude) GSXR1100's (liefs de oliekoeler) ,busa's en dikke snelle één en tweepitters ..die hebben koppel

:stupid: vertel ut nie verder maar roerend eens met die Haki-mneer :yes6rs: een mooi voorbeeld is dat bijv herr-tod met zijn 400cc bandit (en dan wil ik niks afdoen aan Q of zijn brommert, maar puur als voorbeeld) de Viagradero bij voll acceleratie bergop ri margraten bij houdt, een heel ander verhaal wordt het als we beiden volgeladen met bagage en duo ditzelfde nog eens zouden doen. Dan komt het verschil in en de afgifte van koppel om de hoek kijken. De een is meer gecharmeerd van het een en de ander van het ander, echter vergelijken van deze 2 brommers (4cil lijn met 400cc vs 2 V 1000cc) is niet mogelijk imo ;)
Treat every problem as your dog would: If you can't eat it, fuck it or piss on it, then walk away

Herr Tod

Het aantal cilinders van een blok staat los van het maximale koppel. Een 2 cilinder heeft geen Nm koppel meer dan een 4 cilinder, alleen de afgifte is anders en het vermogen omdat de motor met meer cilinders in de regel meer toeren draait. Vooral voor het gevoel, als ik bij m'n brommerke bij 10800 toeren rij waar die ongeveer zijn maximale koppel heeft en ik geef dan gas dan trekt die harder als dat ik datzelfde doe bij 12500 waar ongeveer het maximale vermogen er uit komt.

Ik vind alle motoren leuk, maakt me echt niks uit... ik ga nog scheuren met een Harley als het moet. Maar het leuke aan een kleine 4 cilinder is dat je meer bezig bent met het rijden, die 6 versnellingen gebruik je ook echt en niet zo van "ahh wat, die 1000 cc trekt 'em in de 5 ook nog hard genoeg vooruit dus ik laat hem heel z'n leven in die 5 staan". Ik moet me ook moeite doen om die Varadero bij te houden terwijl Dwars 'gewoon gas geeft'. Een kameraad van me zei dat hij voor het gevoel een TL 1000 S sneller vond gaan dan een R1, kan best ik zou het niet weten. De enige twin waar ik op heb gereden was een SV 650 en de 1 cilinder waar ik op rij is 2-takt.

Maar valt me wel tegen wat Hakki zegt over de B-King, dat ding moet toch op het achterwiel komen? Is die echt zo lief? De wielbasis is wel erg lang, 1525 mm als ik me niet vergis? Dik 100 mm meer dan een Gix of mijn eigen brommer. Ik kan me het verschil nog herinneren kwa stuurgedrag toen ik een kortere achterbrug er in had gezet, scheelde 25 mm maar voor het sturen scheelde het een wereld. De kleine hairpins langs bijvoorbeeld Buitenlust omhoog kun je dus vergeten.

Maar we komen er wel achter als The Good en The Bad, The Ugly gaan testen :twisted: :mrgreen:
It's a 400 Bandit mate! Designed by a Genius. Built by Craftsmen. Ridden by a Twat! :mrgreen:


Steefke™

Smells like rubber